· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Jak już wspomniałem wcześniej, GP USA zawsze znajdowało miejsce w kalendarzu ligowym, choć nie wszystkie odbywały się na jednym torze - dwukrotnie wyścigi odbyły się na Circuit of the Americas (S2, S5) oraz Laguna Seca (S1, S3) oraz raz na Indianapolis (S4). Stąd też przed sezonem podjęto decyzję o tym, by pojawić się na zupełnie innym obiekcie zlokalizowanym w USA. W ten sposób będziemy rywalizować na torze Road America, który położony jest w stanie Wisconsin nieopodal miejscowości Elkhart Lake, otwarty został w 1955 roku (czyli dość dawno) pod nazwą Elkhart Lake Road Races, która obowiązywała przez pięć lat - do 1960. Nitka toru ma długość ponad 6 kilometrów, co sprawia, że jest najdłuższym torem w kalendarzu szóstego sezonu i drugim najdłuższym, na którym przyjdzie nam się w ogóle ścigać (dłuższe było tylko belgijskie Spa). Jest to o tyle ciekawa sprawa, ponieważ tor posiada tylko 14 zakrętów - oczywistym jest, że ten tor posiada długie odcinki przejeżdżane z pełnym gazem. Nie powinno być zatem problemów z manewrami wyprzedzania (albo jak kto woli - szybszej jazdy w tunelu). Dobrym miejscem na ataki będzie zakręt numer pięć, gdzie mamy największe dohamowanie na torze. Bardzo ciekawie natomiast wygląda... prosta startowa - na jej środku jest mocny podjazd pod górę, a żeby było jeszcze zabawniej, to chwilę przed nim jest wjazd do alei serwisowej, która także jest nietypowa - garaże są usytuowane nieco dalej niż stanowiska serwisowe, typowo w stylu amerykańskim. Dużo mówiło się także o barierach z opon, które były dość mocno testowane przez niektórych ligowiczów. Jakkolwiek to brzmi... ja osobiście mam nadzieję, że w czasie trwania wyścigu nie będą potrzebne dodatkowe testy tychże barier, które - jak wierzyć doniesieniom z padoku - sprawiają sporo frajdy kierowcom.
Sam tor - podobnie jak bariery z opon - wstępnie przyjął się dość dobrze wśród kierowców, co dobrze rokuje na najbliższą przyszłość, co nie zmienia faktu, że będzie to pewnego rodzaju sprawdzian. Pozytywne recenzje płyną głównie z garażu Force India - zarówno Patryk Kręgiel jak i Barti w ciepłych słowach wypowiadają się o tym obiekcie, więc mogą być tutaj groźni, jednak pierwsza okazja do weryfikacji tempa nadejdzie jutro w czasie treningu. Niemniej, jest to na pewno dobra wiadomość dla hinduskiej stajni tym bardziej, jeśli zwrócimy uwagę na klasyfikację konstruktorów, w której to wciąż wiele może się wydarzyć. Mimo wszystko, jeszcze lepsze nastroje panują w Benettonie - Tarask i Norbi prezentują w ostatnim czasie naprawdę wysoką formę, czego efektem jest przeskoczenie w tabelkach Force Indii - różnica między tymi ekipami wynosi zaledwie 6 punktów. O 17 punktów przed Benettonem plasuje się zespół Williamsa, który liczy tutaj na dobry wynik. Szczególne nadzieje na udany wyścig ma Szymusso, który przecież walczy o wicemistrzostwo z Taraskiem. Co prawda matematyczne szanse na tytuł wciąż ta dwójka posiada, jednak tak samo matematycznie mistrzostwo kierowców może rozstrzygnąć się już w tym wyścigu. Aby jednak tak się stało, to Markovsky musiałby wygrać, a Tarask zająć miejsce niższe niż szóste. Drugie miejsce dla kierowcy Renault też może dać tytuł mistrzowski, jednak wtedy Tarask musiałby nie zdobyć punktów (na co się nie zanosi) oraz Szymusso musiałby dojechać za Markovskym. Drugi wariant jest ciekawy z tego względu, że mielibyśmy zwycięzcę spoza TOP3, a od sezonu czwartego mieliśmy tylko jednego kierowcę spoza TOP3, który był w stanie wygrać wyścig, a jest nim Kamilo. Ta ciekawostka nie ma na celu przewidywać wyników wyścigu, choć w sumie by mogła. Na obecną chwilę nie wygląda na to, by Kamil miał szansę wygrać trzeci wyścig w karierze ze względu na problemy techniczne, z którymi się męczy od dłuższego czasu. A może się mylę? Żeby było zabawniej, to od momentu przejścia na platformę rFactor tylko dwóch kierowców było w stanie wygrać wyścig, nie będąc na koniec sezonu w pierwszej trójce - oprócz Kamila do tego grona należy Patryk Kręgiel, który wygrał w GP Japonii w trzecim sezonie.
Wróćmy teraz do bieżącego układu sił w stawce, bo w tyle stawki także może się sporo dziać. Na stabilne punkty liczą w Manorze, który radzi sobie całkiem przyzwoicie, choć w ostatnich paru wyścigach nie było już tak kolorowo. Ten lekki kryzys w zespole z Banbury będą chcieli wykorzystać Matiie oraz Yayo, liderzy kolejno McLarena i Ferrari. Ten pojedynek o szóste miejsce także będzie interesujący, jednak nie będzie raczej aż tak na planie, jak pojedynek na czubie tabeli. Choć w tym przypadku różnica pomiędzy zespołami wynosi zaledwie jeden punkt - każda najmniejsza zdobycz w najbliższych sześciu wyścigach może przesądzić o tym, kto zajmie szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Na szarym końcu znajduje się Jaguar, w którym jak szybko pojawiło się światełko w tunelu (dość przyzwoity występ w Chinach), tak szybko później zgasło. Na tym obiekcie Piterowi oraz Kiroshimie powinno jednak być łatwiej o włączenie się do walki o punkty.
Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Road America
Lokalizacja: Elkhart Lake, Wisconsin, Stany Zjednoczone
Liczba okrążeń: 24
Dystans wyścigu: 156,360 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: Prognozy nie zapowiadają opadów deszczu na najbliższe dwa dni, takowe mają się pojawić dopiero w środę.
To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź wyścigu o GP USA. Przed nami nowe wyzwanie na obiekcie, który dla wielu był nowym. Powinno się dziać na nim sporo, o czym przekonamy się (miejmy nadzieję) we wtorek, podczas Grand Prix USA. Czekają nas emocjonujące zmagania, w których mogą zapaść pierwsze rozstrzygnięcia szóstego sezonu, choć szanse na to nie są duże. Jednak o tym wszystkim ostatecznie przekonamy się w ciągu najbliższych dwóch dni. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum