· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na malowniczo położony austriacki obiekt stawiło się dzisiaj czternastu kierowców - z przyczyn prywatnych nie zjawili się Kubusa96 i Szprycek, zaś nieobecność Adventure'a i Kimiii'ego to zagadka. Pani aura nie miała ochoty wtrącać swoich trzech groszy i kierowcy mogli w pełni skupiać się na swojej pracy. Równo o godzinie 20:00 na wyjeździe z alei serwisowej zapaliło się zielone światło i kierowcy ruszyli do akcji.
Pierwsza połowa sesji tradycyjnie upłynęła pod znakiem sprawdzania tempa wyścigowego, ale pojawiły się wyjątki - Markovsky, Tarask i Matif od razu rzucili się na głęboką wodę i testowali "Party Mode". To samo początkowo zrobił Patrique2001, ale kierowca Ferrari - w porównaniu do swoich kolegów - swój czas wykręcił na oponach miękkich, a nie ultramiękkich. Prawie sekundowa różnica chyba uszczęśliwiła Ferrari, bowiem kierowca z Radlina później skupiał się na sprawdzaniu tempa wyścigowego, dołączając do reszty stawki. Za tą czwórką, z niewielką stratą, plasował się Mikrus. Za kierowcą Williamsa znaleźli się odpowiednio: Szymusso, Kamilo i Pandodo. Za tą trójką, z ponad dwoma sekundami straty do lidera, plasował się tercet Karlik-Norbi-Kiroshima. Tu warto zaznaczyć niewielką stratę kierowcy BAR Hondy do reprezentanta Mercedesa, ale to zapewne było podyktowane różnicami w programach obu ekip. Stawkę zamykali Prezesdejmian i Kamilr2000, którzy do Markovsky'ego tracili już ponad 3 sekundy.
Dalsza część sesji była przez kierowców poświęcona na symulacje kwalifikacji i dalsze sprawdzanie "Party Mode". Czasy kierowców uległy znacznej poprawie i tabela została niemalże wywrócona do góry nogami - między innymi do czołowej trójki wskoczył Szymusso, który tracił 0.2 sekundy do Marka. W międzyczasie tor opuścili Matif i Kamilo - widocznie dane zebrane przez kierowców Toyoty i McLarena usatysfakcjonowały zespół i mogli wcześniej udać się na odpoczynek. Zbiegło się to czasowo z przyjściem Matiiego, który od razu zabrał się do pracy i wskoczył tuż za Patrique'a. W dolnej części tabeli na dobre zaparkował Norbi, który nie czuł się pewnie za kierownicą swojego bolidu. W tej części sesji pojawiły się też problemy techniczne - z niewiadomych przyczyn awarii uległ bolid Kiroshimy oraz układ kierowniczy w bolidzie Karlika. Kierowcy BAR Hondy i BMW Sauber stracili nieco czasu, choć w przypadku Kiro to nie zrobiło raczej żadnej różnicy - zawodnik z Nowego Tomyśla był skupiony bardziej na sprawdzaniu żwiru; jednakże trzeba przyznać, że prezentował dobre tempo, więc brawa dla niego. W trakcie drugiej połowy sesji kierowcy upodobali sobie holowanie się za Mikrusem - kierowca Williamsa jednak nie był skory do pomocy kolegom, co bardzo głośno wyrażał. Myślę, że to nie wina kierowców, że jazda w slipstreamie pomaga w poprawie czasu. W końcówce sesji Matiie wskoczył na trzecie miejsce, a Patrique złamał barierę minuty i siedmiu sekund. Za plecami najszybszej piątki, Norbi wskoczył przed Dodo i Kamila, a Kamilr2000 i Prezesdejmian wykręcili czasy lepsze niż Kiro. Między Prezesem a Kiro uplasował się Karlik, który przez problemy natury technicznej nie sprawdzał w ogóle tempa kwalifikacyjnego.
Co wiemy po dzisiejszej sesji? Tarask ma dość dużą przewagę nad Markovskym, jednakże trening rządzi się swoimi prawami. Walka o dopełnienie podium zapowiada się bardzo interesująco - Szymusso cche się odkuć za nieszczęśliwe GP Japonii, zaś Patrique chce powiększyć przewagę w klasyfikacji nad Norbim - obaj kierowcy jednak nie czuli się komfortowo na torze. Niestety, z przyczyn prywatnych z tej batalii wypadnie Matiie, ale może dołączy nieobecny Kubusa? Za ich plecami może być bardzo gorąco - środek stawki jest bowiem bardzo blisko siebie, a różnorodność stylów jazdy, umiejętności i strategii w połączeniu z krótką pętlą może dać ciekawe widowisko. Policjant na wyjściu z 1. zakrętu może zebrać żniwo w postaci kierowców, którzy nagminnie poszerzają tor (na przykład Patrique), co daje wolniejszym kierowcom możliwość zdobycia większej ilości punktów. Biorąc pod uwagę te wszystkie składowe, zapowiada się bardzo ciekawy wyścig. Kto wyjedzie z Austrii ze zwycięstwem? Jak zakończy się walka o podium? Kto zyska, a kto straci na strategii? Czy Karlik ponownie zobaczy Matkę Boską w pierwszym zakręcie? Na te i inne pytania poznamy odpowiedź w relacji z wyścigu o GP Austrii, na który serdecznie zapraszam! Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum