· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
W ten przyjazny poniedziałkowy wieczór do drugiego dnia pierwszej tury testów przed ósmym sezonem naszej wspaniałej ligi przystąpiło 18 kierowców. Z zawodników, którzy są pewni stanięcia na polach w Australii zabrakło nam tylko taraska, Matiiego i kamilo. W autach testowych pod szyldem samochodu Haasa wystąpili Barti, ADRjEN, Wujek oraz Shadowowski. Na drugi i zarazem ostatni dzień testów na Poznańskiej Arenie Wyścigowej im. Mariana Bublewicza zaplanowano 45-minutową „czasówkę”, która pełniła rolę kwalifikacji do wyścigu na długości 10 okrążeń.
Początek sesji testowej wyglądał podobnie, jak wyglądają zwykle treningi przed wyścigami. Jedni sprawdzali zużycia poszczególnych mieszanek opon, inni próbowali wykręcić jak najlepszy czas już od początku. Tak oto na czoło stawki w pierwszym kwadransie wysforowali się kolejno ADRjEN i Barti z czasami poniżej minuty i trzydziestu siedmiu sekund. W Williamsie mieliśmy standardowe zbieranie danych, szczególnie Patrique2001 poświęcał bardzo dużo temu aspektowi. Bracia z Alfy Romeo cały czas trzymali się w czołówce. After z Toro Rosso stale notował coraz lepsze czasy. Natomiast nie obyło się bez problemów. Trudny tor w Poznaniu zebrał swoje żniwa w postaci kilku ‘spinów’ w wykonaniu m.in. Kamilar2000, Kiroshimy, czy Shadowowskiego. Natomiast w Renault problemy trapiły Mikruska. Tor nie sprzyja najwidoczniej bolidowi z numerem 45, przez jego czasy nie były porażające. Gdy poszczególni kierowcy kończyli zbierać potrzebne informacje przystąpili do kręcenia tzw. gorących okrążeń. Większość czasu jedyny reprezentant nowego zespołu w naszej lidze Racing Point – Matif trzymał się w szerokiej czołówce, jednak od połowy sesji czasu nie mógł już poprawić i systematycznie spadał w klasyfikacji, ale nie samo kręcenie szybkich kółek chodzi. Sesja powoli zaczynała się kończyć, więc wszyscy zaczęli wyciągać wszystko co najlepsze ze swoich bolidów, oprócz Patryka, który miał ściśle określone cele i sumiennie się ich trzymał. Na początek Barti wykręcił fantastyczny czas na poziomie 1.35. Kroku starali się mu dotrzymać Szymusso oraz Norbi, którzy tak jak były kierowca m.in. Williamsa w siódmym sezonie zeszli z czasem poniżej 1.36. Tuż za ich plecami After, Szprycek i Kubusa96. Z dobrej strony w czasówce zaprezentował się ADRjEN w Haasie. Nie stracił on bowiem bardzo dużo do czołówki. Świetnie spisał się Kamilr2000 nieco ponad sekunda straty do najszybszego czasu napawa optymizmem. Adve na swoim ostatni kółku wcisnął się na dziewiąte miejsce przed Mikrusa i Dodo. Dalej Matif, Patrique i Karlique. Z nieco większą już stratą Wujek, Ostachim, Koza i Shadowowski. Tak prezentują się dokładne wyniki:
Pozycja
Kierowca
Zespół
Czas
Strata
1.
Barti Novik
Haas
1.35.651
-
2.
Norbi
McLaren
1:35.726
0:00.075
3.
Szymusso
Alfa Romeo
1:35.948
0:00.279
4.
After
Toro Rosso
1:36.136
0:00.485
5.
Szprycek
Williams
1:36.163
0:00.512
6.
Kubusa96
Alfa Romeo
1:36.309
0:00.658
7.
ADRjEN
Haas
1:36.370
0:00.719
8.
Kamilr2000
Mercedes
1:36.739
0:01.088
9.
Adve
Ferrari
1:36.983
0:01.332
10.
MikruseK
Renault
1:37.261
0:01.610
11.
Pandodo
Red Bull
1:37.339
0:01.688
12.
Matif6124
Racing Point
1:37.638
0:01.987
13.
Patrique2001
Williams
1:38.368
0:02.717
14.
Karlique
Renault
1:38.749
0:03.134
15.
Wujek
Haas
1:41.023
0:05.368
16.
Ostachim
Mercedes
1:41.135
0:05.372
17.
Kiroshima
Red Bull
1:41.959
0:06.344
18.
Shadowowski
Haas
1:44.441
0:08.790
Tak oto mogliśmy przystąpić do rywalizacji w testowym krótkim wyścigu, jednak bez Szprycka, który odpuścił sobie start w nim. Okrążenie formujące przebiegło bez większych problemów, jednak przypominam jeszcze, że trzeba być naprawdę czujnym podczas jego trwania.
Dystans tylko 10 okrążeń powodował, że nie było potrzeba obowiązkowej wizyty w alei serwisowej. Start wygrał Norbi, jednak szybko wyprzedził go niespodziewanie Kamilr2000, który popisał się fenomenalną reakcją i świetnym wyczuciem. Niestety Norbi chcąc szybko z kontrować minimalnie przeszarżował i wpadł w bolid Mercedesa, po czym pomarańczowy samochód wzbił się w powietrze, sytuacja o tyle dziwna, że potem nieświadomy Patrique uderzył w McLarena i również poszybował. Na dokładkę jeszcze delikatnie Patryka poczęstował Mikrus, jednak tu nie było konsekwencji. Barti jeszcze w 1 sektorze wyjechał za szeroko i spadł na 14 miejsce. Wrócmy do startu, bo z tyłu toczyła się walka gladiatorów. Karlik na pierwszym zakręcie zrobił swoją potężną torpedę i całkowicie go przestrzelil, wracając na tor gubiąc przednie skrzydło. Na wyjściu z t1 Shadow najechał na Ostachima, powodując jego obrót. Na czele utrzymał się kamilr i miał drobną przewagę na Afterem, który wykorzystał zamieszanie na starcie. W kark chuchał mu już Szymusso, który wygląda na tych testach bardzo mocno. Nieco z tyłu szybko z Mikrusem poradzili sobie odrabiający straty Norbi i Kubusa. Kierowca Renault nie jechał szybko, ale też nie jakoś strasznie wolno. After szybko uporał się z Kamilem, a niestety jeszcze potem Kamil obrócił się, mało co nie powodując kolizji, bo tuż za nim jechał Szymek. Na szczęście uniknął złego i zawzięcie gonił kierowcę z Odolanowa. Wujek po dobrym starcie nie trzymał się wysoko bardzo długo. Szybko kolejni kierowcy zaczeli go wyprzedzać wykorzystując drobne błędy Wujaszka. Niestety długo w wyścigu pojechał Patrique. W skutek odniesionych obrażeń na początku zjechał do swojego garażu. Okrążenie później z wyścigu z przyczyn technicznych odpadł Szymusso, kolejny pechowy dzień dla niego. Tymczasem pierwszą wizytę po zmianę opon zaliczył Adve, który jechał swoje, ale bez fajerwerków. Kolejny błąd nastąpił w wykonaniu Kamilar2000. Najechał on na policjanto-tarkę i na niej zawisł tracąc bardzo dużo czasu. Gdyby nie to mógłby zakończyć wyścig bardzo wysoko, bo przed incydentem był przed swoim byłym kolegą z ekipy – Mikrusem. Shadowowski chcąc pomóc biednemu Kamilowi i zepchnąć go z tarki dostał od sędziów dyskwalifikację za jazdę w niewłaściwym kierunku. Tymczasem Wujek w trzecim sektorze zapomniał zahamować i wpadł w żwir, a następnie w bandę, tracąc przednie skrzydło i dużo czasu. Norbi bardzo szybko odrabiał dystans do Adrjena. Z tyłu jeszcze czyhający na błąd Kubusa96 no i mamy emocje gwarantowane. Norbi spróbował na 7 okrążeniu w ostatnim zakręcie zaskoczyć kierowcę testowego Haasa i to mu się udało. Podrażniony szybko odpowiedział. Walka trwała w najlepsze, jednak w końcu Adrjen przesadził, wpadł w żwir i skończył swój udział w wyścigu. Na dodatek Norbi uderzył w Kubusę i kierowca Alfy Romeo wypadł z toru. Jedyny reprezentant McLarena jednak zachował się fair play i puścił Jakuba na prostej startowej. W międzyczasie z wyścigu wycofali się również Matif i Kamilr2000. Za czołową trójką trwała jeszcze zażarta walka o miejsce czwarte. Barti szybko odrobił straty, aż dojechał do Mikrusa, który złapał dobre tempo i tylko gdy kierowca z Ostrowca Świętokrzyskiego zmniejszał stratę, Mikołaj wymuszał na nim jakiś błąd. Taki stan rzeczy trwał do 9 okrążenia, aż Mikrus popełnił błąd na dohamowaniu w 3 sektorze, wyjechał za szeroko. Chcąc zwęzić tor jazdy, nie spodziewał się już tuż obok Bartiego, przez co doszło do kolizji i wypchnięcia z toru żółtoczarnego bolidu. Tak wyglądają wyniki tego krótkiego, acz szalonego poniekąd wyścigu:
Pozycja
Kierowca
Zespół
Czas/Strata
1.
After
Toro Rosso
0:16:50.706
2.
Kubusa96
Alfa Romeo
+ 0:06.950
3.
Norbi
McLaren
+ 0:08.290
4.
Barti Novik
Haas
+ 0:20.025
5.
MikruseK
Renault
+ 0:21.011
6.
Adve
Ferrari
+ 0:31.718
7.
Pandodo
Red Bull
+ 0:41.625
8.
Ostachim
Mercedes
+ 1:04.240
9.
Karlique
Renault
+ 1:05.656
10.
Wujek
Haas
+ 1:12.269
11.
Kiroshima
Red Bull
+ 1 okr.
12.
ADRjEN
Haas
Nie ukończył
13.
Matif6124
Racing Point
Nie ukończył
14.
Kamilr2000
Mercedes
Nie ukończył
15.
Szymusso
Alfa Romeo
Nie ukończył
16.
Patrique2001
Williams
Nie ukończył
17.
Shadowowski
Haas
Dyskwalifikacja
After zaliczył dwa bardzo dobre dni testowe. Widać, że przerwa w ściganiu nie wpłynęła na jego formę i oby trzymał ją przez cały sezon. Kuba i Norbi zaliczyli bardzo solidny dzień. Dużo kółek podczas czasówki i podium w wyścigu. Barti nadal bardzo mocny na jednym okrążeniu, podczas wyścigu tak kolorowo to nie wyglądało, ale odrobił stratę, więc tragedii dla niego chyba nie ma. Mikrus z problemami „po cichu” znalazł się na piątym miejscu. Miłe zwieńczenie tych trunych dwóch dni w Poznaniu dla niego. Adve mimo dwóch postojów dojechał szósty, ale chyba stać go na lepsze tempo. Pandodo bardzo anonimowy wyścig, jednak myślę, że 7 miejsce go cieszy. Brakuje mu jeszcze trochę błysku z końcówki poprzedniego sezonu. Ostachim i Karlik po przygodach z pierwszego okrążenia wrócili do wyścigu, o ile w przypadku tego pierwszego raczej nie mamy się do czego przyczepić, ponieważ pierwszy raz mógł zaprezentować się w wyścigu, to w przypadku Karlika już nie do końca. Sam Karol chyba liczył, że będzie lepiej. Jeszcze dużo pracy przed nim. Wujek ostatecznie dojechał do mety na 10 miejscu. Bardzo dużo błędów popełnionych przez tego kierowce, ale Kiroshima nie był lepszy, bo był jedynym zdublowanym kierowcą. Adrjen jechał bardzo dorby wyścig. Podczas obu dni świetnie się pokazywał, ale w wyścigu zabrakło chyba determinacji, bo dość szybko się poddał. Matif kolejny raz nie pokazuje tego co potrafi, a na pewno potrafi. Kamil miał świetny start, ale szybko sytuacja zaczęła się zmieniać przeciwko niemu. Są powody jednak do zadowolenia dla niego. Pokazuje naprawdę solidne tempo, tylko nie może popełniać takich błędów. Czarne chmury po raz kolejny odwiedzają Szymussa. Na pewno miał chrapkę na zwycięstwo, ale znów pech krzyżuje mu jego plany. Podobnie Patryk, który chciał przetestować swoją tacz… maszynę podczas prawdziwego wyścigu. Natomiast Shadow, jak mawiał klasyk „chciał dobrze, a wyszło jak zwykle”. Bardzo dużo pracy przed nim, bo strata jest ogromna.
Pamiętajmy, że to tylko testy i nie można wyników brać na 100%. To by było na tyle z Poznania. Dwa dni testów pełne emocji. Mi pozostaje zaprosić wszystkich chętnych na drugą turę testów do Krakowa na fikcyjnej Krakowskiej Pętli Zwycięstw, która odbędzie się w dniach 1-2 maja o godzinie 20:00. W środę na godzinną sesję testową, natomiast w czwartek odbędzie test nowego systemu kwalifikacyjnego, który wejdzie w życie od Australii oraz 20-okrążeniowego wyścigu. Ode mnie to już wszystko. Do zobaczenia w Krakowie. Pozdrawiam, Mikrus.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum