header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów Grand Prix w Wielkiej Brytanii rozpoczyna się w 1926 roku. Gospodarzem pierwszego wyścigu był tor Brooklands - pierwszy permanentny tor wyścigowy w Europie. Od 1950 roku gości on Grand Prix Wielkiej Brytanii Formuły 1, która to pierwszy wyścig odbyła właśnie na Silverstone w dniu 13 maja owego roku. Od 1955 do 1962 roku naprzemiennie organizowano wyścig z torem w Aintree, a od 1964 do 1986 - z Brands Hatch. Od 1987 roku Silverstone nieprzerwanie gości Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Obiekt ten ulokowano na byłym lotnisku RAF z czasów II wojny światowej i przeszedł on sporą drogę by uzyskać swój dzisiejszy przebieg. Z początku była to bardzo szybka pętla wytyczona między pasami startowymi a drogami do hangarów, trasę wytyczały kostki siana. Ale jak to bywa w motorsporcie, samochody zyskiwały na prędkościach to i było niebezpieczniej. Co ciekawe, pierwsze zmiany nastąpiły dopiero w 1975 roku, dodając szykanę w zakręcie Woodcote. Niby to coś pomogło, ale to nie wystarczało. W 1987 dodano nowy zakręt Luffield, co spowolniło kierowców, a największe zmiany miały miejsce w 1991 roku - całkowicie zmieniono sekcję Maggots-Becketts-Chapel, nie był to już jeden wysunięty długi nawrót tylko znana do dziś i budząca podziw sekcja szybkich zakrętów. Ponadto dodano zakręty Bridge, Brooklands i połączono nową sekcję z zakrętem Luffield, tworząc z niego wolny nawrót z dwoma wierzchołkami, na wejściu i wejściu. W 1994 roku zakręt Abbey przekształcono w szykanę i pętla pozostała w takim układzie do 2010 roku. Wtedy powstała nowa sekcja Arena - zakręt Abbey odchodzi teraz w prawo, dodano zakręty Farm, Village, Loop i Aintree. Powrót na starą pętlę ma miejsce w zakręcie Brooklands, gdzie teraz jest nieco szybsze wejście. W 2011 roku boksy i prostą startową przeniesiono między zakręty Club i Abbey - stara infrastruktura służy seriom towarzyszącym F1 oraz innymi serialami.

Sytuacja w klasyfikacji kierowców jest coraz ciekawsza, gdyż Marek i Szymek coraz bardziej na sobie wywierają presję - serię trzech triumfów z rzędu Szymka przerwał właśnie kierowca McLarena, a może opuścić ten wyścig i prawdopodobnie opuści GP Portugalii. Jego przewaga nad kierowcą Ferrari wynosi tylko lub aż 34 punkty. Kuba nie widzi już szans na walkę o mistrzostwo, choć jakiś cień szans jest. Zainteresowany teraz skupia się na pomocy młodszemu bratu. Walka o 4 pozycję też jest bardzo ciekawa, gdyż to walka kierowców dwóch teamów jednego producenta napojów energetycznych - Red Bulla i "siostry" Toro Rosso - Luis ma już zaledwie 13,5 punktu przewagi nad Tidkiem, więc tu każdy punkt się liczy. Możliwe, że do walki z liderami ponownie włączy się Rio - po katastrofie w Norwegii i prawie wygranym GP Niemiec jest coraz bardziej pewny siebie i widać po nim, że to materiał na przyszłego mistrza. W dalszej części stawki nie widać za bardzo już tak ostrej walki, ale potrafią napsuć krwi czołówce - więc dalej potwierdzają swój potencjał, co bardzo cieszy.

Nazwa GP: Santander British Grand Prix
Lokalizacja: Silverstone, Buckinghamshire/Northamptonshire, Wielka Brytania
Nazwa toru: Silverstone Circuit
Długość: 5,891 km
Liczba zakrętów 20
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Mark Webber, 1:33.401, Red Bull, 2013
Liczba okrążeń (F1): 52
Liczba okrążeń (liga): 23
Dystans wyścigu (F1): 306,227 km
Dystans wyścigu (liga): 137,802 km

Program GP:
Trening: 18.08 (czwartek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 19.08 (piątek), godz. 18:30
Wyścig: 19.08 (piątek), godz. 19:15
Prognoza pogody: W czwartek ma być słonecznie, w piątek są szanse na deszcz. Toż to angielska pogoda, więc pewni wszystkiego będziemy dopiero przed startem sesji.

Prognozy pogody mogą sporo namieszać w tabeli, więc szykuje się arcyciekawy wyścig. Kto wytrzyma teraz walkę na nerwy? Czy ktoś spoza czuba niespodziewanie odpali? Tego dowiecie się w relacjach z GP Wielkiego Brexitu Wielkiej Brytanii, które zaczyna się już w czwartek. Do zobaczenia na torze! Pozdrawiam, TiDiEj.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430