header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Circuit de Nevers Magny-Cours - tak brzmi pełna nazwa obiektu, na którym przyjdzie nam się ścigać. Powstał on w 1991 roku, jednocześnie przejmując organizację GP Francji z rąk Paul Ricard, na który królowa motorsportu powróciła w ubiegłym roku. Chciałoby się stwierdzić, że Magny-Cours jest miejscowością położoną niedaleko... no właśnie czego? Wszędzie stąd daleko do jakiegoś większego miasta, stąd też wynikały bardzo duże trudności z dotarciem na ten obiekt. To najlepiej potwierdzi fakt, że kiedy niemal rzut beretem od toru Paul Ricard znajdowało się lotnisko, tak na tym torze było połączenie z jedną autostradą. Śmiało można chyba powiedzieć, że tor w Magny-Cours jest jak stadion Bruk-Bet Termaliki Nieciecza - na obiekcie znajdującym się na zadupiu gdzieś w otchłani odbywały się imprezy światowej rangi. Nitka tego toru nie jest przesadnie długa, natomiast charakteryzuje się... monotonią. Na palcach jednej ręki można policzyć ciekawe wyścigi, które odbyły się na tym obiekcie. Jednym z nich jest wyścig z 2004 roku, kiedy to Michael Schumacher wygrał wyścig jadąc na... 4 pit-stopy! Wyobrażacie sobie to u nas w lidze? Wiadomo, tak działała natura dotankowań, niemniej nikt chyba by się takiej strategii nie spodziewał. To też pokazuje, jakich wybitnych strategów miało kiedyś Ferrari. A teraz to można z nich się co najwyżej pośmiać, a jak im coś wyjdzie dobrego, to tego i tak nikt nie będzie pamiętał, bo w następnym wyścigu zrobią głupi numer i pokrzyżują plany swojemu kierowcy.

Jak wspomniałem wcześniej, będzie to nasza trzecia wizyta na tym torze - wcześniejsze miały miejsce odpowiednio w S2 i S3, zatem dość dawno. W drugim sezonie działo się (o dziwo, jak na ten tor) naprawdę dużo, chociaż więcej wtedy było wypadków i kolizji niż samego ścigania się. W tym wszystkim najlepszy okazał się Szymusso, który jako jedyny ustrzegł się błędów i przygód. Ówczesny kierowca BMW Sauber uplasował się przed Patrykiem (jeżdżacym wtedy pod nickiem TiDiEj077) oraz Markovskym, który wtedy swoją postawą przypominał bardziej Kamila za czasów F1 Challenge aniżeli siebie. W następnym sezonie jednak górą był kierowca pochodzący ze Śląska, który na mecie pokonał Taraska i Szymka. Bilans zatem na tym obiekcie obaj poprzedni zwycięzcy mają identyczny (oczywiście nie biorąc pod uwagę wyścigu na Paul Ricard, gdzie Markovsky także triumfował).

I nie zanosi się na to, by obecny kierowca Renault był w stanie poprawić swoją pozycję w bezpośrednim starciu z czterokrotnym mistrzem, bowiem francuska ekipa, dla której będzie to występ przed domową publicznością, przeżywa w ostatnim czasie dość duży kryzys. Za to u Markovsky'ego sytuacja ma się zupełnie inaczej - kierowca McLarena pewnie zmierza po swój kolejny tytuł w lidze. Niemniej chciałby odnieść kolejne zwycięstwo na francuskiej ziemi. Przeszkodzić mu może oczywiście Tarask, jednak to będzie wymagało od kierowcy Mercedesa naprawdę dobrej dyspozycji. A w ostatnim czasie jakby forma wicelidera generalki nieco spadła. Za plecami tej dwójki natomiast rozpoczyna się prawdziwa batalia o trzecie miejsce na podium w klasyfikacji generalnej i to w niej powinniśmy upatrywać największej ilości emocji. Norbi okupujący trzecią pozycję ma niewielką przewagę punktową nad Bartim oraz Patrykiem. Szczególnie pojedynek pomiędzy byłymi kolegami z zespołu zapowiada się naprawdę pasjonująco tym bardziej, że będzie miał wpływ na klasyfikację konstruktorów. W niej toczy się bezpośredni pojedynek między Williamsem, a Ferrari. Różnica na razie między obiema stajniami wynosi zaledwie 3 punkty na korzyść brytyjskiej ekipie i to właśnie jej przypisuje się większe szanse na odniesienie zwycięstwa w tym pojedynku. Głównie dlatego, że w Ferrari Szprycek zmaga się z problemami technicznymi, które uniemożliwiają mu walkę o punkty, jakże cenne w tym momencie sezonu dla zespołu. Nadzieję na włączenie się do walki o większe punkty mają także Matiie oraz Kamilo, którzy prawdopodobnie stoczą między sobą pojedynek o ósme miejsce w klasyfikacji generalnej. Tu także nie powinno brakować emocji. Do tej dwójki dołączyłby pewnie Kimii, jednak - jak wierzyć plotkom - ma go zabraknąć podczas tego wyścigu. To może być problem dla Red Bulla, bowiem mogą stracić pozycję w klasyfikacji zespołowej na rzecz BMW Sauber, która to wyprzedza znajdującą się na ósmym miejscu Toyotę. Ostatnie wyścigi dla tego zespołu to pasmo porażek, przede wszystkim negatywne uwagi powinniśmy kierować w kierunku Matifa, który kompletnie rozczarowuje popełniając ciągle głupie błędy. Z kolei ze strony Prezesa nie powinniśmy się spodziewać fajerwerków, chociaż kto wie? Może nas czymś pozytywnym (wtf?) zaskoczy. Podobnie jak Kiro, który ma przed sobą jasny cel. I nie jest nim sprawianie problemów innym kierowcom. Stać go na kolejny udany wyścig z jego strony.

Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Circuit de Nevers Magny-Cours
Lokalizacja: Magny-Cours, Francja
Liczba okrążeń: 35
Ligowy rekord toru: Szymusso, 1:13.052, III sezon
Dystans wyścigu: 154,385 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 17.02.2019 (niedziela), godz. 20:00
Kwalifikacje: 18.02.2019 (poniedziałek), godz. 19:30
Wyścig: 18.02.2019 (poniedziałek), godz. 20:10

Prognoza pogody: Tutaj nie powinno być żadnych nieprzewidzianych anomalii - w najbliższych dniach nad torem ma być dużo słońca.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź GP Francji. Liczymy na kolejny udany wyścig w naszym wykonaniu, w którym to będzie dużo walki pomimo tego, że ten tor niespecjalnie temu sprzyja. Obiekt ten nie należy do tych najłatwiejszych, wymaga on pełnej koncentracji od początku do końca. Pokazaliśmy już niejednokrotnie, że jesteśmy w stanie na trudnych torach pojechać dobrze, także liczę, że tak będzie i tym razem. Z mojej strony to tyle, dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430