header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Tytuł tego newsa nie wziął się przypadkiem, szczególnie jeśli mowa o Nurburgringu. Tak nazwana została przez sir Jackiego Stewarta pętla Nordschleife, która istnieje do dziś i ma się całkiem dobrze - odbywają się tam wciąż zawody (między innymi 24 Hours of Nurburgring, odpowiednik innego znanego na całym świecie 24h Le Mans), do tego okiełznana sławą nitka jest otwarta dla zwykłych samochodów. Zatem jeśli jesteście wielkimi fanami motoryzacji, to miejsce powinno być na liście do odwiedzin. W zasadzie Nurburgring w ubiegłym wieku był samym Nordschleife - istniała jeszcze druga pętla Sudschleife, która niestety nie zachowała się do dziś. A szkoda, bo wersja Gesamstrecke (czyli nic innego, jak połączenie obu nitek) miała aż 28 km długości. Historia tego toru sięga czasów międzywojennych - obiekt ten powstał w 1927 roku, zaś jego układ nie zmieniał się szczególnie aż do przełomu lat 70 i 80 ubiegłego stulecia. Wtedy wyścigi na tym obiekcie stawały się coraz mniej bezpieczne, czego przykładem może być fatalny wypadek Nikiego Laudy w 1976 roku. Po tym zdarzeniu Formuła 1 już nie powróciła na północną pętlę, przenosząc się na wtedy nowo powstały Hockenheimring.

Jednak w 1981 roku rozpoczęto budowę nowego toru, który istnieje po dziś dzień. W efekcie tego po trzech latach od rozpoczęcia modernizacji F1 powróciła na Nurburgring, na którym już ostała się na dobre. Bynajmniej do pierwszej dekady XXI wieku - od 2007 roku z powodu problemów finansowych postanowiono, że GP Niemiec będzie się odbywać naprzemiennie raz na Nurburgringu, raz na Hockenheimringu, choć w tamtym roku zawody odbyły się pod nazwą GP Europy. Ta sytuacja jednak nie trwała zbyt długo, bowiem w 2013 roku odbył się - jak na razie - ostatni wyścig F1 na tym torze. Sama nitka GP-Strecke (tak została nazwana po jej budowie) jest bardzo znana wszystkim miłośnikom motorsportu, niemniej warto dodać, że nie uniknęła ona modyfikacji - takowe zmiany dotyczyły początkowej sekwencji toru a zrobiono je po to, by ułatwić wyprzedzanie. W przeciwieństwie do poprzednich torów w kalendarzu, na których nie było za bardzo dogodnych miejsc na wyprzedzanie, ten tor stwarza wiele możliwości do podejmowania ataków. Pierwszy zakręt jest bardzo dobrym miejscem do wykonania manewru wyprzedzania, choć trzeba być tam ostrożnym, by nie zagrać w kręgle (wiem, celowo tak napisałem #pdk). Manewry wyprzedzania powinny być także popularnym zjawiskiem w zakręcie siódmym oraz w szykanie pod koniec okrążenia. Bardzo dobre wieści dla tych, którzy oczekują wielu sportowych emocji, a tych obecnie w naszej lidze nie brakuje.

Przejdźmy zatem do tego, co nas czeka w GP Niemiec. Tor jest raczej lubiany przez ligowiczów, zatem nie powinno być specjalnych ekscesów. Na pewno możemy się spodziewać walki na przedzie pomiędzy Markiem a Taraskiem, do których mogą dołączyć w każdej chwili będący w dobrej formie Barti oraz Kimii, który także pokazuje bardzo mocne tempo w ostatnim czasie. Za ich plecami rywalizacja zapowiada się jeszcze ciekawiej, gdyż stawka jest mocno zbita. Wielu kandydatów, a miejsc wcale tak dużo nie jest, jak się przyjrzy temu uważniej. Co prawda lokaty pozostałe do objęcia obfitują w całkiem niezły dorobek punktowy, jednak kierowcy z ligowego "peletonu" nie mają na co liczyć w kontekście zajęcia miejsca na podium, bo te już wydaje się, że jest zajęte. Ale wszyscy wiemy, jaka bezlitosny potrafi być ten sport, więc dlaczego nie miałby ktoś sprawić wielkiej niespodzianki? Tym bardziej, że historia wyścigów na Nurburgringu pokazuje, że ten tor uwielbia nieoczekiwane zwroty akcji i dramaturgię do ostatnich metrów. Na pewno na taki przebieg spraw liczy Norbi, który w tym sezonie radzi sobie naprawdę dobrze oraz Patrique, który także wydaje się być w niezłej formie. Na mały rewanż liczą w Renault, gdzie Szymusso w dziwnych okolicznościach pogubił kilka "oczek" w poprzednim wyścigu, zaś Kubusa chciałby się przełamać, bowiem jego ostatnie występy nie były dobre. Na wyrównanie rachunków z torem liczy Kamilo, który w tym sezonie albo sam coś psuje, albo ktoś mu psuje, albo oba zjawiska się nakładają jednocześnie. Oby tylko opon nie pomylił, to może być pozytywny wynik. Matiie może sporo namieszać w środku stawki. I od razu informacja - występ kierowcy BMW nie jest (na razie) zagrożony. Szprycek chciałby powalczyć o coś więcej niż o pojedyncze punkty, Mikrusek chciałby kolejny raz udowodnić, że nie najgorsze tempo w ostatnich wyścigach nie jest dziełem przypadku. Adve z kolei liczy na regularność, dzięki której udało mu się zgromadzić kilkanaście oczek. Swoją drogą więcej niż - wydawałoby się - szybszy Szprycek. Matif oraz Prezesdejmian liczą na pewne przełamanie, szczególnie u tego pierwszego, gdyż ostatnie wyścigi były kompletną klapą. Pandodo oraz Karlik muszą oczekiwać potknięć innych, by zdobyć punkty, zaś Kiroshima liczy na podtrzymanie serii ukończonych wyścigów z rzędu. Choć dla innych dużo ważniejsze jest to, by stwarzał przy tym mniej problemów na torze. Na pewno stać go na to.

Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Nurburgring
Lokalizacja: Nurburg, Niemcy
Liczba okrążeń: 30
Ligowy rekord toru: brak Tarask, 1:31.076, V sezon
Dystans wyścigu: 154,44 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 11.02.2019 (poniedziałek), godz. 20:00
Kwalifikacje: 12.02.2019 (wtorek), godz. 19:30
Wyścig: 12.02.2019 (wtorek), godz. 20:10

Prognoza pogody: W tej kwestii robi się dużo ciekawiej niż ostatnio - jutro mogą wystąpić przelotne opady deszczu, natomiast w dzień wyścigu nie powinniśmy ich doświadczyć. Sytuacja może dynamicznie ulegać zmianie, wiadomo przecież, jak kapryśny potrafi być Nurburgring.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź wyścigu o GP Niemiec. Przed nami kolejny pasjonujący wyścig na legendarnym obiekcie. Nie dajmy zatem plamy i pojedźmy na miarę swoich możliwości. A te są niemałe. Stać nas na naprawdę wspaniałe widowisko i oby oczywiście tak było. Ja tymczasem dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430