· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Do Krakowa zawitało dzisiaj 15 kierowców - duet Toro Rosso, a więc After i obecny po raz pierwszy w VIII sezonie na torze Matiie, reprezentanci Renault, czyli Karlique i MikruseK, testerzy Haasa w osobach Bartiego, Shadowowskiego oraz debiutujących Kimiego0738 i Hasoyro, Dodo i Kiroshima (Red Bull Racing) oraz Ostachim i nieco spóźniony Kamilr2000 w Mercedesie. Po jednym bolidzie wystawił tradycyjnie już McLaren dla Norbiego, Racing Point z Matifem6124 za kierownicą i Williams, dla którego dane zbierał dziś Patrique2001. Pogoda średnio rozpieszczała kierowców - co prawda niebo nie było bardzo zachmurzone, ale temperatura powietrza nie zachwycała - wynosiła całe 14 stopni, a nawet spadała. O godzinie 20:00 sesja oficjalnie wystartowała i kierowcy zabrali się do zbierania danych.
Na czoło tabeli od razu wysunęli się kierowcy Toro Rosso, którzy wciąż udowadniają doskonałe przygotowanie swoich samochodów na nadchodzącą kampanię. Tuż za nimi sensacyjnie znajdowali się Kamilr2000 i Kimi0738. Kierowca Mercedesa był z tego faktu bardzo zadowolony, a między wierszami dało się wyczytać jego aspiracje do powtórzenia tego wyniku w Australii. Za czołową trójką, z nieco większą stratą, plasował się Matif, nabijający w ciszy kolejne okrążenia w bolidzie Racing Point, który był jednak szybszy od Karlika i Mikrusa. Z większymi stratami do czołówki plasowali się Patrique, który w końcu mógł sprawdzić wszystkie mieszanki opon, oraz Barti i Norbi - kierowca McLarena nie czuł się jednak zbyt dobrze za kierownicą swojego samochodu. Za tą grupą znalazł się Dodo, który z biegiem czasu się rozkręcał i wskoczył do czołowej dziesiątki, oraz nabijający cenne kilometry Ostachim - widać było, że nie traci już wiele do środka stawki, co może być uznane za pozytyw. Tabelę z czasami zamykał Kiroshima oraz kierowcy Haasa - Shadowowski i Hasoyro. Tego ostatniego nie ominęła lekka uwaga ze strony Patrique'a dotycząca zachowania na torze, konkretnie przepuszczania szybszego. Panowie jednak wyjaśnili sobie spór w kulturalny sposób i wrócili do zajęć, unikając siebie nawzajem. Warto dodać, że prowadzący After wykręcił swój czas w okolicach minuty i 31 sekund na oponach twardych, co oznaczało dużą rezerwę i jeszcze lepsze tempo. I "obawy" były słuszne, bowiem gdy w ruch poszły opony miękkie, padła bariera minuty i 30 sekund - kierowca z Odolanowa wykręcił czas 1:29.293, co jest absoultnym rekordem Krakowskiej Pętli Zwycięstwa w tej lidze. Dla porównania, drugi Matiie był wolniejszy o ponad sekundę... na czwarte miejsce wskoczył Barti, który - jak sam stwierdził - mógł spokojnie pojechać lepiej o co najmniej sekundę. Kierowców Renault, Mikrusa i Karlika, przedzielił Patrique, a czołową dziesiątkę zamknął Dodo. Norbi opuścił tor przed końcem sesji, skarżąc się na brak przyczepności swojej taczki swojego bolidu. Sytuacja na miejsach 12-15 pozostała bez zmian do końca sesji.
Testy w Poznaniu i początek testów w Krakowie pokazuje, że Toro Rosso może być czarnym koniem tego sezonu. Owszem, czasy to nie wszystko, ale można z nich wyczytać dobrą dyspozycję Aftera - przerwa od startów chyba dobrze mu zrobiła. Trzeci czas Kamila to jedna z niespodzianek tych testów - czy był to jednorazowy wyskok pokaże następny dzień i sesje w Melbourne. Wysoko w tabeli znalazł się Kimi, który również włączył się do wyścigu o ostatni wolny fotel w Racing Point. Barti przyzwyczajał nas już do dobrej dyspozycji, ale niestety nie będzie mu dane tego pokazywać w całym sezonie - nie będziemy jednak do tego wracać. Szósty czas Matifa to część pewnego "schematu" - dobre wyniki na testach nie zawsze oznaczały u niego dobrej dyspozycji w wyścigach. Kierowcy Renault chyba odetchnęli z ulgą, gdyż zniknęły problemy z Poznania i obaj kierowcy mogli zacząć ujawniać potencjał swoich maszyn. Patrique nadal nie zajmował się tempem na pojedynczym okrążeniu, więc nie można jednoznacznie określić jego miejsca w stawce. Dziesiąte miejsce Dodo to chyba maksimum dla Red Bulla, a jeszcze trzeba nałożyć poprawkę na absencję kierowców Alfy Romeo i Ferrari. Zaskakująco słabo spisał się dziś Norbi, który nagle utracił czucie swojego McLarena - oby inżynierowie wyeliminowali problemy z dociskiem. Ostachim pokazał się dziś z dobrej strony, zmniejszając swoją stratę do reszty stawki. Tego samego nie można powiedzieć o Kiroshimie i Shadowowskim, którzy nadal mają dość sporo pracy do wykonania - szczególnie kierowca Haasa, jeśli chce myśleć o dłuższym pobycie w ExtremeF1. O Hasoyro nie można powiedzieć wiele więcej, również musi popracować nad tempem i zachowaniem na torze. Jutro kierowców czeka symulacja kwalifikacji i wyścig na dystansie 22 okrążeń. Nad zawodnikami będzie czuwał "wielki brat" w osobie Markovsky'ego, więc apel do zawodników - unikajcie zachowań takich, jak w Poznaniu! To wszystko na dziś, zapraszam do jutrzejszej relacji z ostatniego dnia przedsezonowych testów. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum