header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów Grand Prix w Portugalii rozpoczyna się w 1951 roku. Gospodarzem pierwszego wyścigu był tor Circuito da Boavista, uliczna pętla w Porto przebiegająca m.in. przez sekcje brukowe a nawet tory tramwajowe - jednakże do roku 1957 wyścig w Portugalii nie był wliczany do kalendarza Formuły 1. W latach 1958 i 1960 ten tor był gospodarzem Grand Prix Portugalii już wliczanym do kalendarza F1. W międzyczasie wyścigi nie wliczane do kalendarza oraz GP w 1959 roku rozgrywano na torze Monstanto Park. Od 1984 roku GP Portugalii gościło na torze Estoril aż do ostatniego GP tego kraju w 1996. Najsłynniejszym GP Portugalii był wyścig z 1985 roku - w ulewnym deszczu najlepiej poradził sobie Ayrton Senna w swoim Lotusie. A warunki był o niebo gorsze niż te np. na Silverstone w tym sezonie, gdzie start odbył się za Safety Carem...

Czas zatem na autorski opis toru: "Tor w Estoril ma charakterystykę podobną do toru w Barcelonie, ale nie dajcie się zwieść. Pierwsze 2 zakręty to dość zdradliwe partie toru - pierwszy zakręt to niby standardowe mocne dohamowanie, ale raczej nie będzie to sprzyjać w wyprzedzaniu. Drugi zakręt to inna bajka. 90-stopniowy zakręt w prawo, wydaje się że trzeba tam odpuścić gaz - to jest błąd, gdyż mimo to da się go przejechać na pełnym gazie. Dalej mamy dwa nawroty, z czego pierwszy wolniejszy a drugi nieco szybszy. Potem kawałek prostej z lekkim łukiem w prawo i hamowanie do zakrętu podobnego do starego La Caixa w Barcelonie (przed przebudową w 2004 roku), czyli długi nawrót w prawo - zdradliwe miejsce, gdyż wydaje się że trzeba mocno dohamować, a da się go przejechać z prędkością na poziomie 150 km/h w środku zakrętu. Dalej mamy wolniejszy nawrót, czyli kontynuujemy sekcję a'la Barcelona. Najlepsza zabawa jest w ostatnim sektorze... Mamy kawałek prostej, łagodny łuk w prawo i... szykana. Wolna, prowadząca pod górę - ubaw i wyklinanie jej gwarantowane. Dalej łagodny zakręt w prawo i hamowanie do "90-tki" w prawo, można mieć drobne problemy w środku. Na koniec niekończący się nawrót w prawo i witamy na prostej startowej."

Napięcie w walce o mistrzostwo ligi rośnie - Szymek ma tylko 10 punktów straty do Marka, a Marka w Portugalii nie będzie - jak każdy człowiek, musi "naładować akumulatory", zatem teraz jest zmuszony śledzić wydarzenia ligowe poprzez telefon, wypoczywając jednocześnie nad chorwackimi wodami Adriatyku - serdecznie pozdrawiamy w imieniu ligi! Zatem walka będzie trwała dłużej. Kuba nie ma raczej szans na walkę o mistrza, toteż wspomaga swojego młodszego brata w walce o miano najlepszego, a jednocześnie pewnie okupuje trzecie miejsce w klasfyikacji. Luis już tylko 9,5 punkta przewagi nad Tidkiem. Na nieszczęście tego pierwszego, tu jest już pewne że młodszy kolega z seniorskiej ekipy Red Bulla przeskoczy go w klasyfikacji, to kwestia około dwóch, góra trzech wyścigów. Dalej w "generalce" Rio przeprowadza szarżę na chociaż pierwszą ósemkę - ma spore szanse, jeśli utrzyma to tempo, które ma. Adventure ponownie zagości w naszej stawce, gdyż znalazł swoje stałe miejsce - tak więc jego ban od Niemiec nie potrwał długo, bo aż jeden wyścig. Oby tym razem nie miał problemów z odróżnieniem flag... Reszta stawki dalej próbuje dotrzymywać kroku liderom, więc pozostaje trzymać kciuki za nich aby dawali wciąż radę.

Nazwa GP: Grande Premio de Portugal
Lokalizacja: Estoril, Alcabideche, Portugalia
Nazwa toru: Autodromo do Estoril
Długość: 4,182 km
Liczba zakrętów 13
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Damon Hill, 1:14.859, Williams, 1993
Liczba okrążeń (F1): 70
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu (F1): 292,740 km
Dystans wyścigu (liga): 131,733 km

Program GP:
Trening: 23.08 (wtorek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 25.08 (czwartek), godz. 19:00
Wyścig: 25.08 (czwartek), godz. 19:45
Prognoza pogody: Przez cały weekend wyścigowy nie przewiduje się żadnych opadów.

Szykuje się bardzo emocjonujący wyścig, jeden z najkrótszych w lidze. Mimo iż układ toru nie sprzyja wyprzedzaniu, będziemy mogli się spodziewać wielu pojedynków. Kto wytrzyma tę próbę nerwów? Czy ktoś stanie Szymkowi na drodze do objęcia prowadzenia w klasyfikacji generalnej? Tego dowiecie się w relacjach z GP Portugalii, które zaczyna się już we wtorek. Do zobaczenia na torze! Pozdrawiam, TiDiEj.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430