header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Pierwsze wyścigi na Phillip Island rozgrywano już w 1928 roku, tradycyjnie już na drogach publicznych, przeciętych zakrętami w prawo. Długość pętli dla samochodów i motocykli jednak się różniła - wynosiła ona odpowiednio 16 kilometrów dla motocykli oraz niecałe 10 dla aut. W 1935 tor nieco przebudowano, zmieniając jego kształt z prostokątnego na trójkątny. W tej formie długo nie przeżył, bowiem zamknięto go w 1940 roku.

W 1951 roku grupa inwestorów postanowiła przywrócić wyścigi na "Wyspie Filipa" - w tym celu wybudowano tor permanentny. Jedynym dostępnym skrawkiem terenu było wybrzeże, stąd też możemy cieszyć się widokami na morze w trakcie jazdy oraz różnicą poziomów. Jednakże nic nie jest idealne, więc tor miał jedną wadę - utrudnienia przy konserwacji. Położenie obiektu spowodowało opóźnienia w budowie i przekroczenie kosztów, więc tor otwarto w 1956 roku, a w 1960 roku zaczęto organizację wyścigów długodystansowych. Trzecia edycja wyścigu Armstrong 500, rozgrywana w 1962 roku, ukazała wadę tego toru - w wyniku zniszczeń został on zamknięty. Tor otwarto ponownie w 1967 roku, a wyścig Armstrong 500 przeniesiono na tor Bathurst, gdzie rozgrywany jest do dziś na dwukrotnie dłuższym dystansie. W latach 70. tor podupadał, głównie z powodu kosztownej konserwacji, czego skutkiem było zamknięcie go w 1978 roku. W 1985 nastąpił przełom w postaci nowego inwestora. Cel był prosty - przywrócić tor do użytku. Jego misja została wykonana, bowiem w 1989 tor zadebiutował w kalendarzu Motocyklowych Mistrzostw Świata. W 1991 motocyklowe GP Australii przeniesiono na tor Eastern Creek, ale w 1997 organizacja tego wyścigu przypadła, już na stałe, Phillip Island.

Tor ten jest bardzo charakterystycznym obiektem. Jego położenie sprawia, że można cieszyć się widokiem na morze oraz różnicami poziomów, ale o tym już wspominałem. Drugą charakterystyczną cechą toru są wszechobecne mewy. Jak już możecie wnioskować po tytule, są one bardzo niebezpieczne. Szczególnie jeśli jedziecie z prędkością ponad 200 km/h... Przekonał się o tym Andrea Iannone w czasie GP Australii w roku 2015. Pokonując jeden z zakrętów, na drodze napotkał mewę. Ta poderwała się w powietrze, lecz Włoch zdzielił ją swoją głową, przez co martwy już ptak padł na tor. Obecność tych ptaków ma jednak swój urok:



Skupmy się teraz na układzie toru. Pierwszy sektor jest bardzo szybkim sektorem. Okrążenie zaczynamy niekończącym się zakrętem w prawo, bez zdejmowania nogi z gazu. Po nim mamy kawałek prostej i kolejny niekończący się zakręt, tym razem w lewo. Pokonujemy go na 3-4 biegu z prędkością około 160 km/h. Kolejny kawałek prostej i łuk w lewo, bez odejmowania gazu. Drugi sektor zaczynamy pierwszym poważnym hamowaniem i pokonujemy nawrót w prawo - drugi bieg, 90 km/h. Na krótkiej prostej rozpędzamy się do 200 km/h i wjeżdżamy w nawrót w lewo z prędkością około 140 km/h, pokonujemy go na trzecim biegu. Następnie wjeżdżamy w eski, rozpędzamy się do około 250 km/h, ale hamujemy w ostatnim fragmencie - długim, ślepym nawrocie w lewo. Redukujemy o dwa biegi w dół, wjeżdżamy w zakręt z prędkością około 230 km/h i mamy kolejny kawałek prostej. W tym miejscu trzeba zahamować bardzo wcześnie oraz z wyczuciem - z powodu spadku terenu transfer masy może nas wyrzucić na pobocze. Przejeżdżamy nawrót w prawo na drugim biegu, 90 km/h. Trzeci sektor zaczynamy przejściem z tego nawrotu w długi nawrót w prawo, kluczowe jest szybkie nabieranie prędkości, bowiem następny jest niekończący się zakręt w lewo. Ten zakręt wyprowadza na prostą startową.

Przejdźmy do przeglądu faworytów. Kandydatami do triumfu tradycyjnie będą Markovsky i Tarask, którzy w ostatnich wyścigach są w kompletnie innej lidze niż reszta stawki. O trzecie miejsce mogą bić się kierowcy Renault, Norbi, Kamilo, Barti, a także kierowcy Ferrari, jeśli nie ominą ich problemy - o ile swoje kłopoty wyeliminował Szprycek, o tyle w Korei kłopoty nawiedziły Patrique'a - w Korei miał problemy z płynnym skrętem w lewo, a jeśli wierzyć informacjom z Australii, to teraz ma on problem z płynnym skrętem w obie strony. Do grona zawodników walczących o podium można też dopisać Matiiego, który mógł ukończyć poprzedni wyścig na 3. miejscu, gdyby nie błąd w doborze opon. Miejmy nadzieję, że w Australii również namiesza w tej grupie. Kolejną grupę mogą stanowić kierowcy Toyoty, Red Bulla, BAR-a oraz Matif i Karlik. O punkty może zatem walczyć praktycznie każdy, co na takim torze jak Phillip Island jest jeszcze bardziej prawdopodobne. W padoku narzekania na ten tor było słychać już od dawna, a najmniej pochlebnie o tym obiekcie wypowiadali się kierowcy McLarena i Tarask, oraz z niewiadomych przyczyn wtórujący im Adventure. Czy zmienią oni swoje zdanie o tym torze? Zobaczymy.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Phillip Island Grand Prix Circuit
Lokalizacja: Cowes, Wiktoria, Australia
Długość toru: 4,445 km
Liczba okrążeń (F1): 70
Liczba okrążeń (liga): 35
Dystans wyścigu: (F1): 311,150 km
Dystans wyścigu (liga): 155,575 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 13.01.2019 (niedziela), godz. 20:00
Kwalifikacje: 14.01.2019 (poniedziałek), godz. 19:45
Wyścig: 14.01.2019 (poniedziałek), godz. 20:30

Prognoza pogody: Pogoda będzie łaskawa dla kierowców - przewiduje się bezchmurne niebo oraz wysokie temperatury - typowe australijskie lato..

Zapowiada się bardzo pasjonujący wyścig. Pętla toru i niewielkie różnice w poszczególnych grupach zwiastują ciekawe widowisko. Jak kierowcy spiszą się na nieznanym gruncie? Czy Markovsky i Tarask ponownie będą lata świetlne przed rywalami? Czy pech opuści kierowców Renault? Czy Patrique wyeliminuje problemy z kierownicą? Na te i inne pytania poznamy odpowiedź w relacjach z GP Australii, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430