· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Kuba, pojechałeś bardzo dobry wyścig, w którym zająłeś drugie miejsce, jednak po wyścigu byłeś bardzo rozgoryczony. Opowiedz, dlaczego (choć chyba każdy się domyśli, o co chodzi).
Kubusa96: Wynik jest oczywiście znakomity, uważam, że w pełni zasłużyłem na miejsce na podium. Popełniłem tylko jeden błąd, który kosztował mnie trzy sekundy, ale poza tym jechałem niemal perfekcyjnie. Tego od siebie oczekiwałem. Na starcie wykorzystałem swoją szansę, potem zamknąłem Kręglowi możliwość odegrania się, on wyjechał na trawę razem z innymi, więc mogłem odskoczyć. Wprawdzie nie byłem szybszy od kierowców Force Indii, ale jednak odrabiali niewiele. Uważam, że moje tempo wyścigowe było naprawdę bardzo dobre. Niemniej powinienem być trzeci. Szymek odpadł znów nie ze swojej winy, jechał kolejny raz bardzo dobrze, do tego to on znalazł odpowiednie ustawienia na ten wyścig. To przykre, że tak się dzieje, zwłaszcza, że tutaj brakło dosłownie pięciu minut i byśmy się cieszyli. Podwójne podium zdecydowanie nam się należało, bo wykonaliśmy świetną pracę. Ale Szymek był cały wyścig drugi, odskoczył ode mnie, więc należała się druga pozycja jemu, a nie mi. Nie dziwne więc, że byłem wkurzony, bo straciliśmy bardzo cenne punkty do klasyfikacji zespołowej, a mojemu bratu znów odskoczyło podium na koniec sezonu. Ludzie, doszło przecież do sytuacji, która jest parodią. Facet, który ma sześć PP w tym sezonie i sześć drugich miejsc, jest w klasyfikacji za mną, kiedy ja złapałem trzy podia na krzyż. I to nie ze swojej winy! Najgorsze w tym jest to, że coraz trudniej zmobilizować mi Szymka, ale można się dziwić? Chłop się stara, jest moim zdaniem w najlepszej formie od dwóch lat, a złośliwość rzeczy martwej odbiera mu wszystko, na co zapracował. To przykre. Ale są jeszcze cztery wyścigi i tak łatwo się nie poddamy. Spróbujemy coś wykombinować i pozostaję optymistą. Wierzę, że po sezonie z uśmiechem na ustach wypijemy piwo i problemy tej kampanii pozostaną jedynie wspomnieniem.
Jak się zatem zapatrujesz na końcówkę sezonu?
Cóż, będzie ciężko. Tory, które zostały do końca, są raczej znane i przyjemne dla kierowców, więc nie będzie raczej jakiś wielkich elementów zaskoczenia. Zawsze trzeba liczyć się z tym, że jeszcze pogoda może się wtrącić, czego chyba bym wolał uniknąć. Do tego zostaje walka o poszczególne pozycje w klasyfikacjach. Jest grupa zawodników, która będzie szczególnie zmotywowana, bo mogą zająć zarówno trzecie miejsce indywidualnie, czy też drugie zespołowo. Ja znam jednak wartość swoją i mojego brata. Jeśli tylko będzie możliwość równorzędnej walki, to myślę, że powinno być dobrze. Na pewno nie dam się wciągnąć w żadne gierki, a nasz zespół będzie trenował tak jak do tej pory - w spokoju, z dala od, że tak powiem, blasku fleszy. Szanuję każdego przeciwnika i bardzo dobrze zdaję sobie sprawę, że sezon może się skończyć dla nas źle, co będzie bardzo bolesne, zwłaszcza, jeśli spojrzymy na okoliczności. Ale cóż, taki jest spory. Uczy pokory i myślę, że tej pokory mam wystarczająco dużo. Niemniej dam z siebie 100% i wierzę, że będzie to pomyślny finał dla Williamsa. Zresztą, jakbym miał myśleć inaczej, to bym nie jeździł. To oczywiście zabawa i na pewno nie będzie rozdzierał szat, jeśli się nie powiedzie, ale już pokazałem, że wciąż nie ma ze mną tak łatwo i nadal zamierzam walczyć. Chcę tylko, żeby walka była w 100% czysta i fajna. Że przeciwnicy zachowają zimną głowę i pokażą się tylko z dobrej strony. A po zakończeniu obędzie się bez, za przeproszeniem, kretyńskich nieporozumień.
Walka o drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów zapowiada się pasjonująco, w której macie dziewięć punktów przewagi nad trzecim Benettonem i trzynaście nad Force Indią. Czy dla Ciebie ta przewaga ma jakąś wartość, biorąc pod uwagę to, jak bardzo zbita jest obecnie stawka?
Każda przewaga jest ważna i może mieć znaczenie na koniec sezonu, a już zwłaszcza w tak zbitej stawce. Cała kampania pokazała, że liczy się każdy punkt, że walka do końca zawsze jest opłacalna. Dlatego też w ostatnich wyścigach będą walczył do ostatniego okrążenia, o każdy możliwy punkt. Należy szanować każdy wynik, bo naprawdę może się wydarzyć wszystko. Bardzo fajnie byłoby utrzymać się na drugim miejscu, niemniej zadanie będzie piekielnie trudne. I nie oszukujmy się - bez rozwiązania naszych problemów, na pewno skończymy na czwartym miejscu, co będzie bardzo bolesne. Łatwiej będzie mi to strawić, jeśli przegramy w równej walce, wtedy po prostu pogratuluję lepszym i będę się cieszył, że miałem przyjemność fajnej rywalizacji. Ale zapewniam, że jeśli problemy nas ominą, damy z siebie 200% i spróbujemy obronić naszą przewagę i walczyć o każdą zdobycz, która może się okazać bezcenna.
Mikrus, niestety nie ukończyłeś wyścigu z powodu utraty łącza z serwerem, a szansa na przyzwoity wynik była. Powiedz, jak się z tym czujesz?
MikruseK: Gdy mnie rozłączyło poczułem ostry gniew, a potem smutek, a jeszcze później sie z tym pogodziłem. Jednak nieodosyt pozostaje bo drugi raz w ten sposób mnie rozłącza przy czym internet jest nienaruszony i działa dobrze. Tu niedosyt jest większy bo w porównaniu do ostatnich wyścigów naprawdę jechałem bardzo dobrze, strategia była przemyślana, wszystkie znaki mówily, ze w koncu moge coś pokazać, ale wszystkie starania psu w .... Nie wiem co mogę na to poradzić, gdy rozłącza mnie tylko na wyścigach. Powoli tracę cierpliwość.
Dla twojego zespołu ten wyścig nie był pomyślny, After po przygodzie na starcie nie miał możliwości włączenia się do walki o większe punkty, choć bardzo optymistycznie podchodziliście do tej rundy. Czy to dla Was duży cios, że nie powiodło się na torze, na którym spodziewaliście się największych szans?
Zdecydowanie nas to zabolało, bo mogliśmy się tu trochę odkuć. After mial ambicje o powalczenie o górne lokaty, ale po tym zdarzeniu na 1 kółku nie mógł odnaleźć tempa. Zaczynamy skupiać naszą uwagę powoli w stronę nastepnego sezonu, zeby z czystymi głowami wejść w niego, tak jak mialo to miejsce sezon temu, gdzie też nasza forma pod koniec pozostawiała wiele do życzenia.
Czy po ostatnich niepowodzeniach będziesz w stanie powalczyć o dziewiątą lokatę z Kamilem?
Wątpię. Kamil jest w najlepszej formie w tym sezonie, a ja w najgorszej. Prędzej obawialbym sie Mattiego i Yaya, ktorzy chętnie będą chcieli zepchnąć mnie niżej. Celuje w 10 miejsce, tak jak mówiłem przed sezonem. Gdyby nie moje niepowodzenia, problemy bylbym w stanie powalczyć o p9, ale aktualnie nie ma na to żadnych szans.
Karol, to nie była dla Ciebie najlepsza runda, wszak nie ukończyłeś wyścigu. Powiedz nam, z jakiego powodu wycofałeś się z dalszej rywalizacji.
Karlik: Dzbanostwo... Jechałem do boksu tak jak zawsze to robiłem na interlagos. Nagle po wyjeździe z pitu dostałem karę stop-go, więc już zdenerwowany zjechałem na karę. Ale zrobiłem drive-through.... Po prostu się poddałem bo straty do matifa bym nie odrobił i dalsza jazda dla mnie nie miała celu.
Czy gdyby nie błędy (i w konsekwencji kary, które otrzymałeś), miałbyś szansę na walkę o punkty? Jak myślisz, czy miałeś na tyle tempa, by móc powalczyć w okolicach dziesiątego miejsca?
Szczerze? Nie sądzę. Przykład z Mikrusem, w okolicy 4 może 5 kółka był przede mną o sekundę. Nagle z sekundy w czasie 2 obrażeń zrobiło 4. Rzeczywiście chyba zrobiłem krok wstecz jeśli chodzi o tempo.
Czy będziesz w stanie jeszcze w tym sezonie poprawić tempo? Z czego może wynikać ten regres formy? Czy to z powodu braku treningu, czy jednak może tory ci nie odpowiadały?
Chyba z dołku jaki mam od rundy na Zolder... Mówi się że treningiem dojdzie się do wszystkiego, no jak widać nie zawsze.W każdym GP stawiam sobie za cel punkty. Jeśli to nie wychodzi to po prostu ma się dość. Do tego dochodzą problemy techniczne, oraz losowe wydarzenia na starcie. To całkowicie demotywuje.
Za nami GP Brazylii, w którym walki na torze nie brakowało oraz - zgodnie z przewidywaniami - różnice między kierowcami były bardzo małe. Jak oceniacie ostatnie GP? Spodziewacie się tak niewielkich różnic w czasach w najbliższych wyścigach?
Kubusa96: GP było ciekawe, choć został mi mały niedosyt. Spodziewałem się, że walki będzie jeszcze więcej, a do tego nie każda wyglądała idealnie. Znowu mam zastrzeżenia do Kręgla, ale na ten temat już się wypowiedziałem. Pora, by się wreszcie ogarnął, bo przykro patrzeć, jak kierowca z dużym potencjałem wszystko pieprzy przez to, że ma gorącą głowę, bo od dawna nie wygrał. Liczyłem też, że uda się Szymkowi dłużej utrzymać za Markiem i może jakaś walka, ale jednak okazało się to niemożliwe. No trudno. Poza tym rzeczywiście było ciekawie. Jak będzie dalej? Cóż, kierowcy pokazują, że idą do przodu i różnice się powoli zacierają. Jestem pewien, że będzie one bardzo małe w dwóch ostatnich wyścigach w Austrii i w Polsce. Na Hungaroringu też będzie bardzo ciekawie, ale tam jest większe prawdopodobieństwo błędu i tam lepsi kierowcy powinni mieć nieco więcej do powiedzenia. Na temat Mugello trudno mi się wypowiedzieć, bo nigdy nie uczestniczyłem tam w wyścigu, ale mogę powiedzieć, czego sobie życzę - aby faktycznie różnice nie były duże, było dużo walki, ale czystej, normalnej, w której kierowcy wykażą się chłodną głową. O to apeluję.
MikruseK: Szczerze mówiąc nie wiem dokładnie jak ten wyścig wyglądał. Pierwsza trójka odjechała, środek jechał zbity, a z tylu odrabiali Tarask z Afterem. Równa forma w środku powinna sie utrzymać do konca sezonu, wiec czeka nas dużo emocji podczas walk o wszystkie pozycje.
Karlik: Wg mnie tor w Mugello jest trudniejszy od Interlagos. Uważam ze różnice pomiędzy kierowcami będą większe. Jednak bardzo się cieszę, że Jaguar zrobił postęp i w końcu z tylu coś się dzieję. Liczę znów na zabawę z tylu stawki. Gdyż na punkty już raczej w tym sezonie się nie nastawiam...
Następny wyścig zostanie rozegrany na włoskim torze Mugello, znanym bardziej kibicom MotoGP aniżeli F1. Tam również może być sporo walki, ponieważ mamy bardzo długą prostą startową, na której będzie się działo bardzo dużo, sama nitka do tego składa się w większości z szybkich zakrętów. Czy taka charakterystyka toru (tudzież nitka toru) odpowiada?
Kubusa96: Myślę, że będzie mi ten tor odpowiadać, bo ja dość dobrze się czuję na takich torach, gdzie są szybkie zakręty. Widzę podobieństwa tego obiektu z Road America. Jednak to, że tor będzie mi się podobał, nie będzie mieć większego znaczenia. Z tego co słyszałem, wielu osobom się on podoba, a większość kierowców bardzo dobrze się odnajduje na takich torach. Najlepiej chyba Tarask i on powinien być głównym kandydatem do walki z Markovskym. Wiadomo, że liczę na Szymka, trzeba się liczyć z Bartim. Przed każdym wyścigiem myślę sobie, że miejsce w czołowej piątce będzie sukcesem i bardzo dobrym wynikiem i teraz myślę podobnie. Walki pewnie będzie dużo, bo wiemy, że mamy taki ligowy DRS i zawodnicy mogą mieć dużo okazji do ataku. Muszą jednak zwrócić uwagę, że pierwszy zakręt jest dość specyficzny, podobny do tego z Argentyny, dlatego jeżeli będą chcieli podejmować ataki, to muszą być naprawdę przemyślane, bo albo wyrzucą z toru rywala, albo siebie i zrobi się nerwowo. Tak jak już wspomniałem wcześniej, chciałbym bardzo fajnego wyścigu, z czystymi pojedynkami i żeby obyło się bez nerwów, bo to naprawdę nikomu nie potrzebne. Myślę, że Mugello ma wszelkie warunki do tego, by spełnić te oczekiwania.
MikruseK: Sam nie wiem. Powinno się jechać przyjemnie, ale jak będzie z tempem w porównaniu do innych, którzy są coraz szybsi też nie wiem. Jest dużo niewiadomych i nie wiem co może się tam wydarzyć.
Karlik: Hmm ta prosta ratuje moją opinię na temat tego toru. To powoduje że po prostu będę mniej tracił do czołówki niż na torze gdzie jest pełno zakrętów.
Dziękuję za udział w konferencji.
Kubusa96: Dziękuję również.
MikruseK: Spasiba
Karlik: Dzięki, pozdrawiam mój fanklub w teamie manora ;)
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum