· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Bahrain International Circuit, bo tak brzmi oficjalna nazwa toru, był sztandarowym projektem władz Bahrajnu. Świadczy o tym banknot miejscowej waluty, który zawiera obiekt widoczny z lotu ptaka. Na budowę przeznaczono 150 milionów dolarów, a inauguracyjny wyścig odbył się w 2004 roku, na jeszcze nie ukończonym w pełni torze. Pierwsze GP Bahrajnu było jednym z najgorętszych wyścigów w całej historii F1. Rok później tor skrócono o całe 5 metrów, poprzez przeprofilowanie 4. zakrętu - wtedy to kierowcy Ferrari upamiętnili śmierć Jana Pawła II poprzez pomalowanie końcówek nosa swoich bolidów na czarno. W 2006 i 2010 roku wyścig w Bahrajnie inaugurował sezon - w 2010 roku, z okacji 60-lecia F1, pętlę toru wydłużono do 6 kilometrów. Układ ten długo nie przetrwał, bowiem F1 nadal korzysta z pętli z 2004 roku, a dodatkowy odcinek, nazywany "Endurance", nie gości wyścigów długodystansowych. GP Bahrajnu z 2008 roku jest przez polskich kibiców najbardziej pamiętne ze względu na pierwsze (i jak dotąd jedyne) Pole Position dla Roberta Kubicy oraz BMW Sauber. W samym wyścigu Polak zajął 3. miejsce, za kierowcami Ferrari. Słynny jest za to wyścig z 2011 roku, a raczej... jego brak. Wszystko przez antyrządowe protesty, które uniemożliwiały bezpieczne zorganizowanie imprezy. Wyścig planowo miał otwierać sezon, następnie przesunięto go na październik, potem na koniec sezonu - na grudzień. Ostatecznie wykreślono ten wyścig z kalendarza na 2011 rok, by wrócił w 2012.
Tor ten posiada 6 różnych konfiguracji. Pierwsza, "Grand Prix", jest obecnie areną zmagań kierowców F1 i Długodystansowych Mistrzostw Świata, a także naszej ligi. Druga, "Endurance", gościła F1 w 2010 roku i na tym kończy się jej historia. Pętle "Inner" i "Outer" goszczą głównie lokalne serie, a aleja serwisowa pętli wewnętrznej jest wykorzystywana przez serie towarzyszące F1. Pętla "Paddock" znana jest z tego, że w latach 2006-2008 gościła australijską serię V8 Supercars (w 2010 roku przenieśli się na pętlę "Grand Prix"). Za to o owalnej pętli można powiedzieć jedynie tyle, że ISTNIEJE. Tor posiada również pas do wyścigów równoległych. W latach 2004-2009 tor otaczały piaszczyste pobocza, które w 2010 roku zostały przystrojone asfaltem. W 2014 roku zamontowano sztuczne oświetlenie, dzięki czemu F1 może rozgrywać wyścigi o godzinach bardziej przystępnych dla widza na trybunach i przed telewizorem. Ponadto, nocna oprawa tego wyścigu wygląda znacznie efektowniej niż kadry na tle kilometrowych połaci piasku, prawda? F1 swego czasu korzystała z tego toru w czasie testów - ostatnie testy przedsezonowe na Sakhir odbywały się w 2014 roku, zaś w 2017 odbyły się tu testy w trakcie sezonu - odbędą się one także po wyścigu w tym roku. Zagrożeniem dla testujących ekip może być burza piaskowa, o czym część zespołów przekonała się w 2009 roku.
Nasza liga miała już styczność z tym torem w I, III i IV sezonie - pierwsze ligowe GP Bahrajnu należało do kierowców Ferrari, których na podium przedzielił Markovsky. Czwarty dojechał Luis Garcia, a na piątym miejscu rywalizację ukończył Patrique2001 vel TiDiEj - kierowca Red Bulla został w trakcie wyścigu zmasakrowany przez Kamila i Golda. W III sezonie wygrał Markovsky, który dojechał przed duetem Saubera - VillaroelemF1 i Taraskiem. Czwarty był Barti, a piąte miejsce należało do Kamila. Po tym wyścigu byliśmy świadkami plot-twistu godnego osoby Jacka Soplicy i księdza Robaka - MaX uważał, że został niesłusznie ukarany za kolizję z Kręglem, który notabene też został ukarany. Kierowcę Ferrari popierał Villaorel, bardzo silnie... do tego stopnia, że postanowił zdemaskować siebie i kolegę - okazało się, że byli to starzy "koledzy" z I sezonu, ale o tym już było wystarczająco powiedziane - w skrócie, ta dwójka została wydalona dyscyplinarnie ze struktur ligi. W IV sezonie GP Bahrajnu inaugurowało ligową rywalizację, a najlepsi byli bracia z Mercedesa - Szymusso przed Kubusą. Było to, jak dotąd, ostatnie zwycięstwo tego sympatycznego kierowcy. Trzeci na mecie był Markovsky, czwarty Tarask, a czołową piątkę zamknął Sorontar. Ten wyścig został zapamiętany z powodu anomalii w trzecim zakręcie. Otóż, w ferworze walki na starcie wyścigu, Patryk Kręgiel musiał pojechać mocno po wewnętrznej tego zakrętu. Tarka jednak tego nie chciała, więc postanowiła ukarać kierowcę Ferrari poprzez niewidzialną ścianę. Efekt? Kręgiel nagle się zatrzymuje, wpadają na niego rozpędzeni Kamilo i Barti, którzy nie kończą wyścigu i są wściekli na kolegę z toru, który jest z kolei wściekły na organizatorów wyścigu. Ciekawostką związaną z najbliższym wyścigiem jest fakt, że będzie to pierwszy nocny wyścig od... GP Singapuru w IV sezonie. Minęło zatem trochę czasu od rywalizacji pod osłoną nocy...
Kto może zwyciężyć w Bahrajnie? W zasadzie każdy. Największe szanse mają jednak Markovsky i Tarask, którzy nawet jeśli jadą wolniejszym tempem, to wciąż są za szybcy na resztę stawki. O trzecie miejsce powinni się bić Norbi, Patrique, jeśli po tylu latach odnajdzie się na tym torze, oraz Barti, jeśli zdecyduje się wrócić do ligi po raz kolejny. Do tej grupy będą chcieli też dołączyć Kamilo, Matiie i bracia z Renault. Dalej formuje nam się kolejna grupa, w skład której wchodzą Mikrus, Szprycek - jeśli tylko na dobre zażegnał problemy natury technicznej - a także Adventure, Matif oraz Kimiii - z naciskiem na dwóch ostatnich kierowców tej grupy, gdyż mają tempo na punkty, ale brakuje im regularności. Za ich plecami o ostatnie punktowane miejsca powinni walczyć Karlik, Pandodo, Prezesdejmian oraz Kiro - tu nie można niczego przesądzać, bo kluczem do punktów jest równe, acz mocne tempo wyścigowe i dobra strategia.
Ważne informacje:
Nazwa toru: Bahrain International Circuit
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń (F1): 58
Liczba okrążeń (liga): 29
Dystans wyścigu: (F1): 313,896 km
Dystans wyścigu (liga): 156,948 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft Soft, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: Żeby liczyć na deszcz w Bahrajnie, na pustyni, trzeba myśleć zupełnie inaczej niż inni ludzie. Temperatura powietrza będzie przekraczała 20 stopni, a słońce będzie albo lekko zakryte chmurami, albo nie będzie niczym zasłonięte. W każdym razie radzę szykować okulary przeciwsłoneczne, filtry i dużo wody (albo wódy, co kto woli).
Zapowiada się bardzo pasjonujący wyścig. Każda z grup jest w stanie dostarczyć ogromnych emocji, a te mogą być spotęgowane poprzez rywalizację między danymi grupami. Do kogo zatem będzie należała noc w Sakhir? Czy Markovsky i Tarask będą poza zasięgiem rywali? Czy Ferrari zbliży się do liderów? Czy trzeci zakręt zbierze swoje żniwo? Na te inne pytania poznamy odpowiedź w relacjach z GP Bahrajnu, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum