· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na Marina Bay Street Circuit stawiło się dzisiaj czternastu kierowców - z etatowej siedemnastki nieobecni byli tylko kierowcy BMW Sauber i Red Bulla, ale w zamian na torze pojawił się nowy kierowca - niejaki Kamilr2000. Na tę sesję treningową swój bolid udostępnił mu zespół Williams, który albo poszukuje zastępcy Bartiego, albo zbiera pieniądze na nowy bolid skupia się już na potencjalnej następnej kampanii. Pogoda nie planowała przeszkadzać kierowcom, więc można było cieszyć się bezchmurnym niebem i wyraźnie widocznym księżycem. Równo o godzinie 20:00 na wyjeździe z alei serwisowej zapaliło się zielone światło i kierowcy ruszyli do akcji.
Pierwsze 20 minut sesji kierowcy poświęcili na sprawdzanie opon miękkich, za wyjątkiem Patrique'a, który szukał optymalnych ustawień i swoje czasy wykręcał na oponach twardych. Na czoło od razu wysunęli się kierowcy McLarena - Markovsky był ponad 2 sekundy szybszy od Kamila. O ile stary-nowy mistrz ligi utrzymywał się na czele tabeli, o tyle jego zespołowy kolega tracił kolejne miejsca. Spore różnice w czasach okrążeń (oraz programach realizowanych przez poszczególnych kierowców) spowodowały takie anomalia jak drugie miejsce Matifa, który plasował się przed wciąż jeżdżącym na "pomarańczowych" oponach Patrykiem, a ten z kolei miał niewielką przewagę nad Kamilem - tu należy zaznaczyć, że kierowcy Toyoty i McLarena jeździli na oponach miękkich. Piąty, ze znacznie większą stratą, plasował się Mikrusek, który miał pół sekundy przewagi nad Taraskiem. Tuż za nim znajdował się Szymusso, mający dość dużą przewagę nad Norbim i Szpryckiem. Za nimi znajdowali się Kubusa96 i Kamilr2000, których czasy zamykały tabelę, bowiem Dejmian i Kiroshima przejeżdżali okrążenia instalacyjne i szybko chowali się do garaży.
Dalsza część sesji była przez kierowców poświęcona na symulacje kwalifikacji oraz dalsze sprawdzanie zużycia opon. Na czele niezmiennie znajdował się Markovsky, jednak na drugie miejsce wskoczył Tarask, który tracił do lidera 0.009 sekundy. Trzecie miejsce zaczął teraz okupować Szymusso, który do kierowcy McLarena tracił prawie sekundę. Niespełna pół sekundy za kierowcą Renault znajdował się Kamilo, który wyprzedził Matifa i Patryka. Tuż za kierowcą Ferrari teraz znajdował się Szprycek, który sprawdzał opony miękkie, a jego zespołowy kolega pośrednie - o ile kierowca z okolic Buska-Zdroju się znacznie poprawił, o tyle kierowca z okolic Kielc o poprawie mógł tylko pomarzyć. Do tej grupy dołączyli jeszcze Mikrus i Norbi, którzy mieli pół sekundy przewagi nad Kubusą. Ten z kolei miał czas ponad dwie sekundy lepszy niż debiutujący Kamil. Ożyła także druga strona garażu Toyoty, bowiem Dejmian w końcu wykręcił czas okrążenia, jednak strata pięciu sekund do Marka to nie jest to, na co liczył zespół i kierowca. Za to w BAR Hondzie nadal realizowano ten sam program: wyjazd-okrążenie instalacyjne-zjazd. Czyżby japoński zespół nie miał części zamiennych? Nie wiadomo, a Kiro to raczej nie jest dobre źródło informacji, bowiem na 10 zdań wypowie jedno sensowne (bez urazy dla Krzyśka!) - to tak, jakby pytać Kimiego Raikkonena o nowy bolid. Na 20 minut przed końcem sesji zasunięto wyjazd z garażu McLarena, a konkretnie połowy należącej do Kamila - kierowca z okolic Bochni zakończył swoją pracę z czasem 1:43.818, co oczywiście go nie usatysfakcjonowało, ale zespół chyba tak.
Końcówka sesji to standardowe wyciskanie 120% z samochdów przez kierowców, co nieco wywróciło tabelę z czasami do góry nogami. Na czoło wskoczył Tarask, który poświęcił całą sesję na szukanie ustawień - widocznie się opłacało. Na trzecie i piąte miejsce nieoczekiwanie awansowali kierowcy Renault - Kubusa przed swoim młodszym bratem, zaś rozdzielił ich Patrique. Szóste miejsce zajął Szprycek, Kamil zakończył trening na siódmym miejscu, a ósmy był Matif. Dziewiąta pozycja należała dziś do Norbiego, a dziesiąta dla Mikrusa. Z jedenastym czasem skończył Adventure, który pojawił się na torze na ostatni kwadrans. Kamilr2000 skończył na dwunastym miejscu i z pytaniem do reszty stawki: "dlaczego jesteście tacy szybcy". Trzynaste miejsce należało dziś do Dejmiana, zaś tabelę zamknął Kiro, który ostatecznie nie wykręcił żadnego okrążenia pomiarowego.
Co wiemy po dzisiejszej sesji? Jedynie tyle, że o zwycięstwo ponownie będą walczyć Markovsky z Taraskiem. Za to walka o trzecie miejsce zapowiada się bardzo ciekawie - Kubusa bardzo lubi ten tor, a także po jego stronie stoi doświadczenie; Szymusso też ma ochotę na dobry wynik, a doświadczenie jego brata może bardzo pomóc. Patrique i Norbi na pewno nie odpuszczą, bo stawką w dłuższej perpsektywie jest podium w klasyfikacji generalnej - ta dwójka musi uważać nie tylko na siebie nawzajem, ale też na bariery i strategów swoich zespołów, szczególnie kierowca Ferrari. Szprycek, odkąd wyeliminował problemy techniczne, stał się zawodnikiem mocnego środka stawki, więc i on może tu sporo ugrać. W dalszej części stawki również może być bardzo ciekawie, bowiem kluczem do dobrego wyniku na torze ulicznym nie jest szybkość, ale regularność. Jednakże czy te przypuszczenia się sprawdzą? Czy Tarask i Markovsky zapewnią kibicom emocje na przestrzeni całego wyścigu? Co wymyślą stratedzy Ferrari? Kto będzie ofiarą betonowych ścian? Na te i inne pytania poznamy odpowiedź w relacji z wyścigu o GP Singapuru, na który serdecznie zapraszam! Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum