· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Barti, czwarte miejsce powinno być dla Ciebie bardzo zadowalające, szczególnie po nieudanym poprzednim wyścigu. Czy pojechałeś swoje maksimum?
Barti Novik: Powiem szczerze dałem z siebie wszystko zrobiłem tyle ile mogłem i to mnie bardzo cieszy, zwłaszcza po ostatnich wydarzeniach prywatnych, które bardziej działały negatywnie dla mnie. Cóż wydaje mi się, że zły czas już za mną <śmiech>.
Co powiesz o walce na torze? Czy spotkały Cię jakieś ciekawe pojedynki?
Dużo walki było. Pierwsza trójka między sobą walczyła dosyć zażarcie jak zauważyłem. Trzeba powiedzieć w środku stawki też jest straszny ścisk i jest mnóstwo walki. Mnie spotkały pojedynki głównie z Norbim i z Patrykiem, tak naprawdę do końca wyścigu nie byłem pewny o swoją końcową pozycję w wyścigu. To jest można powiedzieć fajne uczucie nigdy nie jesteś pewny, który będziesz i w sumie tego tak mi się wydaje w poprzednich sezonach nie było.
Co powiesz o dotychczasowej współpracy z Matifem? Czy myślisz, że w końcu pojedzie dobry wyścig bez żadnych przygód?
Współpraca jest naprawdę dobra. Tak naprawdę nie ma żadnych sprzeczek. Jeden drugiemu stara się pomagać i to się w zespole liczy. Wydaje mi się, że gdyby nie przygody to na pewno byłby w stanie walczyć ze mną o solidne punkty. Ba powiedzmy sobie szczerze, że moglibyśmy między sobą walczyć, bo zauważyłem, że jego tempo jest naprawdę przyzwoite, tylko musi poprawić tempo wyścigowe i wtedy zobaczymy jego prawdziwe tempo.
Szymek, 7. miejsce po nieudanych kwalifikacjach nie wydaje się być tak bardzo złe, ale na pewno liczyłeś na więcej. Zacznijmy od tych nieszczęsnych kwalifikacji. Co takiego zrobiłeś, że wylądowałeś na przedostatnim miejscu?
Szymusso: Tak naprawdę to zaczęło się już od pierwszego zakrętu. Źle go przejechałem i już po tym wiedziałem, że czas będzie do kitu i będę musiał jak najszybciej o nim zapomnieć.
Czy jesteś zadowolony ze swojej jazdy w wyścigu? Czy mogłeś wycisnąć coś więcej?
Wydaję mi się, że mogę być zadowolony. Pewien niedosyt jest bo chciałem o coś więcej powalczyć, ale znowu przytrafiły mi się przygody na początku wyścigu z Norbim, a później z Patrykiem. Trochę szkoda, no ale takie są wyścigi.
Początek sezonu Renault nie wydaje się być najlepszy, do tego dochodzi słabe szczęście do incydentów. Czy łatwo będzie złapać dobry rytm i znów regularnie dobrze punktować?
Dobry rytm mamy od początku sezonu, tylko na razie mamy pecha do różnych incydentów. Dochodzi też fakt, że stawka jest bardzo zbita i o dobre zdobycze punktowe będzie bardzo ciężko. Ale nie poddajemy się i pokażemy jeszcze lwi pazur.
Patryk, 10. miejsce to na pewno rozczarowanie. Opowiedz nam o jednej z głównych przyczyn tak słabego wyniku, mianowicie o ukochanej strategii Twojej ekipy.
Patrique2001: Tak, to rozczarowanie. Zacznijmy od początku - przed wyścigiem miałem obawy o mój sprzęt oraz czasy. Kierownica ma problemy przy skręcaniu w lewo, a czasy wydawały się być słabe. Na szczęście jako takie tempo było, więc liczyłem na to, że czas spędzony w pit-lane przy dwóch postojach odrobię jadąc oszczędniej na jeden postój. Zużycie opon miękkich pokazywało, że to jest realne. Gdy wszyscy zjechali na drugi postój, wskoczyłem na P4. Ale no, reszta stawki na Super Softach kontra jakiś pajac na Mediumach, to się musiało udać. Dodatkowo traciłem czas na utrzymywaniu się za plecami osób, które były ewidentnie ode mnie wolniejsze, a wszystko w imię oszczędzania opon... Po wyścigu powiem tak - te opony nie nadają się na takie strategie.
Czy tempo, nie patrząc na opony i strategię, było dobre?
Jak zobaczyłem swoje czasy po pierwszych przejazdach, to bardzo się obawiałem tempa liderów. Na szczęście na treningu byłem wolniejszy o te pół sekundy od Marka i ciśnienie zeszło. W kwalifikacjach dało się pojechać szybciej, ale wyrzuciło mnie zbyt głęboko w końcówce 2. sektora. Więc tak, tempo było dobre.
Czy jesteś do tej pory zadowolony ze współpracy ze swoim team-matem?
Szczerze? Tak. Ja nie wywieram na nim presji, on nie wywiera jej na mnie, więc relacje są dobre. Ma tempo na punkty, ale okoliczności mu nie sprzyjają - nie zamierzam go karcić z tego powodu, bo też mam pecha.
Wyścig w Argentynie przyniósł nam wielkie emocje, pełno walki i dosyć zaskakujące rozstrzygnięcia. Jak Ty oceniasz ten wyścig? Czy ten wyścig może być potwierdzeniem tego, że na nietypowych torach częściej mamy dobre wyścigi niż na tych znanych?
Barti Novik: Moim zdaniem raczej powodem walki i emocji jest to, że stawka jeszcze bardziej zrobiła się ciasna, różnice są minimalne i to dlatego jest tyle walki. Trzeba podkreślić też, że kierowcy też chcą tej walki. Raczej to jest tylko przypadek, że na nietypowych torach jest tyle walki niż na znanych.
Szymusso: Myślę, że ten wyścig można określić tak samo jak ten w Brazylii - szalony, w którym było wszystko co jest potrzebne do dobrego widowiska. Ale nie jestem do końca przekonany że był ten wyścig potwierdzeniem, że lepiej nam idzie na takich typu torach. Niektóre znane toru są bardziej wymagające niż te, jak to nazwałeś "nietypowe", i myślę, że to zależy od tego.
Patrique: Gdyby nie "Grande Strategia", dałbym 10/10. Widziałem na live timingu, że była ostra walka o zwycięstwo, ja kisiłem się w środku stawki, gdzie też było gorąco - pozdrawiam tutaj Bartiego i Norbiego, którzy szaleli z divebombami zupełnie jak ja w VI sezonie, czy w Brazylii. Dam więc solidne 8/10.
Przed nami prawdziwy jubileusz ligi - 100. wyścig naszej kampanii. Odbędzie się na nie byle jakim torze, bo na Spa-Francorchamps, istnej legendzie torów w F1 i nie tylko. Ostatnie GP odbyło się u nas na nim aż 3 sezony temu. Czy cieszysz się z powrotu tego toru do kalendarza i jak zapatrujesz się na ten wyścig?
Barti Novik: Powiem szczerze i tak i nie. Z jednej strony jest to tor, który jest dosyć wymagający i trzeba naprawdę być skupionym żeby nie popełnić jakiegoś błędu na tym torze, a z drugiej strony jak się już popełni na tym torze jakieś błędy to mogą być one kosztowne, zdecydowanie jeśli chodzi o kwalifikacje. Jeżeli chodzi o to jak się zapatruję to liczę na mnóstwo emocji i walki między kierowcami, żeby jak najwięcej kierowców dojechało do mety. W sumie moim celem będzie zajęcie jak najwyższej pozycji w wyścigu i liczę na to, że Matif przełamie się i też zdobędzie punkty.
Szymusso: Ciesze się, że powracamy na ten obiekt. Coś w sobie ma, że aż chce się na nim ścigać. Chciałbym powalczyć o jakiś dobry wynik i mieć bezproblemowy wyścig bez żadnych przygód.
Patrique: Cieszę się jak cholera, fajny tor. Przez wyścigi na Zolder zapomniałem, jak to jest przejeżdżać Eau Rouge, czy tam Raidillon, w walce z innymi. Liczę, że ani ja nikomu nie spieprzę wyścigu, ani nikt nie spieprzy go mi.
To tyle na dzisiaj, dziękuję za udział.
Barti Novik: Dzięki również. Do zobaczenia w Belgii. ;)
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum