header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Autodromo Termas de Rio Hondo - na pierwszy rzut oka ta nazwa niespecjalnie nam się kojarzy. A przynajmniej fanom Formuły 1, bo gdy dopowiem, że na tym obiekcie rywalizują zawodnicy MotoGP... Może stało się to trochę bardziej klarowne? Jeśli nie, to nic nie szkodzi, ponieważ motocykliści pojawili się tam dopiero w 2014 roku, czyli całkiem niedawno. Sam obiekt powstał kilka lat wcześniej (dokładnie w 2007 roku) i co ciekawe - miał nieco inną nitkę. Żeby było zabawniej, to po zaledwie pięciu latach obiekt ten przeszedł gruntowną przebudowę, w efekcie czego uformował się obecny kształt toru, na którym przyjdzie nam się ścigać. To jest dobry moment, by przejść do tego, co ten tor oferuje - na pierwszy rzut oka bardzo mało, jednak gdy już się z nim bezpośrednio zapoznamy, możemy dostrzec kilka ciekawych miejsc. Jednym z nich jest trzeci zakręt, który z pozoru wydaje się być szybkim łukiem otwierającym długą prostą. Problem w tym, że na wyjściu jest on dość ciasny, co sprawia, że kluczowe będzie wcześniejsze dobranie linii przejazdu przez ten łuk. Jak wspomniałem wcześniej, ten zakręt otwiera prostą, która zakończona jest nawrotem. Tam możemy się spodziewać najwięcej akcji z dwóch powodów: po pierwsze, jest tam dość szeroko (ogólnie sam tor jest bardzo szeroki) a jak wiadomo, tam gdzie miejsce, tam pojawiają się divebomby Patrique'a okazje do wyprzedzania. Po drugie, wyjście z trzeciego zakrętu ma bardzo duży wpływ na to, jakie prędkości będzie się osiągać na prostej. Tu chyba nie ma zbyt dużej filozofii. Dalej mamy łuk przejeżdżany pełnym gazem, po którym mamy dohamowanie do siódmego zakrętu. Na wejściu jest to zwykły 90-stopniowy zakręt, jednak na wyjściu zacieśnia się, co de facto nie jest mocno odczuwalne, bo jest tam szeroko. Co więcej, asfaltowe pobocze tylko kusi, aby z niego skorzystać. Po nim mamy małą sekcję esek - zakręty 9-10-11. Pierwszy z nich jest zdecydowanie najtrudniejszy, gdyż nie widać tam do końca wierzchołka, a tym bardziej następnych łuków. A przesadzić jest łatwo, tym bardziej, że znowu mamy sprzyjające poszerzeniom pobocze - tym razem zrobione ze sztucznej trawy, na której co prawda są jakieś bagiety, jednak można je dość łatwo ominąć. Pod koniec okrążenia mamy do czynienia z zakrętem bardzo przypominającym zakręty 13-14 z toru Sepang. Jedyna różnica w zasadzie pomiędzy oboma sekwencjami to brak wzniesienia, które było na malezyjskim obiekcie. Po nim mamy krótki, szybki łuk, z którym jednak nie powinno być kłopotów.

Sam obiekt posiada mało zakrętów (raptem 14, z czego kilka z nich nie stanowi żadnego problemu), co nie powinno teoretycznie rozbić stawki. Jednak jest kilka miejsc-pułapek na tym torze, także z ostateczną decyzją warto się wstrzymać do treningu. Niemniej, jeśli okaże się, że różnice w stawce nie będą wielkie, to powinniśmy być świadkami pasjonującego widowiska. A w nim prym powinna wieźć pierwsza trójka: Markovsky po udanym początku sezonu chciałby pójść za ciosem, natomiast Tarask i Pasiasty na pewno nie będą chcieli złożyć broni i rzucą wyzwanie mistrzowi. Za nimi może być jeszcze ciekawiej, bo robi nam się ze stawki mały bigos. Przy czym jak w bigosie wiodącym składnikiem jest kapusta, tak tutaj to może być wszystko, czego mieliśmy potwierdzenie w Brazylii. Bo jak inaczej nazwać fakt, że na P4 i P5 wyścig ukończyli kierowcy startujący z poza pierwszej dziesiątki? Nie zarzucając nic oczywiście Kubusie i Matiiemu, bo pojechali naprawdę dobry wyścig, jednak to pokazuje, jak stawka może się zmieniać w czasie trwania wyścigu. W grupce pościgowej za pierwszą trójką groźni powinni być Szymusso, który ma za sobą dość pechowy otwierający wyścig, Norbi, który ma tempo na naprawdę dobre wyniki czy też Patrique, który jednak musi przestać wariować kiedy jedzie w tłoku. Do nich może dołączyć także Kamilo, który pokazał w Brazylii, że z tempem nie stoi źle oraz Szprycek. Dość niepewni są kierowcy Toyoty, bowiem After męczył się w Brazylii strasznie i choć zdobył dwa punkty, to nie był zbytnio zadowolony. Natomiast MikruseK musi jeszcze popracować nad koncentracją w wyścigach, choć to też nie było tak, że wszystko miał na tacy w poprzednim wyścigu, o czym pewnie większość wie. Williamsy z pewnością będą groźne tym bardziej, że za nimi fatalna runda (podwójny DNF). Zarówno Barti jak i Matif będą chcieli się odkuć za tamto niepowodzenie. DjKapusta także nie może debiutu w lidze zaliczyć do udanych, niemniej w następnych wyścigach będzie miał okazje się odkuć. Za to w zespole BAR-a nastroje są dość dobre - Adventure był bliski zdobyczy punktowej, jednak zajął ostatecznie jedenastą lokatę, zaś Kiro notuje serię kolejnych ukończonych wyścigów z rzędu, co świadczy o jego progresie.

Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Autódromo Termas de Rio Hondo
Lokalizacja: Termas de Rio Hondo, Argentyna
Liczba okrążeń: 32
Dystans wyścigu: 153,760 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 29.11.2018 (czwartek), godz. 19:30
Kwalifikacje: 30.11.2018 (piątek), godz. 19:30
Wyścig: 30.11.2018 (piątek), godz. 20:15

Prognoza pogody: W tej chwili nie przewiduje się opadów deszczu. Zatem kierowcy mogą być spokojni - prognozy pogody zapowiadają słoneczną aurę.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź GP Argentyny. Wszyscy liczą, że i ten wyścig dostarczy nam sporo emocji, podobnie jak poprzednia GP w Brazylii. Jednak nie możemy tego toru zlekceważyć, o co jest łatwo ze względu na jego niepozorną nitkę. Mowa tutaj nie tylko o kolizjach i wypadkach, lecz także o limitach toru, stąd ważny komunikat: wyjazd za białą linię w ostatnim zakręcie S2 i wyjazd na sztuczną trawę w pierwszym zakręcie S3 będą traktowane jako poszerzenie toru i będzie to karane! Proszę pamiętać o tym, ja tymczasem dziękuję serdecznie za uwagę i przy okazji w imieniu Kubusy zapraszam serdecznie na losowanie kolejności wyjazdu w kwalifikacjach, które odbędzie się jutro na slackowym discordzie o godzinie 21:00 (tuż po sesji treningowej). Z mojej strony to wszystko. Pozdrawiam, Markovsky.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430