· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Po raz kolejny mamy okazję odbyć testy przedsezonowe w Hiszpanii - zdarzało się to dwukrotnie za czasów F1 Challenge, kiedy gościliśmy Jerez oraz Barcelonę, zaś na rFactorze już zdążyliśmy się pojawić przed sezonem na tym pierwszym obiekcie, a dokładnie przed IV sezonem. Coś te tory mają w sobie magicznego, że przyciągają naszą ligę do siebie na testy, ale co to takiego, to nie jestem w stanie odpowiedzieć. Najłatwiej jednak będzie stwierdzić, że po prostu wzorujemy się na prawdziwej F1 (nie zawsze, ale jednak dość często). Z racji tego, że będziemy gościć w Barcelonie, to powiemy sobie kilka rzeczy na jego temat. Jak pętla toru wygląda - każdy wie, więc nie będę się nad tym szczególnie rozwodził. Charakterystyka toru bardzo sprzyja testom (może dlatego tak one nas przyciągają?) - liczne długie zakręty pokonywane z dość wysokimi prędkościami pozwala bardzo dokładnie sprawdzić aerodynamiczne osiągi samochodów. Swoistą perełką na tym obiekcie jest dziewiąty zakręt, który także jest nieco kłopotliwy ze względu na niewidoczny wierzchołek zakrętu. Do niedawna drugim takim miejscem był zakręt Europcar, jednak po przebudowie zakręt został z powodów bezpieczeństwa zacieśniony, a kilkanaście metrów dalej postawiono szykanę. Mówiąc o tym zakręcie nie sposób nie wspomnieć o tragicznym w skutkach wypadku Luisa Saloma w 2015 roku, który miał miejsce właśnie w tym zakręcie.
A co można powiedzieć o testach? Cóż, nie będzie to nowością jeśli powiem, że testy nie będą jeszcze wyznacznikiem tego, kto będzie szybki, a kto nie. Owszem, jakieś znaki mogą się pojawić, ale jednak nie o to do końca w testach chodzi. W ubiegłym sezonie to była przede wszystkim próba generalna moda z mieszankami bolidów, która zakończyła się pozytywnie. Teraz jednak sytuacja jest nieco inna - to już nie będzie walka o "być albo nie być" dla moda, a przynajmniej tak na razie to wygląda, niemniej jest, co sprawdzać. Do tego oczywiście będzie potrzebna frekwencja, by ten test był miarodajny, bowiem tylko wtedy będziemy w stanie określić, czy są z modem poważne problemy, czy nie. A poza tym - pierwsze koty za płoty, czyli ukochane przez ligowiczów zbieranie danych tym bardziej, że kierowcy będą mieli pełną dowolność przy wyborze opon - Paddy Lowe byłby z nas dumny.
Program zajęć na Circuit de Barcelona-Catalunya:
Dzień 1: 14.11 (środa) 19:30, 60 minut + 5 okr wyścig, deszcz
Dzień 2: 15.11 (czwartek) 20:30, 45 minut + 11 okr wyścig, sucho
To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź pierwszej tury testów przed siódmym już sezonem. Nadchodzi ta pora, by wziąć się ostro do pracy. Co prawda do wyników tych sesji należy podejść z większym dystansem, jednak pierwsze jazdy powinny nieco więcej powiedzieć o ewentualnym rozkładzie sił w stawce. Tymczasem dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum