· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na Autodromo Jose Carlos Pace przybyło trzynastu śmiałków - duety Ferrari, BAR Hondy, Toyoty, McLarena - przy czym Markovsky dołączył do Kamila w końcówce sesji - a także Kubusa96 (Renault), Barti Novik (Williams), Karlik (BMW Sauber), DjKapusta (Red Bull) oraz gość w osobie Kriso, który chciał się sprawdzić po - jak sam przyznał - dość długiej, bo czteroletniej rozłące z simracingiem. Umożliwił mu to zespół Mercedesa, który nie był reprezentowany przez żadnego etatowego kierowcę. Pogoda była mocno niepewna, bowiem nad torem krążyły ciemne chmury. Na szczęście dla zawodników, nie spadł deszcz, więc pierwszy trening sezonu odbył się na suchym torze. Równo o godzinie 20:00 zapaliły się zielone światła, ale nie obyło się bez incydentów - najpierw Patrique się rozkojarzył i próbował ominąć korek na wyjeździe, ale został upomniany przez sędziów. Chwilę później, na samym wyjeździe z pit-lane, bolidy obrócili Karlik i Mikrus. Cóż... pierwsze dane o barierach i poboczach zebrane!
Pierwsze 20 minut sesji upłynęło pod znakiem sprawdzania zużycia opon. Część zawodników wykonywała dłuższe przejazdy, a część z kolei uznała, że jedno-dwa okrążenia pomiarowe dadzą odpowiednio dużo odpowiedzi. Na czoło wysuął się Barti, który miał przewagę 40 tysięcznych sekundy nad DjKapustą. Ten z kolei miał zapas 22 tysięcznych nad Patrykiem, a ten był szybszy od Aftera o 30 tysięcznych. To zwiastowało pasjonującą batalię pod koniec sesji. Piąty Kamil tracił już 0.2 sekundy. a szósty Szprycek 0.6 sekundy. Mikrus tracił do lidera już prawie sekundę. Kiroshima zajmował ósme miejsce, ze stratą 1.5 sekundy. Karlik tracił do Bartiego 1.6 sekundy, zaś najwolniejszy był Kubusa, który tracił prawie dwie sekundy. Oczywiście należy brać poprawkę na opony i obciążenie paliwem, więc czasy nie były jeszcze miarodajne. Jeśli mowa o czasach, to problemy techniczne nieznanej przycyzny dopadły Adve, który pokonał okrążenie wyjazdowe i przez dłuższy czas nie wyjeżdżał z garażu. Ten segment sesji treningowej pozwolił także na oszacowanie najszybszych czasów. Ku uciesze Bartiego i Patryka, którzy byli mocno zmartwieni swoim tempem, inni byli wolniejsi.
Drugie 20 minut sesji to symulacje sesji kwalifikacyjnej. Wtedy to na torze zjawił się Kriso. W międzyczasie Barti, na oponach supermiękkich, osiągnął czas 1:10.533. Na drugie miejsce wskoczył Szprycek, również na "czerwonych" oponach. Był on jednak wolniejszy o prawie pół sekundy. Na trzecie miejsce, również na supermiękkim ogumieniu, wskoczył Kamilo. Czwarte miejsce po tym segmencie sesji zajmował Patryk, który wykręcił czas 0.6 sekundy wolniejszy od kierowcy Williamsa. Jednakże kierowca Ferrari jechał na oponach miękkich. DjKapusta, już na oponach supemiękkich, był wolniejszy od kierowcy z Radlina o zaledwie 5 tysięcznych. Szósty był After, którego zjadały już nerwy i zaczął podejrzewać ścinanie zakrętów, oczywiście dla żartów, u każdego kierowcy przed nim. Siódme miejsce należało do Kuby, który jako ostatni tracił mniej niż sekundę do lidera. Ósmy Mikrus tracił już 1.1 sekundy, dziewiąty Adve - 1.2 sekundy. Na dziesiąte miejsce awansował Kiro, który tracił już 2.3 sekundy, a ostatnie miejsce z czasem okrążenia należało do Karlika, który jechał na oponach miękkich i wykręcił czas 2.4 sekundy gorszy od kierowcy z Ostrowca Świętokrzyskiego. Kriso pozostawał bez czasu okrążenia, więc siłą rzeczy zajmował ostatnie miejsce.
Ostatnie 20 minut to tradycyjna już jazda na 110% możliwości swoich i bolidów. Wtedy to z toru zawinęli się kierowcy Toyoty, a przyszedł Markovsky. Wszyscy zgodnie przywitali go stwierdzeniem: "On wstał, stary wstał". Jednakże "stary", wychodząc na przekór oczekiwaniom, nie był najszybszy. Sesję ukończył dopiero na 6. miejscu! Najszybszy okazał się być Barti, drugie miejsce należało do Kamila, a trzecie do Patryka. Gdyby kierowca Ferrari był na drugim miejscu, to mielibyśmy sytuację analogiczną do tej z poprzedniej wizyty ligi w Brazylii, w sezonie VI. Ta dwójka traciła dziś do kierowcy Williamsa 0.2 sekundy. Czwarty uplasował się Kuba, który był tuż za plecami Kamila i Patryka. Szprycek zakończył trening na 5. miejscu. Siódmy zaś był DjKapusta, któremu już nie udało się zejść poniżej minuty i 10 sekund. After, który bardzo się nakręcał na to GP, skończył sesję na 8. miejscu, zaś 9. miejsce należało do Adve. Czołową dziesiątkę zamknął Karlik, a za jego plecami skończyli Mikrus, Kriso i Kiro, którego prawie nawiedził papież.
Jesteśmy zatem po pierwszym w VII sezonie treningu. Co wiemy? Nic. Owszem - Barti, Kamil, Patryk i Kuba byli dziś bardzo blisko siebie i będą walczyć o podium, ale należy wziąć poprawkę na ograniczony dziś czas dla Marka oraz nieobecność Taraska. Środek stawki jest zaś bardzo zbity, więc w "ExF1.5" może się dziać bardzo dużo, o punkty może bić się każdy. Nieobecny był też Pasiasty, a obserwacja testów mogła zasugerować, że to będzie bardzo mocny zawodnik. After z kolei był bojowo nastawiony przed tym wyścigiem, a rzeczywistość na razie okazuje się być inna, i zdaje się potwierdzać teza o tym, że gdy mocno się na coś nastawiasz, to tego nie osiągasz. Ale czy się pomylę i After osiągnie dobry wynik? Kto zwycięży na inaugurację sezonu? Ilu kierowców dojedzie do mety? Na te inne pytania odpowiedź poznamy już w niedzielę, w czasie wyścigu o GP Brazylii, na relację z którego serdecznie zapraszam! Pozdrawiam, Patryk.
To jeszcze nie koniec newsa. Jak rzucicie okiem na tabelę, znajduje się w niej 12 kierowców, zaś w wynikach na forum widnieje ich trzynastu. Otóż, z racji pewnych okoliczności, z tabeli został wykreślony Kriso, który okazał się być nikim innym, jak TheNewRio, bądź VillaroelemF1 (sezon III), w innych ligach znany jako Davey bądź KaiseR. Mamy na to dowody. Wypowiedzi po sesji treningowej nie są już publikowane, jednakże w tej wyjątkowej sytuacji głos zabrał Kubusa96, zatem bez zbędnego przedłużania - zostawiam Was z wyjaśnieniem sytuacji Kriso:
,,Ten człowiek nie potrafi się zachować honorowo. Został wyrzucony z ligi za stosowanie cheatów, a do tego obrażał administrację. Teraz próbuje wrócić jak gdyby nigdy nic, po czym później ponownie by cwaniakował i obrażał, oraz próbował nam udowodnić, że to my jesteśmy beznadziejni i że ja chronię kogoś, kto tak naprawdę jest mi kompletnie obcy. Mam apel do tego pana: Człowieku, odpuść sobie. My i tak zawsze Cię poznamy, a do ligi nie przyjmę, choćby było 10 miejsc wolnych! PS: a odnosząc się do tego, że gwarantujesz frekwencję... 18 ludzi którzy tu są, też gwarantują, także sorry."
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum