· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na tor w Teksasie przybyło jedenastu kierowców - Pasiasty (Red Bull Racing, #59), Matif6214 (Williams, #25), Patrique2001 (Ferrari, #21) MikruseK (Toyota, #45), Kiroshima (BAR, #12) oraz duety McLarena - Markovsky (#1) z Kamilo (#46), Renault - Szymusso (#10) z Kubusą96 (#11) oraz BMW Sauber - Karlik (#19) z Matiie'm (#33). Pogoda pomogła w zbieraniu danych i punktualnie o godzinie 20:00 kierowcy zabrali się do pracy, na wykonanie której mieli zaledwie 30 minut.
Na czoło tabeli od razu wysunęli się kierowcy McLarena - Marek plasował się przed Kamilem. Tuż za nimi czaił się Szymusso, Pasiasty oraz MikruseK. W drugiej grupie plasowali się Matif, Patryk, Kuba oraz kierowcy Saubera. Kiro spotkały prawdopodnie problemy natury technicznej, gdyż pokonał tylko okrążenie instalacyjne. W użyciu były głównie opony ultramiękkie, supermiękkie i miękkie. Mimo rozrzutu w mieszankach, różnice w czasach nie były wielkie - cała stawka zakmnęła się w 1.5 sekundy! W połowie sesji na trzecie miejsce awansował Patryk, którego czas został po chwili poprawiony przez Matifa. Za plecami kierowcy Ferrari, z niewielką stratą, plasował się Szymek. Sam Matif również miał niewielką przewagę nad tą dwójką. W końcówce sesji na czoło awansował Pasiasty, który w świetnym stylu zaczął pracę dla Red Bulla. Czyżby to było jego prawdziwe tempo? Dowiemy się na przestrzeni sezonu. Ostatecznie za Pasiastym uplasowali się Marek i Kamil. Pół sekundy za nimi sesję zakończyła grupa Matif-Patryk-Szymek. Pół sekundy za nimi znaleźli się: Matiie, MikruseK, Kuba oraz Karlik.
Po zakończeniu "czasówki", kierowcy musieli poczekać odrobinę na start 15-okrążeniowego wyścigu, bowiem funkcjonariusze nie chcieli wpuścić ciężarówek Mercedesa oraz drugiej ciężarówki Red Bulla. Ostatecznie jednak Tarask, Norbi i DjKapusta dostali się na tor, więc wyścig mógł wystartować, już z 14-osobową stawką. Tu o sobie dali znać stratedzy Ferrari, którzy w połowie sesji udali się na przerwę. Prawdopodobnie spaghetti było przepijane czymś mocniejszym, bowiem uznali, że wyścig nie będzie trwał 15 okrążeń, a 10. Na taki też dystans dotankowano auto z numerem 21. Reakcji kierowcy na wieść o tym incydencie lepiej nie wspominać. Sam start odbył się bez większych historii, poza słabym startem Pasiastego oraz wczesnym postojem Kapusty. Po pierwszych okrążeniach tercet Marek-Patryk-Pasiak mieli prawie 5 sekund przewagi nad resztą stawki. Walka o zwycięstwo mogła trwać do samego końca, gdyby nie wcześniejszy błąd strategiczny Ferrari oraz obrót Patryka. Urwanie przedniego skrzydła było dodatkowym powodem do zaparkowania bolidu. Jak się później okazało, kierowca z Radlina jako jedyny nie ukończył wyścigu. Rywalizacja zakończyła się zwycięstem Marka, a "podium" uzupełnili Tarask i Pasiasty. Czwarty dojechał Szymusso, piąty Kamilo, szósty Norbi, siódmy Kuba, ósmy Mikrus, dziewiąty Matif, a dziesiątkę zamknął Matiie. "Tuż za punktami" wyścig skończył Kiro, który jako ostatni nie został zdublowany, co można uznać za spory sukces. Dwunasty na metę dotarł Kapusta, a trzynasty - Karlik.
Jesteśmy więc po testach oraz przed pierwszym wyścigiem. Przed sezonem mogliśmy być pewni walki McLarena z samym sobą o zwycięstwo wśród konstruktorów oraz Renault, Mercedesa i być może Ferrari o drugie miejsce. Teraz do tej grupy może dołączyć Red Bull, jeśli Pasiasty utrzyma swoją dobrą formę, a Kapusta będzie kończył wyścigi w pierwszej dziesiątce. Za tą grupą, ale ze znaczną przewagą nad BMW i BAR-em, powinny plasować się ekipy Williamsa i Toyoty. Ale czy tak się stanie? Kto zwycięży na inaugurację sezonu? Czy będziemy świadkami Jehowy niespodzianki i ktoś spoza czołówki wybije się na podium? Jak poradzą sobie kierowcy Ferrari, Williamsa i Red Bulla? Na te i inne pytania odpowiedzi poznamy już w niedzielę, w trakcie wyścigu o GP Brazylii, na który już dziś serdecznie zapraszam. W imieniu FIA chcę podziękować za tak liczną frekwencję na testach - pozwoliło nam to sprawdzić moda bardzo dokładnie, i poza problemami z internetem u kilku kierowców, nie wykryto żadnych problemów z samą modyfikacją. Jeszcze raz wielkie dzięki dla Was, kierowców. Powodzenia i do zobaczenia na Interlagos! Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum