· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tarask, drugie miejsce to nie jest zły wynik, w połowie wyścigu byłeś jednak przed Markovskym i wydawało się, że możesz utrzymać się na prowadzeniu. Czy czujesz niedosyt po tym wyścigu?
Tarask: Szczerze, to drugie miejsce mnie zadowala. Na tym torze jeździło mi się tragicznie i popełniałem dużo błędów. Mogę mówić o dużym szczęściu, gdy wypadłem z toru pod koniec wyścigu, kiedy to ledwo co wyjechałem ze żwiru przed Patrykiem. Drugie miejsce uważam za naprawdę dobry rezultat.
Czy byłeś zaskoczony przebiegiem wyścigu na samym jego początku, a dokładnie prowadzeniem Kamila w wyścigu?
Tak, to było dosyć zaskakujące. Gdy po starcie znalazłem się przed Markovsky'm, a za Kamilem, to nie umiałem utrzymać tempa tego drugiego, do tego doszła walka z Markiem i strata wynosiła ponad 2 sekundy. Zastanawiałem się tylko co się stanie, jeśli obaj kierowcy planowali taką samą strategię.
I tak się też stało, obaj kierowcy McLarena zjechali w tym samym momencie do boksów, co wiązało się z pewnymi stratami, które musiał któryś z nich ponieść. Ten fakt też cię zaskoczył?
Tak, myślałem że Kamil odpuści wcześniejszy pit-stop i pozwoli Markowi zjechać bez żadnych opóźnień. Gdy obaj zjechali na tym samym okrążeniu to wiedziałem, że wyjadę przed Markiem. Gdy wyjechałem z boksów przewaga okazała się spora, ale nie zdołałem jej utrzymać.
Adve, gratuluję zajęcia piątego miejsca na mecie wyścigu, na pewno jesteś zadowolony z tego wyniku. Opowiedz nam o swoich odczuciach dotyczących tego GP.
Adventure0: No cóż nie sądziłem że zajdę w tym GP tak wysoko i tak jestem zadowolony. Jednak miałem Szczęście co do tego GP bo "Grupa pościgowa" jechała szybciej ode mnie ale cóż szybkość to jedno a nie robić błędów to drugie. I ta druga opcja bardziej przyczyniła się do wyniku.
W tym sezonie regularność to twój największy atut. Co dokładnie sprawiło, że w wyścigach stałeś się kierowcą nie popełniającym błędów?
Między sezonem 5 a tym sezonem jechałem w rajdach na RBRze, Richard Burns Rally jak co. I tam jest tak że możesz popełnić jeden błąd i już DNF. Głównie jechałem Renault Twingo R2 i tam zawsze miałem strategię żeby tylko dojechać i nie robić głupich błędów. To chyba zaowocowało tym że w tym sezonie popełniam najmniej błędów w swojej ligowej historii.
Do końca sezonu pozostało już raptem 5 wyścigów, tymczasem po twoim świetnym wyścigu twój zespół zbliżył się do najbliższych rywali - Toyoty na 9 punktów. Czy - twoim zdaniem - będziecie w stanie powalczyć z japońskim zespołem o ósme miejsce w klasyfikacji generalnej?
To będzie trudne zadanie. Co prawda Toyota ma w miarę ok zawodników ale ostatnio jakby to powiedzieć. Dzbanią po całości. W Dodatku Kiro no trudno liczę na pomoc ponieważ no nieraz sobie po prostu nie radzi. Gdyby do BARu przy okienku transferowym doszedł zamiast kiro, Kamil, Barti albo Mikrusek. Sprawa wyglądałaby inaczej. Z torów no bardziej Singapur jest w miarę miejscem gdzie mogę jeszcze coś zdziałać ale co pokaże los.
Szprycek, ten wyścig możesz w końcu zaliczyć do udanych, bowiem po serii nieukończonych wyścigów w końcu dojechałeś do mety na całkiem niezłym szóstym miejscu. Jak się z tym czujesz?
Szprycek: Czuję sie jak milion dolarów. Zeszło ze mnie to negatywne ciśnienie, które mi towarzyszyło od pewnego czasu. Szóste miejsce to dla jak wygrana, radość większa niż Pajera po brązowym medalu. A tak już na poważnie.. Modliłem się przed wyścigiem, aby w końcu mój Internet pozwolił mi na ukończenie wyścigu. I nareszcie się udało. Zdobylismy dobre punkty jako zespół i mam nadzieję, ze będzie już tylko lepiej.
Dobry wynik dla zespołu smakuje jeszcze lepiej, gdyż osiągnęliście go na domowym terenie. Czy to da wam pozytywnego "kopa" w ostatnich wyścigach sezonu?
Mam taką nadzieje. Przez 1 połowę sezonu papryk praktycznie przez moje problemy musiał jeździć sam i samodzielnie punktowac. Pierwszy krok już nastąpił. Ukonczylismy wyścig obydwoje i zgromadziliśmy solidne punkty. To dobrze wróży na ostatnią część sezonu.
Do Williamsa tracicie zaledwie 5 punktów w klasyfikacji konstruktorów. Jak myślisz, czy będziecie w stanie wyprzedzić waszych (nie bójmy się tego powiedzieć) głównych rywali?
Jeżeli będziemy punktowac tak jak w GP Włoch to nie będzie z tym żadnego problemu. Ale jest to ALE.. Musimy podwójnie punktowac, aby te moje słowa zamieniły się w czyny. Gdy ten warunek będzie spełniony, to na spokojnie ich łykniemy jak ja dzisiejszego schabowego i przepijemy pepsi.
Wyścig na Misano, jak wiele innych zawodów w tym sezonie, obfitował w wiele splotów akcji, choć można odnieść wrażenie, że nie wszyscy poradzili sobie z tym torem. Jak więc, patrząc na całokształt, ocenicie minione GP?
Tarask: Tak, było trochę kolizji, ale nie wydaje mi się, że to wina toru. Mimo tych kolizji wyścig na pewno był ciekawy, może nie w kontekście strategii, ale przetasowań stawki na początku czy walki o zwycięstwo.
Adventure0: Przed wyścigiem ten tor nie był aż tak nieznany jak Audru Ring w Estonii. Misano było znane z MotoGP oraz Nocnych wyścigów w DTM w sezonie 2018 więc wydawało mi się niektórzy sobie poradzą a tu zonk. Większość popełniała karygodne błędy i to dało ten efekt a nie inny.
Szprycek: Na pierwszy rzut oka to był trudny tor. Ciężko tu było ustawić samochód, aby dało sie jakoś dobrze i przyjemnie jeździć. Niektórzy po prostu przegrali ze swoimi nerwami. Ale u mnie np z kwestią czasu zmieniało się podejście co do tego toru i jechało mi się naprawdę świetnie, wykonując też przy okazji pare manewrów wyprzedzania. Podziękowania szczególnie dla Norbiego i Mikruska z którymi musiałem walczyć o P6.
Przed nami pierwszy z dwóch nocnych wyścigów w kalendarzu. Zawitamy bowiem do Bahrajnu na dobrze znanym wszystkim tor Sakhir. Jakie są wasze odczucia na temat tego toru?
Tarask: Nie jest do dla mnie jakiś wspaniały tor, ale jest w porządku. Nadaje się do walki i myślę, że może być na nim naprawdę ciekawy wyścig.
Adventure0: No tor w miarę łatwy i wszystkim znany i tam hołoty z Misano nie będzie.
Szprycek: Boje się ciemności i nie jadę XDD. Będę się bał, ze nagle ktoś wyskoczy i mnie wystraszy. A znów na poważnie.. Jest to jeden z kilku torów, których nie lubię. Nie odpowiada mi jego specyfikacja i zawsze ciężko mi tu było jeździć. Liczę tu po prostu na dojechanie do końca wyścigu i na trochę odrobiny szczęścia aby zdobyć jakiekolwiek punkty.
To tyle ode mnie, serdecznie dziękuję za udział w konferencji.
Tarask: Dziękuję również.
Adventure0: Też dziękuje.
Szprycek: Ja również dziękuję i życze powodzenia w dalszej karierze redaktora.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum