· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów Grand Prix w Portugalii rozpoczyna się w 1951 roku. Gospodarzem pierwszego wyścigu był tor Circuito da Boavista, uliczna pętla w Porto przebiegająca m.in. przez sekcje brukowe a nawet tory tramwajowe - jednakże do roku 1957 wyścig w Portugalii nie był wliczany do kalendarza Formuły 1. W latach 1958 i 1960 ten tor był gospodarzem Grand Prix Portugalii już wliczanym do kalendarza F1. W międzyczasie wyścigi nie wliczane do kalendarza oraz GP w 1959 roku rozgrywano na torze Monstanto Park. Od 1984 roku GP Portugalii gościło na torze Estoril aż do ostatniego GP tego kraju w 1996. Najsłynniejszym GP Portugalii był wyścig z 1985 roku - w ulewnym deszczu najlepiej poradził sobie Ayrton Senna w swoim Lotusie. A warunki był o niebo gorsze niż te np. na Silverstone w tym sezonie, gdzie start odbył się za Safety Carem...
Czas zatem na autorski opis toru:
"Tor w Estoril ma charakterystykę podobną do toru w Barcelonie, ale nie dajcie się zwieść. Pierwsze 2 zakręty to dość zdradliwe partie toru - pierwszy zakręt to niby standardowe mocne dohamowanie, ale raczej nie będzie to sprzyjać w wyprzedzaniu. Drugi zakręt to inna bajka. 90-stopniowy zakręt w prawo, wydaje się że trzeba tam odpuścić gaz - to jest błąd, gdyż mimo to da się go przejechać na pełnym gazie. Dalej mamy dwa nawroty, z czego pierwszy wolniejszy a drugi nieco szybszy. Potem kawałek prostej z lekkim łukiem w prawo i hamowanie do zakrętu podobnego do starego La Caixa w Barcelonie (przed przebudową w 2004 roku), czyli długi nawrót w prawo - zdradliwe miejsce, gdyż wydaje się że trzeba mocno dohamować, a da się go przejechać z prędkością na poziomie 150 km/h w środku zakrętu. Dalej mamy wolniejszy nawrót, czyli kontynuujemy sekcję a'la Barcelona. Najlepsza zabawa jest w ostatnim sektorze... Mamy kawałek prostej, łagodny łuk w prawo i... szykana. Wolna, prowadząca pod górę - ubaw i wyklinanie jej gwarantowane. Dalej łagodny zakręt w prawo i hamowanie do "90-tki" w prawo, można mieć drobne problemy w środku. Na koniec niekończący się nawrót w prawo i witamy na prostej startowej."
Napięcie w walce o mistrzostwo ligi rośnie - Szymek ma tylko 10 punktów straty do Marka, a Marka w Portugalii nie będzie - jak każdy człowiek, musi "naładować akumulatory", zatem teraz jest zmuszony śledzić wydarzenia ligowe poprzez telefon, wypoczywając jednocześnie nad chorwackimi wodami Adriatyku - serdecznie pozdrawiamy w imieniu ligi! Zatem walka będzie trwała dłużej. Kuba nie ma raczej szans na walkę o mistrza, toteż wspomaga swojego młodszego brata w walce o miano najlepszego, a jednocześnie pewnie okupuje trzecie miejsce w klasfyikacji. Luis już tylko 9,5 punkta przewagi nad Tidkiem. Na nieszczęście tego pierwszego, tu jest już pewne że młodszy kolega z seniorskiej ekipy Red Bulla przeskoczy go w klasyfikacji, to kwestia około dwóch, góra trzech wyścigów. Dalej w "generalce" Rio przeprowadza szarżę na chociaż pierwszą ósemkę - ma spore szanse, jeśli utrzyma to tempo, które ma. Adventure ponownie zagości w naszej stawce, gdyż znalazł swoje stałe miejsce - tak więc jego ban od Niemiec nie potrwał długo, bo aż jeden wyścig. Oby tym razem nie miał problemów z odróżnieniem flag... Reszta stawki dalej próbuje dotrzymywać kroku liderom, więc pozostaje trzymać kciuki za nich aby dawali wciąż radę.
Nazwa GP: Grande Premio de Portugal
Lokalizacja: Estoril, Alcabideche, Portugalia
Nazwa toru: Autodromo do Estoril
Długość: 4,182 km
Liczba zakrętów 13
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Damon Hill, 1:14.859, Williams, 1993
Liczba okrążeń (F1): 70
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu (F1): 292,740 km
Dystans wyścigu (liga): 131,733 km
Program GP:
Trening: 23.08 (wtorek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 25.08 (czwartek), godz. 19:00
Wyścig: 25.08 (czwartek), godz. 19:45
Prognoza pogody: Przez cały weekend wyścigowy nie przewiduje się żadnych opadów.
Szykuje się bardzo emocjonujący wyścig, jeden z najkrótszych w lidze. Mimo iż układ toru nie sprzyja wyprzedzaniu, będziemy mogli się spodziewać wielu pojedynków. Kto wytrzyma tę próbę nerwów? Czy ktoś stanie Szymkowi na drodze do objęcia prowadzenia w klasyfikacji generalnej? Tego dowiecie się w relacjach z GP Portugalii, które zaczyna się już we wtorek. Do zobaczenia na torze! Pozdrawiam, TiDiEj.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum