header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Szymek, w końcu bez problemów technicznych, bez nieplanowanych postojów i bardzo dobre drugie miejsce. Czy jesteś zadowolony ze swojego występu?
Szymusso: Jestem bardzo zadowolony, pojechałem dobry wyścig bez większych błędów. Patrząc też na to jak fatalnie pojechałem w kwalifikacjach to to drugie miejsce jeszcze bardziej cieszy.

No właśnie, w kwalifikacjach nie poszło Ci najlepiej, dlaczego?
Chyba nie wystudziłem odpowiednio głowy. Chciałem pojechać bez żadnego błędu i stres mnie zjadł po prostu.

To o tyle było dla Ciebie niekorzystne, że startowałeś na ultra miękkich oponach. Ty raczej nie wybierasz na start najbardziej miękkiej mieszanki. Dlaczego tak postąpiłeś tutaj i czy z perspektywy czasu postąpiłbyś tak samo?
Ustaliliśmy wspólnie z bratem, że ta strategia się bardziej opłaci. Niestety jemu nie udało się pojechać tak samo jak ja. A szkoda bo mógł tutaj powalczyć o coś więcej.

Kuba, można powiedzieć - wreszcie. Podium w Monte Carlo. Chyba musisz być zadowolony?
Tarask: Tak, tym bardziej, że wyścig to była wielka niewiadoma, jechałem praktycznie bez przygotowania i liczyłem się z tym, że o dobry wynik będzie niezwykle ciężko. Dziwnie się z tym czuję, że dopiero pierwszy raz staję na podium tutaj, ale we wcześniejszych wyścigach nie umiałem zachować zimnej krwi. Teraz, będąc w lepszej formie, po prostu musiałem pojechać normalny wyścig bez żadnych przygód i tak się stało. Strata do Marka może się wydawać ogromna jak na mnie, no ale jak wcześniej wspominałem, nie miałem jak trenować, do tego strasznie niewygodnie mi się jechało na tym torze - brak żadnych widoczniejszych punktów, po których mogłem wiedzieć, gdzie hamować, strasznie mnie irytował, przez co często źle wjeżdżałem w zakręty. Na szczęście już po wszystkim i wyjeżdżam z Monako z trofeum.

Dlaczego podjąłeś decyzję o strategii na trzy postoje? Czy teraz, będąc mądrzejszym, postąpiłbyś inaczej?
Nie wiedziałem do końca jak będą się zużywać opony i zdecydowałem, że trzy postoje będą bezpieczniejsze. Myślę, że nie straciłem za dużo na tej strategii i raczej nie ryzykowałbym dwóch postojów. Przed wyścigiem brałem jeszcze pod uwagę opcję jechania US-S-S, ale jednak wybrałem inaczej i myślę, że był to dobry wybór. Gdybym nie popełnił błędu w 5. zakręcie, gdzie przestrzeliłem go i musiałem cofać, walczyłbym z Szymkiem, który jechał na dwa postoje.

W ostatnim czasie forma całego zespołu Benettona mocno poszła w górę. Co Twoim zdaniem na to wpłynęło i czy w przyszłości możemy zobaczyć dwa auta tego teamu na podium?
Ciężko mi jest wskazać, co może być przyczyną tego, że teraz radzimy sobie o wiele lepiej niż wcześniej. Niby trochę kombinowaliśmy w setupie, ale to nie były jakieś wielkie zmiany, które zmieniały komfort jazdy. Najbardziej prawdopodobne jest to, że to schemat przygotowań wpływa na naszą jazdę, bo w kwalifikacjach szło mi dobrze, a w wyścigu już niekoniecznie. Zdecydowałem, że musi to ulec zmianie, zauważyłem , że gdy wcześniej ćwiczyłem nieco inaczej do wyścigu, to później moja jazda była bardzo dobra, często nawet wygrywałem te wyścigi, więc powróciłem do tego sposobu trenowania i chyba przyniosło to efekty. Ale w Zolder też nie trenowałem wiele, więc może to po prostu przypływ formy, od Chin zacząłem jeździć prawie bezbłędnie, mogę być bardziej skupiony na wyścigu i oby się to utrzymało jak najdłużej.

Matiie, kolejny z rzędu wyścig ukończony w punktach. Widać zdecydowany postęp. Ale na tym torze nie szło Ci najlepiej. Czy to był dla Ciebie najtrudniejszy wyścig i czy jesteś zadowolony?
Matiie: W ostatnich tygodniach dużo ćwiczyłem co zresztą właśnie procentuje w ostatnich GP, cieszę się z tego że po raz kolejny udało się przywieźć punkty, bo taki właśnie miałem cel na druga połowę tego sezonu regularne punkty. Tak to prawda że tor w Monaco od samego początku nie leżał mi tak dobrze jak poprzednie tory, i strata do lidera była tutaj zdecydowanie większa. Czy najtrudniejszy, hmm wydaje mi się że mimo wszystko nie, że te wyścigi z początku sezonu były trudniejsze, dlatego też jestem zadowolony z wyścigu, bo spodziewałem się że tempo wyścigowe będę miał dużo gorsze, a ono aż tak tragiczne nie było jak mi się początkowo wydawało.

Czy miałeś w trakcie wyścigu jakieś większe przygody i czy wynik mógł być lepszy?
Zdarzyły, już na pierwszym okr zawadziłem o Kamila który wpadł w bandę i urwałem przednie skrzydło, później jak walczyłem z Karlikiem to też opóźniłem dohamowanie i wjechałem lekko w bandę, do tego dwukrotnie w późniejszym etapie zminimalizował mi się rf do pulpitu przez co nie miałem na chwile kontroli, ale na szczęście skończyło się tylko na stracie czasowej, hmm biorąc pod uwagę że do tego wyścigu nie przygotowałem się jak do wcześniejszych to wydaje mi się ze wynik i tak jest bardzo dobry a o lepszy tutaj na Monaco byłoby bardzo ciężko.

Odnosi się wrażenie, że tempo kwalifikacyjne masz już naprawdę niezłe, ale w wyścigu jeszcze tak dobrze to nie wygląda. Czy wiesz, co jest tego przyczyną, czy masz jakiś pomysł jak to rozwiązać i czy jeszcze w tym sezonie skończysz wyścig w czołowej szóstce?
To fakt, co pokazują dwa pola startowe z 5 pozycji, wiesz łatwiej jest się skupić na jednym okr z prawie pustym bakiem niż utrzymać tą koncentrację przez cały wyścig w którym często jadę zbyt asekuracyjnie, wydaję mi się że właśnie poprzez ten początek sezonu gdzie zawsze byłem poza walką na trochę na to wpływ że nie potrafię się jeszcze odnaleźć wśród wielu kierowców obok mnie, ale myślę że jest z tym coraz lepiej, na pewno muszę nad tym jeszcze sporo poćwiczyć, i myślę że z czasem będzie to wyglądało dużo lepiej. Co do ukończenia w czołowej szóstce to tego bym sobie życzył i na pewno się o to postaram trenując, ale co przyniesie rzeczywistość to się okaże, czasami wystarczy odrobina więcej szczęścia niż zawsze.

Chciałbym zapytać Was o sens rozgrywania GP Monako. Rozegrano tu trzy wyścigi i wszystkie wyglądały niemal tak samo - Markovsky kompletnie poza zasięgiem reszty, dublujący wszystkich tylko nie pozostałych członków podium, a rywalizacja o pozostałe miejsca przebiega właściwie na zasadzie ,,kto popełni mniej błędów". Jaka jest Wasza opinia? Warto rozgrywać tu wyścig?
Szymusso: Trudne pytanie. Osobiście uważam, że ten tor ma w sobie to "coś". Mimo, że każdy wyścig wyglądał praktycznie tak samo to fajnie byłoby tu jeszcze wrócić. A co do rywalizacji to myślę, że również byłaby większa, bo poziom ligi wzrasta z każdym sezonem.

Tarask: Wiadomo, tor jest niezwykle ważny dla F1, GP Monako jest uważany za najbardziej prestiżowe, ale w lidze nie ma żadnych powodów, dla których tor ten miałby znajdować się w kalendarzu. Nie pozwala on na normalną walkę, pozwala za to na nieudolne próby ataków, męczarnię, spowodowaną jazdą za kimś wolniejszym i oczekiwaniem, aż ktoś wreszcie popełni błąd. Dlatego nie jestem za tym, by ten tor znalazł się w kalendarzu w przyszłości i mam nadzieję, że się to nie stanie. Według mnie Baku czy Singapur są torami, które pozwalają na o wiele fajniejszą walkę i lepsze wyścigi dla całej ligi.

Matiie: Szczerze mówiąc to właśnie takie wyścigi jak ten dobitnie pokazują klasę kierowcy, choć widać że na poprzednich GP różnice między kierowcami były małe tak już na tak wymagającym torze te różnice były większe, i to pokazuję że cała reszta ma jeszcze co w swojej jeździe poprawiać, szczególnie jak zobaczymy na wyścig gdzie błędów było sporo a na tym torze nie można sobie na takie pozwalać bo każdy będzie niósł konsekwencje. Jeśli chodzi o mnie to jestem zdania że warto rozegrać tu wyścig, umówmy się taki wyścig w sezonie jest jeden, emocji zawsze jest sporo i zawsze można się sprawdzić na tak wymagającym torze, a w dodatku jeśli wszystkie wyścigi by wyglądały tak jak poprzednie GP to w końcu stało by się to monotonne a tak mamy coś innego.

Jesteśmy już po 2/3 sezonu, a więc kampania wkracza w decydującą fazę, a dodatkowego smaczku dodaje fakt, że większość z pozostałych torów jest już bardzo dobrze znana i można spodziewać się niewielkich różnic. Czego zatem możemy się Waszym zdaniem spodziewać? I czy macie jakieś cele na te ostatnie 6 wyścigów?
Szymusso: Na pewno należy się spodziewać dużo walki i małych różnic między kierowcami. Jeśli chodzi o mnie to dalej będe chciał robić swoje i pojechał wyścig bez głupich błędów.

Tarask: Tory, na których będziemy rozgrywać ostatnie wyścigi w tym sezonie są dla mnie naprawdę sprzyjające, lubię na nich jeździć. Dla całej ligi zresztą również, bo to na torach takich jak Szanghaj czy Montreal, które są znane, było najwięcej walki. Myślę, że nie będzie inaczej w Brazylii, Austrii czy Węgrzech. Te dwa pierwsze tory znakomicie nadają się do walki, na Hungaroringu jest już nieco ciężej, ale tam też mieliśmy dobre wyścigi. Jeśli chodzi o moje cele, to chciałbym pojechać po prostu na maksimum moich możliwości, utrzymać dobrą formę i przy okazji może wygrać.

Matiie: Wyrównanej walki, tego że o czołowe lokaty będzie się biło wielu kierowców, mogą być niespodzianki ale jedyne co wiemy to to że nic nie wiem, oprócz tego że mistrzostwo jest już raczej pewne. Cel jest taki żeby ukończyć te wyścigi w punktach, a już jakie będą to punkty to zweryfikują tory, choć chciałbym w tym sezonie choć raz zdobyć te 10 punktów w jednym wyścigu, ale co przyniesie przyszłość zobaczymy.

To tyle, dziękuję za poświęcony czas.
Szymusso: Również dziękuję.

Tarask: Dziękuję również.

Matiie: Również dziękuję.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430