· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tarask, gratuluję wygranej i przede wszystkim dobrego doboru strategii na wyścig, bo - jak się okazało - miałeś w niej bardzo duży handicap. Powiedz nam, czy byłeś zdecydowany na jazdę na 3 postoje od początku, czy jednak miałeś wcześniej inny plan na wyścig?
Tarask: Dziękuję, strategia na pewno bardzo mi pomogła. Od początku jazd podczas tego weekendu zdecydowanie lepiej czułem się na najmiększej mieszance, przez co uznałem, że nie ma sensu kombinować i postawiłem na agresywną taktykę. Najważniejszym momentem w niej było wyprzedzanie kierowców środka stawki po pierwszym pit-stopie, ale różnica opon była na tyle duża, że nie sprawiło mi to tak naprawdę żadnego problemu. Zużycie opon w wyścigu było mniejsze niż się spodziewałem i mogłem inaczej rozłożyć zjazdy podczas wyścigu, ale finalnie nic by to nie zmieniło.
Jak Tobie smakuje zwycięstwo po ostatnich średnio udanych wyścigach, w których to albo popełniałeś błędy, albo miałeś innego rodzaju przygody na torze?
Naprawdę dobrze. Byłem rozczarowany tym, że mimo bardzo dobrego tempa nie mogłem nawet powalczyć o zwycięstwo, zawsze albo czegoś brakowało, decydowały małe detale, albo wyścig rujnowało coś lub ktoś i było to niezależne ode mnie. Trochę takich GP się nazbierało w tym sezonie, ale sam nie jestem bez winy, bo w paru wyścigach naprawdę zdzbaniłem. Myślę, że wyciągnąłem z tego sporo wniosków, teraz patrzę do przodu, złapałem lepszą formę i staram się jak najlepiej to wykorzystać.
Kwestia wicemistrzowskiego tytułu jest mniej więcej tak samo rozstrzygnięta, jak tytuł dla Lewisa Hamiltona w realnej F1, więc szanse na pozbawienie Cię tego lauru są w zasadzie iluzoryczne. Czy to ma jakieś dla Ciebie szczególne znaczenie?
Szczerze, to nie za bardzo. Chyba wszyscy wiedzą, że raczej chciałbym powalczyć trochę z Markiem w generalce, a w tym sezonie moja strata do niego jest śmiesznie duża. Gdyby Szymek nie miał problemów, a Patryk nie miał swoich dziwnych przygód i pojechał w paru wyścigach normalnie, to nie wiem czy nie musiałbym walczyć z nimi o to drugie miejsce do ostatniego wyścigu. Moja zdobycz punktowa może być niewiele większa od tej z sezonu czwartego, gdzie prawie połowę wyścigów jechałem fatalnie i byłem kompletnie bez formy. Patrząc na klasyfikację konstruktorów, to szkoda, że musimy walczyć o drugie miejsce, bo tak naprawdę powinniśmy walczyć o pierwsze. Myślę, że to sezon do zapomnienia (chyba jak każdy <śmiech>).
Szymek, po nieudanym wcześniejszym GP Włoch tutaj pojechałeś tak, jak nas do tego przyzwyczaiłeś - równo, bez błędów. Jednak to wystarczyło tylko na trzecie miejsce. Czy jesteś z tego rezultatu zadowolony?
Szymusso: Oczywiście, że jestem zadowolony. Szczerze mówiąc to po treningu wcale nie nastawiałem się na to, że zdobędę podium. Cieszy mnie, że w końcu pojechałem dobry, bezbłędny wyścig i zaowocowało to miejscem na podium.
Na początku wyścigu wydawało się, że stoczysz pojedynek o ostatnie miejsce "na pudle" z Patrykiem Kręglem, jednak ostatecznie do niego nie doszło wskutek błędu strategicznego u swojego rywala. Czy odetchnąłeś z ulgą, kiedy po pierwszym postoju miałeś spory zapas nad kierowcą Force Indii?
Starałem się o tym nie myśleć jaką przewagę miałem nad Patrykiem, tylko jechać cały czas swoje.
Do końca sezonu pozostały dwa wyścigi., a twoja strata do Bartiego wynosi jedenaście punktów. Jak sądzisz, będziesz w stanie zniwelować tą różnicę?
Zobaczymy, Po cichu liczę na to, że uda mi się to odrobić i zająć miejsce na "pudle" w końcowej klasyfikacji.
Adam, w tym wyścigu zająłeś ósme miejsce. Powiedz nam - czy ten wynik cię zadowala, czy spodziewałeś się jednak lepszego rezultatu?
After: No tak średnio mnie zadowala, tak średnio, tor kompletnie nie pasował wiec cieszę się z punktów, choć po cichu liczyłem że mogło ich być więcej.
Nie wiem, czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale to twoje trzecie P8 w ciągu ostatnich czterech wyścigów. Wyniki są równe, natomiast nie do końca cię pewnie zadowalają tym bardziej, że były szanse na znacznie lepszy wynik (np. Brazylia), prawda?
W Brazylii wyeliminował mnie na samym starcie Kamil, we Włoszech opona padła na ostatnim kółku jadąc na 5 pozycji więc bardziej bym myślał że to wina pecha aniżeli slabej dyspozycji, fakt że na Węgrzech nie potrafiłem sobie poradzić, ale tamte wyścigi powinny być z pewnością lepsze.
Pozostały dwa wyścigi do końca, a masz 5 punktów przewagi nad Norbim, który w ostatnim czasie jest w dobrej formie. Jak uważasz, czy będziesz w stanie utrzymać tą niewielką przewagę do końca sezonu i wyjść z pojedynku zwycięsko?
Zależy od tego jak ja i jak Norbi będziemy się czuli na torach w Austrii i w Poznaniu. W sumie, ostatnie GP bedzie dla nas obu domowym w pewnym sensie. Liczę że obędzie sie bez zbytecznych kontrowersji i czysto sportowo to rozstrzygniemy.
Wyścigi na Hungaroringu nie zawsze należą do tych ciekawych ze względu na charakterystykę obiektu, jednak tym razem było zupełnie inaczej - sporo walki na torze (co ważniejsze - czystej), do tego doszły jeszcze strategiczne "szachy", na których również można było bardzo dużo ugrać. Czy zgadzacie się z opinią, że był to jeden z lepszych wyścigów w tym sezonie?
Tarask: Sporo było dobrych wyścigów w tym sezonie i ten można jak najbardziej do nich zaliczyć. Już nie pierwszy raz rozgrywamy dobry wyścig na torze, który na papierze nie powinien gwarantować licznych walk. Myślę, że nie powinniśmy tego uważać za żadną niespodziankę. Szkoda, że trzech kierowców odpadło jeszcze na początku, bo mogło być jeszcze lepiej.
Szymusso: Myślę, że tak. Tak jak powiedziałeś było dużo walki i spore kombinowanie ze strategia co tylko dodało smaczku temu GP.
After: Pewnie sie zdziwisz ale dla mnie był to zwykły wyścig, kolejny do przejechania, u mnie za wiele się nie działo, widziałem dużo walki z przodu więc z pewnością tam było ciekawie, lecz jak już wspomniałem ten wyścig dla mnie nie był zbyt ciekawy.
Przed nami GP Austrii na lubianym przez zdecydowaną większość Red Bull Ringu, na którym może dziać się naprawdę bardzo dużo. Jak zatem zapatrujecie się na najbliższy wyścig? Czego się po nim spodziewacie?
Tarask: Poprzednie wyścigi na tym torze były naprawdę ciekawe, tak pewnie będzie i teraz. Jego konfiguracja bardzo sprzyja walce, jest prosty i krótki, przez co różnice w czasach będą minimalne. Do tego dochodzi walka o końcowe pozycje w klasyfikacjach, więc kierowcy będą chcieli przygotować się do wyścigu jak najlepiej. Nie liczę na nic innego jak na kolejny pełen walki wyścig.
Szymusso: Na pewno będą małe różnice i dużo walki w wyścigu. A ja? Ja chce pojechać dobry, bezbłędny wyścig jak na Hungaroringu.
After: Hmm, tor zdecydowanie szybki i krótki więc tutaj różnice nie będą zbyt duże. Wygra ten który najlepiej to rozegra strategicznie, ten kto nie zdzbani jak Ferrari na Marina Bay. Ważna będzie czysta i równa jazda. Również lubie ten tor i licze na całkiem dobry rezultat w okolicach 6 pozycji.
Dziękuję za udział w konferencji.
Tarask: Dzięki również.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum