· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Kuba, gratuluję wygranej. Start przegrałeś, ale ostatecznie strategicznie oszukałeś Markovsky'ego. Czy jednak wierzyłeś po przegranym początku, że uda Ci się odnieść zwycięstwo?
Tarask: Dziękuję. Od początku wiedziałem, że raczej niemożliwe będzie odskoczyć już po starcie. Sam start niesamowicie zepsułem, w ogóle to zapomniałem wcisnąć gazu i do tego musiałem jeszcze wrzucić bieg. Jakoś mnie to specjalnie nie zdenerwowało i po chwili zbliżyłem się do Marka, wyprzedzając przy tym Szymka. Cały stint jechaliśmy tuż obok siebie, a gdy Marek nie zjechał na 9. okrążeniu to wiedziałem, że mam większe szanse na zwycięstwo.
Pod koniec drugiego stintu jednak Twoja przewaga niepokojąco zmalała, co się stało?
Opony schodziły szybciej niż myślałem, musiałem je trochę przyoszczędzić i do tego moje tempo nie było jakieś rewelacyjne, czasami zdarzało mi się popełnić błąd. Sytuację kontrolowałem, ale nie pomagał w tym zbugowany live-timing, który ciągle pokazywał inne straty i sam nie wiedziałem, ile tak naprawdę traci do mnie Marek.
Norbi doczekał się podium. Jak dużo to dla Ciebie znaczy i czy to oznacza, że Mercedes powalczy z McLarenem?
Naprawdę się cieszę, że wreszcie udało mu się to podium zdobyć. Miał trochę szczęścia, ale tempem zasługiwał na to trzecie miejsce zdecydowanie. Wreszcie praca przez niego włożona się zwróciła. O walkę z McLarenem będzie trudno, bo trochę straciliśmy w pierwszych wyścigach, ale przy dobrych wiatrach może będzie szansa na odrobienie straty.
Marek, nie udało się wygrać, choć start ułożył się dla Ciebie bardzo dobrze. Co zdecydowało o tym, że to Tarask stanął na najwyższym stopniu podium?
Markovsky: Witam. Przede wszystkim dałem się podciąć na pierwszych zjazdach, zupełnie nie spodziewałem się tego, że Tarask będzie zjeżdżał tak szybko. Planowo zjazd miałem jeszcze okrążenie później, ale przez ten ruch musiałem zareagować. Miałem do wyboru zjazd wcześniej niż planowałem albo wydłużanie stintu i jazda na dwa postoje. Wybrałem tą pierwszą opcję, która okazała się lepsza, choć na dzień dobry utknąłem za Adve, który jeszcze omal mnie nie staranował. Straciłem na tym dwie sekundy, które zaważyły na tym, że później w wyścigu nie miałem szans na podjęcie walki.
Wydaje się, że Tarask jest na co najmniej identycznym poziomie z Tobą i popełnia na razie mało błędów. Czy czujesz jakąś presję z tym związaną?
Na razie nie. Tarask radzi sobie obecnie bardzo dobrze, ale sezon jest długi. Sytuacja jest podobna do tej z piątego sezonu, kiedy to też na początku sezonu byliśmy bardzo blisko siebie. Staram się za bardzo nie myśleć o walce w generalkach, bo to nigdy nie przynosi pozytywnych efektów, a poza tym nikomu nie muszę już niczego tutaj udowadniać. Chcę to traktować rywalizację tak, by czerpać z niej jak najwięcej przyjemności. A czy wygram czy nie, to już dla mnie mniej istotne.
Padło po wyścigu zdanie, że Twoja sytuacja teraz jest niezbyt ciekawa. Domyślam się, że może to mieć związek ze zbliżającą się maturą. Jak teraz godzisz szkołę z ligą i jaki może to mieć wpływ na przyszłość?
Cóż, przede mną bardzo intensywny i - jakby nie patrzeć - ważny okres w życiu, na którym chciałbym skupić najwięcej uwagi. Teraz jeszcze będzie w miarę znośnie (może poza najbliższym tygodniem), ale jak będzie wyglądała sprawa za dwa miesiące... Nie jestem w stanie tego przewidzieć. Jeżeli będzie potrzeba przerwać starty w lidze, to na pewno ją rozważę, jednak mimo wszystko chciałbym tego dylematu nie podejmować.
Daniel, kolejne punkty na Twoim koncie. Zaczyna to bardzo dobrze wyglądać. Jak oceniasz swój występ?
Adventure0: No można powiedzieć że dobrze się zaczął sezon dla mnie. 5 wyścigów i wszystkie ukończone. Jak na ten tor to i tak bardzo dobry występ. Przede wszystkim też dlatego że nie jeżdżę już za wszelką cenę aby się wykazać tylko na luzie co mi brakowało ogólnie przez wszystkie sezony.
Czy mogłeś z tego wyścigu wycisnąć coś więcej?
Moim zdaniem chyba bardziej zawiodła strategia jechałem na 3 pity i chyba dobór opon nie był tak dobry jak mogłem sobie wypracować.
Niektórzy kierowcy mają wciąż zastrzeżenia do Twojego agresywnego stylu jazdy, co na ten temat możesz powiedzieć?
I tu mam problem. Czasami sam nie wiem kiedy przesadzam aczkolwiek ze swoim team mate bym tak nie robił.
Tor Moscow Raceway był bardzo trudny, jednak trzeba powiedzieć, że wyścig dostarczył raczej pozytywnych wrażeń. Czy zgadzacie się z tą opinią?
Tarask: Było dosyć ciekawie, nie powiem. Podczas pierwszego stintu można było zauważyć, że ja i Marek obieraliśmy do zakrętów inne linie wyścigowe, było przez to trochę zamieszania. Sam tor był strasznie dziwny, jego odwzorowanie w grze pozostawiało wiele do życzenia. Do tego było trochę incydentów, które, myślę, że na innym torze by się nie zdarzyły. Trudno mi ocenić jednoznacznie ten wyścig, więc z opinią się wstrzymam.
Markovsky: Tor na pewno nie należał do łatwych, niemniej nie było najgorzej. Dla mnie i Kamila to nie był wyścig marzeń, niemniej było zdecydowanie lepiej niż w Estonii, gdzie kompletnie się nie potrafiłem odnaleźć.
Adventure0: Tak. Był Bardzo trudny i co dla niektórych ten fakt bardziej chyba zmobilizował niektórych zawodników. Norbi na podium. Barti też był dobry na tym torze. Ja przez jedno okrążenie z tego co pamiętam byłem na 4. pozycji. Natomiast niektórym ten tor kompletnie nie pasował. Przykładem jest Mikrusek. Chyba po raz pierwszy w historii ExF1 udało mi się go zdublować.
Jak ocenicie 2018 rok w wykonaniu swoim i jaki to był czas dla ligi?
Tarask: Rok jak rok, kilka wyścigów udało się wygrać, a tak to nic nadzwyczajnego. Ale wiem, że staję się coraz lepszy, co widać po końcówce VI sezonu, czy nawet po obecnym. Dla ligi był to czas naprawdę dobry, zaliczyliśmy wielki progres, zarówno w jeździe, jak i we frekwencji. Pozostaje tylko liczyć, że zbliżający się 2019 rok będzie dla nas jeszcze lepszy.
Markovsky: Cały rok przejeździliśmy wspólnie, z czego jestem naprawdę dumny, bo pomimo wzlotów i upadków daliśmy radę. W tym roku poszliśmy kilka kroków do przodu, co widać gołym okiem. Wystarczy się przypatrzeć, o ile więcej mamy teraz walki na torze czy jak stawka (a szczególnie środek stawki) jest obecnie zbity. Przykładów naszego postępu można jeszcze kilka znaleźć bez większych trudności. Natomiast dla mnie to był bardzo udany okres, w którym to czerpałem naprawdę dużo przyjemności z jazdy. Mam nadzieję, że w nadchodzącym roku będę w stanie czerpać z niej jeszcze więcej radości tym bardziej, że okazji bądź czasu może potem już nie być.
Adventure0: No mam mieszane uczucia ponieważ Sezon V był chyba najgorszym sezonem. Awaria sprzętu potem przystosowanie nowego sprzętu do rfactora i jeszcze brak czasu spowodował że po Sezonie V musiałem odpocząć. Podczas tej przerwy brałem udział w paru rajdach w Lidze w DiRTa 3 czy RBRze coś musiałem wynieść coś co w tym sezonie teraz radzę sobie w miarę dobrze, A dla ligi to jest jednak czas gdzie tak naprawdę nie ma aż mocnej konkurencji w ligach rfactora jak było 2 lata temu i dlatego w tym sezonie mamy więcej zespołów i to pokazuje że jeszcze da się wycisnąć z tej gry. Aczkolwiek no nie ukrywam że ostatnie problemy z połączniem do serwera, nie mówię tylko o sobie choć teraz nie mam problemów ale też niektórzy mają problem i to trochę boli ponieważ chcę też od czasu do czasu rywalizować z niektórymi zawodnikami.
To tyle z mojej strony, bardzo dziękuję za poświęcony czas.
Tarask: Dziękuję.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum