header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Szymek, wreszcie ominęło Cię nieszczęście i zdobyłeś podium. Co możesz powiedzieć na temat tego wyścigu?
Szymusso: Jestem zadowolony z tego GP pod każdym względem. Z bolidem nie miałem żadnych problemów i tak jak powiedziałeś w końcu ominęło mnie nieszczęście. Cieszę się z tego podium i mam nadzieję że te nieszczęścia nie wrócą na ostatnie GP w tym sezonie.

Poprzednie Twoje podium było dosyć dawno, bo na początku tego sezonu, co może być trochę szokujące. Czy jesteś tym w jakiś sposób zawiedziony, co było przyczyną tak długiej passy wyścigów bez podium?
Trochę tak. Tak naprawdę to cały sezon to dla mnie męczarnia. A to bolid się źle prowadzi, a to ktoś mi wyścig zepsuje, a to sam coś odwale. I tak przez cały sezon.

Tak jak wspomniałeś, ten sezon nie jest zbyt udany dla Ciebie, porównując do poprzednich, w których nie schodziłeś z podium klasyfikacji generalnej. Czy liczysz na jakiś przełom, po którym zaczniesz zdobywać wyniki takie, jak kiedyś?
Nie pozostaje mi nic innego jak liczyć na to, że następny sezon będzie udany. A o tym będę musiał jak najszybciej zapomnieć.

Patryk, wydaje się, że inaczej wyobrażałeś sobie ten wyścig. Czy mimo to możesz być zadowolony?
Patrique2001: I tak i nie. Nie byłem zadowolony z mojego występu już w trakcie kwalifikacji, bo mogłem pojechać lepsze okrążenie. Start był dobry, ale od początku wyścigu miałem za plecami Szymka, więc zamiast gonić liderów musiałem bronić podium. Walka jednak była całkiem spoko, przejeżdżaliśmy bok w bok praktycznie cały tor po kilka razy bez żadnych głupich kolizji, więc tu mogę być z siebie zadowolony. Tuż przed moim pierwszym postojem obróciłem się na wyjściu z T1 - tam de facto straciłem podium. Drugi i trzeci stint to walka z Kubą, na podobnych warunkach co z Szymkiem, tylko tutaj do palety manewrów doszło objeżdżanie rywala po zewnętrznej - też bez głupich kolizji. Biorąc pod uwagę te batalie i finisz jak najbliżej Norbiego, to mogę być zadowolony, zaś biorąc poprawkę na mój głupi obrót - nie.

Wydaje się, że mogłeś zjechać wcześniej na pierwszy pit-stop, by więcej okrążeń pojechać na najmiększych oponach. Czy zużycie opon było u Ciebie większe, niż u innych kierowców?
Prawdę mówiąc, to nie wiem co się z tymi oponami działo - dane zebrane w trakcie treningu sugerowały, żeby pojechać na 3 postoje, co byłoby już typową "Grande strategią". W wyścigu znowu opony zużywały się w taki sposób, że ich zużycie idealnie pokrywało się ze strategią dwóch postojów. W dodatku mogłem być trochę "cofnięty" ze strategią, bo w poprzednim sezonie wycofałem się jeszcze przed pierwszymi postojami, więc wchodziłem w wyścig praktycznie bez żadnej pewności co do opon.

8 punktów przewagi nad Norbim wydaje się wystarczającym zapasem, by na spokojnie dowieźć podium w klasyfikacji indywidualnej. Co o tym sądzisz?
Póki co nic o tym nie sądzę. Wrócimy do tego pytania po następnym wyścigu, ok?

Dodo, bardzo dobry i równy wyścig w twoim wykonaniu, w pełni zasłużone punkty. Co sprawiło, że mogłeś walczyć z innymi jak równy z równym?
Pandodo: Dziękuję, tak naprawdę to nie wiem, może to, że nie straciłem dużo czasu na początku wyścigu, przez co byłem cały czas skupiony na czyimś tylnym skrzydle. To na Dejmianie, to na Mikrusie, Adve i Karliku.

Pod koniec wyścigu toczyła się między P7 a P10 gorąca walka. Opowiedz nam jej przebieg z Twojej perspektywy.
Byłem na P10 po zjeździe na ostatni pit stop, zgodnie z planem zjechałem jako ostatni z grupy Adve, Karlik i Mikrus, wiedziałem, że pod koniec wyścigu będę miał swiezsze opony i tak się stało. Pod dwóch, trzech okrazeniach dogoniłem Mikuska, ale nie mogłem go wyprzedzić, więc stwierdziłem, że zamiast atakować, dam mu spokój i obaj będziemy gonić jadących przed nami na końcówce opon Adve i Karlika. Bardzo szybko odrabialiśmy stratę do obu Panów. Mikrus szybko wyprzedził Karlika, chciałem pójść w jego ślady jak najszybciej i popełniłem drobny błąd, przestrzelilem hamowanie do T2 co spowodowało lekkie uderzenie w tył Mikrusa - na szczęście - bez większych konsekwencji. Później jednak udało się. Wyprzedziłem Karlika, szybko zbliżyłem się do Adve, gdy tylko go wyprzedziłem strzeliła mu opona. Zabrakło mi dwóch, trzech okrążeń, żeby dogonić Williamsa, bo po naszym kontakcie szybko mi odjechał i do tego jeszcze Adve spowolił mnie w drugim sektorze.

Czy myślisz, że w przyszłości będziesz doświadczał więcej takich wyścigów?
Myśleć sobie mogę <śmiech>. Oczywiście byloby super, ale nie zawsze wyjdzie taki splot pozytywnych dla mnie wydarzeń. Miałem też dobry dzień, oczywiście, chciałbym, już na Fuji mieliśmy dobre tempo, tutaj po treningach nie wyglądało tak kolorowo, ale zacząłem pracować nad tempem wyścigowym i widzę poprawę :)

Jak się spodziewano, wyścig na Red Bull Ringu nie zawiódł i mieliśmy sporo emocji do samego końca. Czy to jest według Ciebie taki tor, który mógłby być w każdym kalendarzu i by się nikomu nie nudził?
Szymusso: Myślę, że tak. Ten tor ma w sobie "to coś" co powoduje, że możesz po nim jeździć godzinami. Osobiście uważam, że mógłby też być w następnym sezonie.

Patrique2001: Jasne, że tak. Jest kilka miejsc do wyprzedzania, są anticuty czyhające na gości, którzy lubią sobie poszerzyć tor - na przykład ja <śmiech> - do tego różnice w czasach nie są duże, jest dość dużo opcji strategicznych...

Pandodo: Tor jest dość prosty co sprawia, że są niewielkie różnice, a proste dają efekt slipstreamu, co pomaga utrzymać się za innym samochodem. Odpowiadając na pytanie - tak, mógłby być to tor, który nikomu by się nie znudził. Tor nie wybacza błędów, ale jest całkiem przyjemny.

Ostatni wyścig VII sezonu ExtremeF1 przed nami. Dwa ostatnie GP Polski organizowano na Torze Poznań, więc nadszedł czas, by rozegrać je na Torze Kielce. Który z tych torów bardziej przypada Ci do gustu? Czego oczekujesz po ostatnim wyścigu sezonu?
Szymusso: Obydwa tory są dosyć ciężkie. Choć chyba bardziej to Poznań przypadł mi do gustu. A czego oczekuję po tym wyścigu? Prawdopodobnie różnice nie będą znowu duże i może ponownie dość do wielu pojedynków na torze. Oczekuję również spokojnego FL bo to co było w na RBR wyszło trochę poza skalę głupoty...

Patrique2001: Pytanie kierowcy mieszkającego nieopodal Toru Kielce o to, czy woli Tor Kielce czy Poznań... <śmiech> Cóż... Poznań to fajny tor, ale Kielce są moim zdaniem lepsze. Szybki pierwszy zakręt, techniczny drugi sektor wytyczony gdzieś w lesie... to taka miniaturowa wersja Nordschleife. Oba tory są w stanie zapewnić ciekawe widowisko, także oczekuję bardzo emocjonującego finału sezonu. Do tego będzie potrzebna spora frekwencja, na co też liczę jako "gospodarz". Głównym celem na wyścig będzie przetrwanie pierwszego okrążenia i dojechanie albo przed Norbim, albo tuż za nim. Fajnie by było też stanąć na podium... zwycięstwa z I sezonu na pewno nie powtórzę, ale trzecie miejsce jest w zasięgu. Co prawda kierowcy Renault oraz Norbi będą chcieli mi to uniemożliwić, ale to można już wpuścić w koszty zapewniania widowiska.

Pandodo: Zupełnie szczerze, nie jeździłem na żadnym z tych torów,więc jest mi to obojetne, na którym będziemy rywalizować. Ostatni wyścig sezonu, mam nadzieję na dobrą, czystą zabawę i utrzymanie się przed grupą poscigową w klasyfikacji generalnej i przed BMW w konstruktorach. Mam nadzieję, że się uda!

To tyle z mojej strony, dziękuję za poświęcony czas.
Szymusso: Dziękuje za zaproszenie

Patrique2001: Wzajemnie.

Pandodo: Dziękuję również za mile spędzony czas za garażami po wyścigu *tulące emoji*
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430