· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na Nurburgringu stawiło się dzisiaj szesnastu kierowców - z etatowej osiemnastki nieobecni byli tylko Matiie, Pandodo i Adventure0, ale za to pojawił się gość, w osobie Mateusza261202. "Debiut" w naszej lidze umożliwił mu zespół BMW Sauber. Nad torem krążyły ciemne chmury, które mogły przynieść zapowiadany na sesję treningową deszcz - na szczęście na krążeniu chmur się skończyło, a tor był suchy. Równo o godzinie 20:00 na wyjeździe z alei serwisowej zapaliło się zielone światło i kierowcy ruszyli do zbierania danych.
Pierwsza połowa sesji była standardowo poświęcona przejazdom z większą ilością paliwa w baku. Wyjątkiem od tej reguły był Markovsky, który z automatu wykręcił czas poniżej minuty i 30 sekund, bijąc tym samym rekord toru, należący od V sezonu do Taraska, o ponad sekundę. Jak się później okazało, to był dopiero początek. Pozostali kierowcy tracili do reprezentanta McLarena ponad sekundę, ale jak wspominałem wcześniej - kierowcy skupiali się na sprawdzaniu strategii na jutrzejszy wyścig. Nie wszyscy byli na tym skupieni, bowiem kierowcy Ferrari mieli problemy z wykręceniem jakiegokolwiek sensownego czasu - kłopoty techniczne wyeliminowały Szprycka i Patrique'a z jazdy na ponad 15 minut. W bolidzie z numerem 21 problem udało się wyeliminować, a jak będzie po drugiej stronie garażu? Zobaczymy. W każdym bądź razie, po czasowym uziemieniu, Patrique wziął się do roboty i przeskoczył Bartiego oraz Norbiego, którzy realizowali podobny program. W drugiej części stawki mieliśmy zmagania Karlika i Kiroshimy z trudną technicznie pętlą, chociaż Kiro bardziej zmagał się ze swoją kozią naturą, bowiem był zajęty badaniem "teleportacji", czyli chowania się za barierami z jednej strony toru i wyjazdem po drugiej jego stronie.
Druga połowa sesji to symulacje przejazdów kwalifikacyjnych. Tutaj zaczęła się rywalizacja grupki kierowców walczących o podium w klasyfikacji generalnej. Na drugie miejsce wysunął się Barti, który chwilę po wykręceniu swojego czasu opuścił obiekt. To samo zrobili Mikrus i Kamilo. Trzecie miejsce okupował Szymusso, nieznacznie wyprzedzając Matifa - ta dwójka wykręciła swoje czasy na oponach ultramiękkich. Tuż za nimi znajdował się Patrique, jadący na supermiękkiej mieszance. Wolniejsi od niego byli Kubusa96, który też korzystał z "fioletowych" opon, oraz Norbi, który używał "czerwonego" kompletu. Warto odnotować słabszą dyspozycję Taraska i Kimiii'ego, którzy znajdowali się dopiero na 9. i 13. miejscu - co ciekawe, od kierowcy Red Bulla szybszy był... Kiroshima! Kierowca BAR Hondy może to uznać za pewien sukces. Swoje problemy z wyczuciem toru zażegnał Karlik, który kręcił dość dobre czasy na oponie miękkiej. Pod koniec sesji zaczęło się polowanie na rekord toru - chrapkę na wpis do statystyk mieli, poza Markovskym, Szymusso, Patrique i Kubusa96. Ochotę na rekord miał też Kimiii, ale on z kolei nie mógł wyczuć kompletnie tego toru, co okraszał bardzo kwiecistym językiem - łaciną podwórkową. Ostatecznie polowanie zakończyło się czasem 1:29.397, który wykręcił Markovsky. Taraskowi udało się wskoczyć na czwartą lokatę, Barti zaś utrzymał drugą. Pozostała grupa nie była w stanie zejść poniżej minuty i trzydziestu sekund.
Jak można podsumować wyniki tego treningu? Są one bardzo niespodziewane. Faworytami do triumfu na 99% będą Markovsky i Tarask. Kierowca Mercedesa jest bowiem w stanie się poprawić i wrócić do swojej optymalnej formy. Walka o trzecie miejsce na podium zapowiada się bardzo interesująco, jak co wyścig - poza Bartim, ogromne szanse mają kierowcy Renault oraz Patrique. Nie można też zapomnieć o Norbim, który jest w stanie pokonać rywali równym tempem. W środku stawki szykuje się interesująca batalia między Matifem, Kamilem, Szpryckiem i Prezesemdejmianem. O ostatnie punktowane miejsca będą zaciekle walczyć Karlik, Kiro, oraz Mikrus, który jest w trakcie procesu zmiany kierownicy - w tym czasie musi rywalizować na klawiaturze. Nie znamy też dyspozycji Matiiego, który był dziś nieobecny. Pandodo, jeśli się jutro pojawi, jest w stanie dojechać na punktowanym miejscu. Ale czy tak się stanie? Czy Markovsky odniesie kolejny triumf na niemieckiej ziemi? Jak rozstrzygnie się batalia o podium? Kto zagra w kręgle na pierwszym zakręcie? Na te i inne pytania poznamy odpowiedź w relacji z wyścigu o GP Niemiec, na który serdecznie zapraszam! Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum