header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Pierwsze wyścigi na Audru Ring miały miejsce już w latach 30. XX wieku. Oryginalna pętla toru miała długość 6.1 kilometra i składała się z trzech dróg publicznych, które były tak naprawdę długimi prostymi. Te odcinki układały się w trójkąt, więc układ toru przypominał trochę pętlę toru w Reims. Na przełomie lat 60. i 70. Audru Ring przestał gościć jakiekolwiek "oficjalne" wyścigi - była to prawdopodobnie decyzja polityczna, bowiem Estonia należała do Związku Radzieckiego, nie wnikam. Wyścigi na ten tor wróciły na przełomie lat 80. i 90. XX wieku, tuż przed upadkiem ZSRR. Pętla została skrócona z 6 kilometrów do raptem 3.5 kilometra. Pominięto jedną z prostych, a pozostałe dwie skrócono o połowę swoich długości, a połączono je sekcją wolnych zakrętów. W takiej formie obiekt pozostał do roku 2001, kiedy to przebudowano go ponownie. Pozbyto się wtedy kolejnego fragmentu oryginalnego toru, skracając tym samym pętlę z 3.5 do zaledwie 2.2 kilometra. Taki układ toru utrzymał się do 2012 roku, kiedy to obiekt uległ ponownemu wydłużeniu, o kilometr. Wybudowano zupełnie nową sekcję i przeniesiono aleję serwisową w inne miejsce. Sam tor ma dzięki temu kilka konfiguracji, a co najważniejsze - homologację FIA. Jest to co prawda 3. stopień, czyli taka sama sytuacja jak w Poznaniu, ale lepsze to niż nic. Jedyne serie wyścigowe jakie goszczą na tym estońskim obiekcie to Mistrzostwa Aut Turystycznych krajów Bałtyckich oraz Rosyjska Formuła 4.

Jak już wspominałem, w ciągu 100 wyścigów w historii ExtremeF1, liga nie gościła jeszcze w Estonii. Po najbliższym, 101. wyścigu się to zmieni. GP Estonii zaczyna krótkie, bo dwuwyścigowe nieoficjalne torunee po krajach byłego Związku Radzieckiego - następnym przystankiem będzie Rosja. Zatem jeśli w garażach Ferrari i Williamsa usłyszycie radziecką muzykę, nie zdziwcie się i traktujcie to jako coś normalnego, tak jak leżące nieopodal garaży i ciężarówek tych ekip butelki po napojach wyskokowych domowej produkcji. Sam tor ma dosyć nietypową charakterystykę, bo składa się prawie w całości z wolnych zakrętów. Można go porównać do miniaturowej wersji Hungaroringu, albo do przerośniętego toru kartingowego. W strefach hamowania nie znajdują się żadne tabliczki informujące o dystansie do wierzchołka zakrętu, zatem kierowcy zdani będą sami na siebie. W utrzymaniu koncentracji nie pomoże też bardzo nierówny asfalt, który sprawia że bolidy wręcz podskakują. Wyzwaniem jest też wjazd do alei serwisowej, bowiem tor nagle... odbija w prawo. Jest to szykana, która jest zabezpieczona ścianą z opon. Jest to bardzo trudne miejsce, gdzie można stracić sporo czasu, a nawet przednie skrzydło. Przy ustawianiu bolidu zaleca się zastosowanie skrzydeł z wysokim poziomem docisku, a samo zawieszenie należy wzmocnić. Wśród kierowców panuje opinia, że jest to kolejna ewolucja norweskiej Mo i Rany, ale czy tak jest naprawdę? Cóż, zweryfikuje to wyścig. Z racji że to nowy tor na naszej mapie, to zapraszam na krótki opis okrążenia:

"Okrążenie zaczynamy wyjazdem na krótką prostą startową, która jest przełamana dwoma lekkimi łukami w prawo. Trzymamy się jak najbliżej wewnętrznej strony, na wejściu w drugi łuk hamujemy, ustawiając kierownicę prosto, gdyż dzięki temu szybciej wjedziemy w wierzchołek. Redukujemy do drugiego-trzeciego biegu, 90 km/h, atakujemy wierzchołek, wyjeżdżamy pod zewnętrzną tarkę. Wciskamy gaz do podłogi, chwila odpoczynku - kolejna prosta przełamana łukiem, tym razem w lewo. Ten lekki łuk przechodzi w coraz dłuższy łuk, ale nadal bardzo lekki. 290 km/h, hamujemy tuż przed śladami na asfalcie, redukcja do trzeciego biegu, wjeżdżamy w dość specyficzną szykanę, bowiem wejście, środek i wyjście z niej jest bardzo trudne, trzeba poświęcić sporo czasu na znalezienie idealnej linii jazdy. Przez całą sekcję jedziemy około 120 km/h, wychodzimy pod zewnętrzną tarkę i szybko odbijamy w lewo, bowiem mamy zakręt. Trudny zakręt, bowiem wierzchołek jest niewidoczny. Trzeba trafić w ten wierzchołek idealnie, bo inaczej trzeba będzie zdjąć nogę z gazu, albo co gorsza - wylecieć na trawę, gdzie czyha na nas górka. Jeśli udało nam się przejechać ten zakręt idealnie, to na wyjściu mamy prędkość około 200 km/h. Tu zaczynają się wyboje, nie ma sposobu na ich ominięcie, więc lecimy dalej po zewnętrznej. Długa proste, która przechodzi w długi zakręt w lewo. Dzięki wybojom możemy nieco opóźnić skręt, bo i tak wybije nas na wierzchołek. Oczywiście pełny gaz, ale w środku zakrętu też są wyboje, więc trzeba się pilnować, bo wylecimy na trawę - tym razem bez górki, ale jak wylecimy na nią autem które było podbite, to trawa może nas postawić bokiem i wyhamować z około 270 km/h do zera w ciągu 10-15 metrów. W trakcie walki, o ile jakaś będzie, radzę uważać zarówno atakującemu, jak i atakowanemu. Po tym zakręcie mamy krótką prostą i zakręt w lewo - trzeci bieg, 150 km/h, wyjazd pod zewnętrzną tarkę, unikamy tarki i trawy. Wierzchołek jest dosyć specyficzny, bowiem jest nieco obniżony, więc zakręt sprawia wrażenie nachylonego. Krótka prosta, hamowanie do nawrotu. Trzeci bieg, 130 km/h, wyjazd pod tarkę. Trzymamy się jej do następnego hamowania, tym razem nawrót w prawo. Redukcja z 5. biegu do trzeciego, 120 km/h. Trudny nawrót, bowiem wejście schodzi w dół, a także zawiera wyboje. Wyjście również je zawiera, więc czeka nas mała strata czasu na wyjściu. Krótka prosta, rozpędzamy się na niej do około 200 km/h, wbijamy na chwilę piąty bieg, ale szybko redukujemy do "trójki", zakręt w prawo, który poszerza się na wyjściu, więc można przejechać go nieco szybciej. Wyjście z niego jest kluczowe, bowiem jeśli wyjedziemy za szeroko na tarkę, to wylecimy na trawę i stracimy czas. Jeśli przejechaliśmy go idealnie, to lecimy do linii mety."

Przejdźmy do przeglądu faworytów. Największym kandydatem do trimfu w Estonii wydaje się być... Pasiasty! Nie wiem na ile realne są informacje jakie do mnie dotarły, ale zarówno Marek, jak i Tarask, nie czują się tu najmocniej. Forma braci z Renault nie jest znana, ale mogą zawojować w czołówce. Kierowcy Ferrari, Williamsa oraz Norbi powinni raczej jechać tak, aby przetrwać, chociaż po Patryku, Bartim i Norbim spodziewać się można wszystkiego - miejmy nadzieję, że wezmą poprawkę na charakterystykę toru. O punkty powalczyć też powinni kierowcy BMW i Toyoty, którym wyścig na Spa nie wyszedł tak, jak by tego chcieli. O kierowcach BAR-a można powiedzieć tyle samo co o zawodnikach Ferrari i Williamsa - celem będzie przetrwanie.

Wróćmy jeszcze na chwilę do wydarzeń ze Spa i problemów technicznych, jakie trapiły tam kierowców. Otóż, FIA dotrzymało słowa i znaleziono rozwiązanie problemów. Jest nim program, który powinien niedługo znaleźć się w Pobieralni - nazywa się Radmin. Zasada działania jest podobna do Hamachi, ale jednak wygląda to nieco inaczej. Po zainstalowaniu programu nie możemy ustawić nazwy, ale to "kosmetyczny" niuans. Tworzenie i dołączanie do sieci jest na takiej samej zasadzie jak na Hamachi, ale co najlepsze - limit miejsc w sieci jest nieograniczony, zatem dla całej ligi wystarczy jedna sieć. Ponadto, dostępne są inne ciekawe opcje, takie jak podgląd pulpitu, kontrola nad komputerem, czy transfer plików - niestety, dostępne za opłatą. Ale darmowa wersja obsługuje łączenie komputerów w sieci, więc nam to wystarczy. Testy programu wypadły obiecująco, zatem w najbliższym czasie przesiądziemy się na tenże program. Hamachi jednak jeszcze nie usuwajcie i czekajcie na informacje od Kubusy.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Audru Ring
Lokalizacja: Parnawa, Estonia
Długość toru: 3,200 km
Liczba okrążeń (F1): 88
Liczba okrążeń (liga): 44
Dystans wyścigu: (F1): 281,600 km
Dystans wyścigu (liga): 140,800 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 16.12.2018 (niedziela), godz. 20:00
Kwalifikacje: 17.12.2018 (poniedziałek), godz. 20:15
Wyścig: 17.12.2018 (poniedziałek), godz. 21:00

Prognoza pogody: Pogoda zapowiada się ciekawie. Możliwe są bowiem opady śniegu, ale akurat w trakcie sesji ma być spokojnie.

Biorąc pod uwagę krótką i nieznaną pętlę toru, możemy być świadkami albo świetnego wyścigu, albo wielkiego zawodu - każdy z nas wolałby jednak świetny wyścig. Dlatego proszę, uważajcie przez cały dystans. Tor jest nierówny i wąski, jeśli chcecie atakować, to atakujcie z głową. Kto zwycięży w Estonii? Czy ktoś przełamie dominację Marka? Czy podium Ferrari w Belgii to był jednorazowy przypadek? Tego dowiecie się w relacjach z GP Estonii na torze AUUUUUUUUdru Audru Ring, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430