· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Moscow Raceway - na tym torze będziemy mieli okazję rywalizować w najbliższym czasie. Obiekt, który został otwarty w lipcu 2012 roku położony jest blisko 100 kilometrów od Moskwy (całkiem blisko jak na Rosję) i to na nim miały się pierwotnie odbywać wyścigi Formuły 1, jednak ostatecznie do tego nie doszło, bowiem postanowiono na inną znaną wszystkim lokalizację. Czy to była dobra decyzja? Nie mnie to oceniać, natomiast będzie to świetna okazja na porównanie obu obiektów w warunkach wyścigowych. Opinie na temat obiektu z Soczi bywały różne, zatem interesujące będzie to, jak kierowcy będą się wypowiadać o tym torze, który już doczekał się pierwszych porównań od kilku kierowców do toru Buddh International w Indiach, na którym ścigaliśmy się w sezonie piątym. Nitka toru w Wołokołamsku ma niecałe cztery kilometry długości i piętnaście zakrętów, jednak gdyby tak się przyczepić do niektórych to spokojnie można by było ich naliczyć więcej. W sumie nie powinno to dziwić, gdyż układ zaprojektował Hermann Tilke, który jest bardzo znany ze swoich niektórych "bękartów". Możemy się o tym przekonać w niektórych miejscach, które sprawiają, że ten tor jest wymagający. Pierwszym takowym miejscem, gdzie kierowcy mogą wpadać w szał jest trzeci zakręt, który jest kopią zakrętów 13-14 z Malezji. Dodatkowo, na wyjściu z zakrętu jest niewielki podjazd prowadzący do dwuwierzchołkowego czwartego zakrętu, będącego jednym z najwolniejszych miejsc na torze. Kilkaset metrów dalej mamy jedną z najdziwniejszych szykan w kalendarzu (dziwniejsza była tylko na zjeździe do pit-lane w Estonii). Powstała ona - według mnie - tylko po to, by ominąć pagórek. A szkoda, bo to miejsce jest bardzo podobne do zakrętu Flugplatz na Nordschleife, w zamian otrzymaliśmy nieprzyjemną szykanę, która w zasadzie przechodzi w ciasny, lewy zakręt. Tam przechodzimy do najbardziej krętej sekcji toru, w której nieustannie skręcamy albo w lewo, albo w prawo w wolnych zakrętach, po których wyjeżdżamy na najdłuższą prostą na torze, po której pozostał ostry zakręt w lewo - jedno z nielicznych miejsc, gdzie można wyprzedzać.
Zatem możemy wysunąć wniosek, że ten tor nie będzie sprzyjał kierowcom w pojedynkach między sobą - większość to kręte zakręty, a drugi sektor to czysta kwintesencja przeróżnych zawijasów. Niemniej emocji nie powinno brakować tym bardziej, że będziemy mieli nieco inny dobór opon. Administracja postanowiła pójść śladem zeszłosezonowego GP Węgier, zatem na torze będziemy mieli okazję oglądać w użyciu ultramiękkie, miękkie i pośrednie opony. Czy ten zabieg będzie miał taki wpływ na strategię jak na Hungaroringu? Pożyjemy, zobaczymy. Na przedzie powinniśmy zobaczyć standardowo Markovsky'ego i Taraska. Ten pierwszy chciałby wrócić na najwyższy stopień podium po niezbyt udanym GP Estonii, zaś jego rywal chciałby utrzymać ten trend. Wykonanie zadania dla tej dwójki powinno być jednak nieco łatwiejsze, bowiem odpadł im jeden groźny konkurent w postaci Pasiastego, który po GP Estonii postanowił zrezygnować z jazdy. To sprawia, że miejsce na najniższym stopniu podium będzie celem wielu innych kierowców. Tym bardziej, że grupa pościgowa jest bardzo ściśnięta. Głównym kandydatem do trzeciego miejsca obecnie wydaje się być Szymusso, który chciałby powtórzyć swój wynik z poprzedniego wyścigu, jednak wokół siebie ma bardzo groźnych rywali. Jednym z nich jest Norbi, który w ostatnim czasie radzi sobie naprawdę dobrze. Już kilka razy otarł się o podium, jednak czegoś zawsze brakowało, by je zdobyć. Choć to wydaje się już kwestią czasu, kiedy to się stanie. Barti także powinien być groźny w walce o pudło, bo konkurencyjne tempo z pewnością ma, gorzej jednak zdecydowanie z przełożeniem go na wynik. Kamilo także nie ma zamiaru odpuszczać w walce o duże punkty, podobnie jak Kubusa, który wciąż udowadnia, na jak dużo go stać). Dalej w stawce mamy duet Ferrari - Patrique zasmakował już miejsce na podium w tym sezonie (w Spa), jednak w pozostałych wyścigach już tak dobrze nie było. Szprycka z kolei czeka walka o punkty między Matiiem czy Matifem, którą z pewnością jest w stanie rozstrzygnąć na swoją korzyść. Podgryzać tą grupkę z pewnością chciałby MikruseK, który w Estonii pojechał bardzo dobry wyścig oraz Adve, który - jeśli szczęście mu będzie sprzyjać - jest w stanie wywalczyć kilka oczek. A wszyscy na Slacku wiedzą, ile ten skurczybyk potrafi mieć farta... Na końcu stawki mamy osamotnionego już w Red Bullu DjKapustę, Karlika oraz Kiroshimę, dla których zdobycie punktów wydaje się bardzo trudne. Dla nich ważne będzie przede wszystkim ukończenie wyścigu bez przygód.
Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Moscow Raceway
Lokalizacja: Wołokołamsk, Rosja
Liczba okrążeń: 39
Ligowy rekord toru: brak
Dystans wyścigu: 154,245 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: W tej chwili prognozy pogody nie zapowiadają opadów deszczu. Powinno być sucho i pochmurnie.
To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź GP Rosji. Przed nami niełatwy wyścig, bowiem ten tor do prostych nie należy, natomiast na tle GP Estonii to może być i wyścig... łatwy. Ostatecznie o tym przekonamy się w niedzielę, kiedy rozpocznie się rywalizacja. A ta zapowiada się jak zwykle interesująco. Dlatego zapraszam serdecznie wszystkich do przeżycia wspólnych emocji, po raz ostatni w tym roku. Z mojej strony to tyle, dziękuję za uwagę, Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum