header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Tor Kyalami wybudowano w 1961 roku i od tego właśnie roku gościł wyścigi Formuły 1 - nie były one jednak zaliczane do kalendarza mistrzostw. Kierowcy F1 rywalizowali na tym torze w grudniu. Stan ten utrzymywał się do 1966 roku, kiedy to F1 nie zawitała na Kyalami - aczkolwiek odrobiono tę stratę z nawiązką, bowiem w następnym sezonie GP RPA przeniesiono z toru East London na Kyalami, a nawet przeniesiono ten wyścig z okolic końca sezonu na sam początek - GP RPA inaugurowało następny sezon. Co ciekawe, wyścig ten rozegrano... 2 stycznia. Jeśli w tamtych czasach hucznie obchodzono Sylwestra, to wyścigi mogły być bardzo "atrakcyjne". W późniejszych latach zmieniono datę organizacji wyściu ze stycznia na marzec, a od 1972 roku wyścig spadał na drugie bądź trzecie miejsce w kalendarzu, kosztem powracającego (i szybko znikającego) GP Argentyny oraz debiutującego w kalendarzu GP Brazylii. Wyścig z 1977 roku jest "okryty sławą" z powodu śmierci Toma Pryce'a i jedngo z porządkowych. Pomimo tych incydentów, wyścig dalej rozgrywano, aczkolwiek w 1981 wyścig ponownie był niezaliczany do kalendarza, co było spowodowane wojną FISA z FOCA (w skrócie - zespołów "prywatnych" z fabrycznymi) - efektem tej wojny był właśnie wyścig niezaliczany do kalendarza, a zespoły z powodu wczesnego terminu musiały wykorzystywać bolidy z poprzedniego sezonu. W 1983 roku GP RPA przeniesiono z początku na koniec sezonu, tym razem wyścig ten był ostatnią rundą sezonu. Rok później wyścig wrócił na początek sezonu, by w 1985 być przedostanią rundą, a po 1985 roku wypaść całkowicie z kalendarza F1 - było to spowodowane zamieszkami z powodu prowadzonej przez władze polityki apartheidu. Formuła 1 wróciła na Kyalami w roku 1992, a GP RPA inaugurowało sezon. W 1993 roku utrzymano ten stan rzeczy, ale z powodu problemów finansowych włodarzy toru, wyścig wypadł z kalendarza F1. W ostatnich latach tor przeszedł gruntowną przebudowę, przez co przypomina współczesne tory wyścigowe. Pojawiały się też plotki o powrocie F1 do tego kraju, bądź nawet na ten obiekt - ale na plotkach się skończyło.

Układ toru od 1961 roku do czasów współczesnych przeszedł dwie "poważne" zmiany. Pierwotna pętla, używana w latach 1961-1987 nie zawierała obecnego, "południowego" odcinka. Pętla składała się wówczas z kilku długich łuków poprzedzonych prostymi, jednej "eski" i nawrotu. Okrążenie pokonywano zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pętla toru z lat 1992-1993 z poprzednią wersją toru dzieliła jeden z łuków i "eskę", z której wyjście zostało wydłużone. W zamian otrzymaliśmy bardzos szybkie pierwsze dwa zakręty z mocnym hamowaniem do trzeciego, co może przypomiać zakręty 12-13-14 z malezyjskiego Sepang, tylko ta sekcja z Kyalami jest nieco bardziej "kanciasta". Końcówka okrążenia zawiera z kolei dwa mocne hamowania, przedzielone bardzo szybkim i "ślepym" łukiem - na wyjściu z tego łuku trzeba uważać, bowiem można łatwo wypaść na pobocze i zakończyć wyścig w barierach z opon. W późniejszych latach, w miejsce łuku pod koniec okrążenia pojawiła się szykana, ale wraz z przebudową toru w 2016 roku, owa szykana zniknęła. Charakterystyczną cechą tego toru jest bardzo nierówna nawierzchnia - kluczem do uzyskania dobrego czasu, poza kompromisem między prędkością i dociskiem, jest unikanie wyboi, a to jest zadanie arcytrudne - wyboje bowiem czyhają na każdym zakręcie.

Liga miała już styczność z tym torem - rywalizowaliśmy tutaj w V sezonie. W sesji kwalifikacyjnej najszybszy był Patrique2001, ale wykorzystał on przewagę opon - gdy główni faworyci, a więc Markovsky, Tarask i Szymusso wykręcili swoje czasy na supermiękkiej mieszance, kierowca Renault był nieznacznie szybszy na oponach ultramiękkich. Zdobywca Pole Position jednak się nie popisał i już w trzecim zakręcie spadł na 11. miejsce. Nadwyraz słabo pojechał Tarask, który stracił do zwycięzcy (czyli Markovsky'ego) prawie minutę. Podium uzupełnili Szymusso i Patrique, zaś jednym z najciekawszych manewrów był manewr Mikrusa na Adve - na ostatnim okrążeniu, w ostatnim zakręcie, kierowca Toro Rosso wcisnął się swojemu rywalowi pod łokieć, zgarniając tym samym... dwa punkty, zamiast jednego. Cytując jedną piosenkę: "Czy warto było szaleć tak?"

Faworytami do wygranej na "Czarnym Lądzie" może być duet Markovsky-Tarask, którzy choć są lata świetlne przed resztą stawki, to toczą zacięte boje o wygraną, które rozstrzygają się nawet na ostatnim okrążeniu. Za nimi można spodziewać się równie ciekawej batalii pomiędzy duetem Renault, Norbim, Matiie'em, Bartim, który w Long Beach był nie do zatrzymania w "ExtremeF1.25", Patrykiem, który w końcu zażegnał swoje problemy natury technicznej oraz Kamilem, ktorego stać na bardzo dobre wyniki. Za nimi zaś powinni walczyć Prezesdejmian, Mikrus, Adve, DjKapusta, Karlik, Pandodo i Kiroshima. Kolejność w tych grupach jest przypadkowa, bowiem na dystansie wyścigu wszystko może się wydarzyć, ale na pewno w każdej z grup będzie ostra walka.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Kyalami
Lokalizacja: Midrand, Republika Południowej Afryki
Długość toru: 4,261 km
Liczba okrążeń (F1): 72
Liczba okrążeń (liga): 36
Dystans wyścigu: (F1): 306,792 km
Dystans wyścigu (liga): 153,396 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 24.01.2019 (czwartek), godz. 20:00
Kwalifikacje: 25.01.2019 (piątek), godz. 19:45
Wyścig: 25.01.2019 (piątek), godz. 20:30

Prognoza pogody: Kierowcom będą towarzyszyć 30-stopniowe temperatury, na szczęście słońce będzie częściowo zakrywane przez chmury. Nie obejdzie się jednak bez parasoli, kremów z filtrem, zimnych napojów (mogą to być napoje wyskokowe, co kto lubi) oraz lodów. Zupełne przeciwieństwo tego, co widzimy za oknami w Polsce.

Zapowiada się bardzo pasjonujący wyścig. W każdej z grup jest bardzo ciasno, a tor sprzyja wyprzedzaniu. W porównaniu do GP USA, wyniki nie powinny być wypaczone przez urwane skrzydła i dziury w ścianach. Ale jedna rzecz łączy te wyścigi - walka do końca. Kto zatem będzie najlepszy w RPA? Czy Markovsky zakończy połowę sezonu z kolejnym triumfem? Czy Barti ponownie stanie na podium? Czy Patrique wróci do walki o najwyższe cele? Jak spiszą się "debiutanci"? Ilu kierowców wypadnie z trzeciego zakrętu? Na te i inne pytania poznamy odpowiedź w relacjach z GP RPA, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430