header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Pierwsze wyścigi w Mugello rozgrywano już w latach 20. XX wieku. Zgodnie z obowiązującymi wówczas trendami, za tor służyły ulice pobliskich miasteczek i wsi. Długość takiej pętli wynosiła prawie 70 kilometrów. Tor permanentny w obecnym kształcie wybudowano w 1973, a otwarto w 1974 roku. Nie gościł on wyścigów Formuły 1, choć posiada licencję umożliwiającą możliwość ubiegania się o organizację wyścigu. Mugello przewijało się wśród kandydatur na zastąpienie Monzy, tak samo Imola. Ostatecznie jednak status quo zachowano. Zespoły odbywały tu trzydniową sesję testową w roku 2012. W latach wcześniejszych korzystało z niego głównie Ferrari, które jest właścicielem obiektu. Tor ten znany jest bardziej z goszczenia GP Włoch w MotoGP. Częstymi obrazkami podczas tegoż wydarzenia są udekorowane na żółto trybuny - są to wszechobecni fanatycy Valentino Rossiego, który jest swego rodzaju obiektem kultu - podobnie jak Max Verstappen wśród Holendrów, czy Robert Kubica wśród Polaków. Poza MotoGP, na Mugello rozgrywano wyścigi takich serii jak DTM, mistrzostw świata GT, czy też A1GP. na tymże obiekcie odbywa się też wyścig na dystansie dwunastu godzin, ale jest on dzielony na dwie części.

Przejdźmy do samej pętli toru. Okrążenie zaczyna długa, ponad kilometrowa prosta startowa. Po niej mamy mocne hamowanie do nawrotu w prawo, który przypomina ten z Buenos Aires. Po tymże nawrocie mamy sekcję zakrętów lewo-prawo, pokonywanych ze średnią prędkością. Dalej mamy kawałek prostej i kolejną, nieco szybszą sekcję lewo-prawo. Następnie mamy spadek w dół, poprzedzony lekkim łukiem w prawo. Ten zaś, wraz ze zjazdem, przechodzi w szybki zakręt w lewo - zarówno łuk, jak i zakręt, pokonujemy bez odjęcia gazu. Dalej mamy podjazd, w który wmieszały się dwa zakręty w prawo, pokonywane z lekkim odjęciem. Należy uważać na wyjściach z obu, bowiem pobocza są "starszej daty" - średniej szerokości pas trawy oraz żwir. Po tej sekcji hamujemy do zakrętu w prawo, znów lekki zjazd i przejście w zakręt w lewo. Kawałek prostej, nawrót w prawo, gdzie możemy obrać dowolną linię jazdy, krótki prosty odcinek, szybka szykana lewo-prawo, kolejny kawałek prostej i truskawka na torcie - długi nawrót w lewo. Pełna dowolność linii jazdy, kluczowe jest wyjście z tegoż nawrotu. Prowadzi on bowiem na prostą startową. Pirelli oraz Michelin przywieźli tutaj opony supermiękkie, miękkie oraz pośrednie - jednakże inżynierowie znów mogą mieć strategiczny ból głowy, bowiem opony się szybko nagrzewają i zużywają. Nie pomaga też sprawa ustawień - trzeba znaleźć kompromis między prędkością na prostej startowej, a dociskiem w krętych sekcjach. W uzyskaniu dobrego czasu okrążenia, poza zdradliwymi poboczami, nie pomagają też tarki. W padoku da się słyszeć porównywanie krawężników do tych z Anderstorp. Jest to jednak dosyć przyjemny obiekt do jazdy, można się więc spodziewać dość małych róznic między kierowcami.

Za nami GP Brazylii, które przyniosło dużo emocji oraz jedno z najważniejszych rozstrzygnięć tego sezonu - poznaliśmy bowiem mistrza ligi. Ponownie został nim Markovsky, na którego nie ma mocnych w równej walce. Jednakże nierozstrzygnięta jest walka wśród konstruktorów. W ciemno można zakładać mistrzostwo dla Renault, ale walka o drugie miejsce zapowiada się bardzo pasjonująco - drugi Williams ma 9 punktów przewagi nad trzecim Benettonem. Tarask i Norbi z kolei mają zaledwie 4 "oczka" przewagi nad duetem Force Indii. Wśród kierowców szykuje się ciekawa batalia o wicemistrzostwo - Tarask ma zaledwie 26 punktów przewagi nad Bartim. Ten zaś jest 9 punktów przed Kubusą, oraz 14 punktów nad Szymussem, którego nie szczędzą problemy natury technicznej. Kierowca Williamsa ma jednak 25 "oczek" przewagi nad Kręglem, który ma utrudnione wyzwanie - przez swoje "szarże" został ukarany przejazdem przez pit-lane w ciągu pierwszych trzech okrążeń najbliższego wyścigu. W środku stawki jest również ciekawie - After ma trzynastopunktowy zapas nad Norbim. Ta dwójka będzie bić się o 7. lokatę, jednak kierowca Manora ostrzy sobie zęby na miejsce w czołowej szóstce. Kamilo ma ponad 30 "oczek" straty do Norbiego, a jednocześnie 17 przewagi nad Mikruskiem. Ten ma z kolei 15 punktów przewagi nad Matiiem, którego goni Yayo. Ten ma z kolei dużą przewagę nad Karlikiem i Piterem. Stawkę zamykają Matif oraz Kiro, który jako jedyny nie ma przy swoim nicku żadnych punktów. Na Mugello możemy być świadkami ostrej batalii między duetami Williamsa, Benettona oraz Force Indii. Wszystko to powinno odbywać się jednak za plecami Markovsky'ego. Kolejną grupę powinni stanowić kierowcy Manora, Kamilo, Matiie oraz Yayo. Za nimi, o uzupełnienie czołowej dziesiątki mogą bić się kierowcy Jaguara, Matif oraz Karlik.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Mugello Circuit
Lokalizacja: Florencja, Włochy
Długość toru: 5,245 km
Liczba okrążeń (F1): 60
Liczba okrążeń (liga): 30
Dystans wyścigu: (F1): 314,700 km
Dystans wyścigu (liga): 157,350 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 01.10.2018 (poniedziałek), godz. 20:00
Kwalifikacje: 02.10.2018 (wtorek), godz. 20:00
Wyścig: 02.10.2018 (wtorek), godz. 20:40

Prognoza pogody: Możliwe są opady deszczu, jednak te mają ustać wraz z rozpoczęciem poniedziałkowego treningu oraz wtorkowych kwalifikacji.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź GP Włoch. Wyścig zapowiada się bardzo pasjonująco, spodziewana jest ostra walka na noże, lecz w granicach przepisów. Kto wróci z Toskanii jako zwycięzca? Kto będzie musiał obejść się smakiem? Czy Williams wyeliminował problemy techniczne? Czy Kręgiel będzie musiał zajadać smutki spaghetti? Czy Kamil ponownie powalczy w środku stawki? Czy Jaguary dojadą do mety? Na te i inne pytania poznamy odpowiedzi w relacjach z GP Włoch, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430