· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Adam, Twoja postawa podczas tych testów to dla padoku dość spore zaskoczenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę Twoją przerwę. Dla Ciebie też?
After: Szczerze, nie spodziewałem się aż takich wyników, być może długie testowanie moda sprawiło, że aż tak forma wystrzeliła. Nie będę oszukiwał mówiąc, że bardzo dobrze mi się jeździ na tym modzie, a co do przerwy, być może była konieczna, żeby trochę odpocząć, przemyśleć kilka spraw, poukładać sobie sprawy w życiu prywatnym itp. Fajnie jest wrócić w takim stylu.
Skąd w ogóle decyzja o powrocie?
Brakowało mi czegoś, tych emocji związanych ze ściganiem się tutaj, co prawda jeździłem trochę w F1 2018, ale poziom tamtejszych kierowców woła o pomstę do nieba. Udało mi się ogarnąć najważniejsze rzeczy, więc wróciła we mnie chęć rywalizacji i o to jestem.
Pojawiają się głosy, że Toro Rosso będzie czarnym koniem sezonu. Wprawdzie Matiie jechał tylko raz, ale i jego forma zdaje się być dobra. Jak Ty się na to zapatrujesz?
Ja tam przybyłem do STR z misją odrodzenia formy dawnego zespołu, jeszcze z czasów F1CH-World, ale mimo wywierania presji to po prostu staram się robić swoje i bawić się, zmieniłem totalnie swoje nastawienie do jazdy i może to poskutkuje, a co do Matiiego, to ma potencjał, niby mało jeździł podczas oficjalnych sesji, ale pobocznie to przejechał chyba więcej ode mnie <śmiech>. Myślę że możemy nieco zdziałać, zwłaszcza, że całkiem nieźle się zgrywamy i współdziałamy.
Matif, na testach wygląda wszystko nieźle. Czasy dobre, również w wyścigu poszło Ci całkiem dobrze. Jakbyś podsumował cztery dni jazd?
Matif6124: Testy poszły po mojej myśli, czasy dobre, tempo wyścigowe również. Tak samo było przed sezonem VII, lecz teraz inaczej podszedłem do tempa wyścigowego i musiałem poprawić się pod względem bezbłędnej jazdy, ponieważ wtedy za bardzo skupiałem się na szybkich kółkach, a w wyścigach jak wszyscy widzieli częściej odpadałem przez głupie błędy niż dojeżdżałem do mety. Plan na testy zrealizowany na 100%, mam nadzieję że tempo i forma utrzyma się w Australii.
No właśnie, wspomniałeś o tym, że mamy deja vu z poprzedniego sezonu. Nie boisz się, że historia się powtórzy?
Naprawdę dużo trenowałem przed testami by nie było takiej samej sytuacji jak w poprzednim sezonie. Wydaje mi się, że w końcu zrozumiałem gdzie popełniałem błędy, nauczyłem się jak ich nie popełniać, zmieniłem trochę styl jazdy i powinno być lepiej. Z całych sił postaram się w tym sezonie ukończyć jak najwięcej wyścigów. Jak poukładam sobie wszystko w głowie, połączę bezbłędną jazdę z dobrym tempem to mogę powalczyć o TOP5.
Przed sezonem z ligi wyrzucono Prezesadejmiana, z którym miałeś kontynuować współpracę. Jak to oceniasz i czy ma dla Ciebie znaczenie, z kim będziesz jeździł w barwach zespołu Racing Point?
Prawdę mówiąc z Prezesemdejmianem nie było współpracy, pomagałem mu w niektórych rzeczach mimo, że sam za dużo nie umiałem, ale dalej nie radził sobie. Nic do niego nie miałem, ale według mnie zawsze lepiej mieć kogoś w zespole, od kogo można się czegoś nauczyć, wspólnie ustalić strategie, ustawić setup itd. A w tym przypadku ja jeździłem swoje, a on swoje. Co do tego z kim będę jeździł w Racing Point - na pewno ma znaczenie, jak mówiłem wcześniej lepiej, gdyby to była osoba otwarta na współpracę.
Kamil, Twoje wyniki podczas testów to pewna niespodzianka, oczywiście pozytywna. Czy Ty również tak to oceniasz, czy jednak spodziewałeś się dobrej formy?
Kamilr2000: Szczerze mówiąc po zaznajomieniu się z tegorocznymi bolidami nie wiedziałem co o tym sądzić. Dopiero pierwsze ligowe testy uświadomiły mnie, że możliwe że nie jestem tak daleko od reszty lepszych kierowców niż myślałem. Same testy oceniam dlatego bardzo dobrze. Zwłaszcza te w Poznaniu. Pomimo błędów w krótkim wyścigu naprawdę poczułem że jestem w stanie walczyć w tym sezonie o "dziesiątkę". Jednak po przeniesieniu się do mojego rodzinnego Krakowa nie ukrywam tego, że para troszkę ze mnie uszła. W treningu jeszcze wszystko wyglądało zaskakująco - nawet dla mnie - dobrze, jednak już w kwalifikacjach pokazałem swoją drugą stronę - tą z moich pierwszych dwóch wyścigów debiutanckiego sezonu. Słabe czasy zarówno w Q1 i Q2, kręcąc najlepsze okrążenia natrafiałem na Adve będącego troszkę wolniejszym i traciłem. Ale oczywiście do kierowcy Ferrari nie mam wyrzutów wszystko sobie wyjaśniliśmy i po części była to moja wina. Niestety pojawiły się problemy z moją taczką... yyy znaczy bolidem. Okazuję się że układ wtrysku (oby) jest wadliwy i samochód pobiera zdecydowanie za dużo paliwa co poskutkowało tym że pomimo oszczędzania paliwa nie ukończyłem wyścigu. Także serwismeni się nie popisali.. Podczas pierwszego pit-stopu nie mogli sobie poradzić z wymianą opon i straciłem kontakt z Mikruskiem. Tempo miałem na tyle dobre że jeszcze zdążyłem odrobić około 10 sekund do kierowcy Renault, ale mój bolid postanowił wypić resztki paliwa... Niemniej testy dla mnie udane. Mam nadzieję że problem z bolidem zostanie rozwiązany do początku sezonu.
Czy Twoim zdaniem będziesz w stanie walczyć o coś więcej, niż miejsce w czołowej dziesiątce?
Szczerze mówiąc chciałbym, aby każdy wyścig kończyć na punktowanych pozycjach, takie założyliśmy sobie zadanie wraz z moim inżynierem wyścigowym. Niestety coś czuję, że stawka jest na tyle mocna, że nie będzie to możliwe. Niemniej w każdym wyścigu będę dawał z siebie 100% i liczył na łut szczęścia, ponieważ umiejętnościami nie oszukujmy się nie mam prawa powalczyć o nic więcej.
Jak zapatrujesz się na współpracę z Ostachimem? Jego wyniki jak do tej pory nie są oszałamiające, choć dochodziły nas głosy, że powinno być inaczej.
Ostachim jest doświadczonym kierowcą. Wraca do profesjonalnego ścigania po około 8 latach po koszmarnym wypadku w rajdzie. Dobrze, że ma porządne wsparcie finansowe i dotarł tu gdzie jest. Jest naprawdę dobrym kierowcą dogadujemy się bardzo dobrze, a zespół stanowczo powiedział, że jestem w tym sezonie priorytetem i będę otrzymywał jako pierwszy poprawione części. Jego dotychczasowe wyniki nie oszałamiają ale moje też nie oszałamiały na początku, więc jestem zdania że zasłużenie dostał szansę i jeszcze w tym sezonie zamknie usta wszystkim hejterom.
Przed sezonem ligowicze bardzo zabiegali o to, by pojawiły się bolidy z 2019 roku w VIII sezonie. Testy pokazały jednak, że szerokie bolidy mogą niektórym sprawiać pewien problem. Czy po upływie czasu uważacie, że pomysł z tymi bolidami jest dobry?
After: Ja tam nawet nie patrzę na to że są szerokie <śmiech>. Na niektórych torach może to sprawiać trochę kłopotów, ale jedyne co wystarczy, to umiejętność szybkiej, ale ostrożnej jazdy, z szacunkiem dla drugiego kierowcy.
Matif6124: Uważam, że z biegiem czasu każdy przywyknie do tych bolidów. Jazda nimi dość dużo się różni od poprzednich, ale nie ma tragedii. Myślę, że może być problem w wyścigach gdy kierowcy będą walczyć koło w koło, ale jak będą jeździć z głową to będzie dobrze. Według mnie pomysł z tymi bolidami był dobry i dodam, że zostały doskonale przygotowane.
Kamilr2000: Moim zdaniem, jest to dobra decyzja. Jedynie od nas - kierowców - teraz zależy czy władze ligi tego nie pożałują. Bolidy są dużo szersze i dłuższe od zeszłorocznych i niektórzy kierowcy na razie nie radzą sobie z tą zmianą. Mam nadzieję, że już w Melbourne nie będzie podobnych problemów co na testach, bo nie obyło się bez kontrowersji w postaci kolizji. Sam byłem sprawcą jednej z nich podczas wyścigu w Krakowie, ale myślę, że już Kraków pokazał że wszystkim idzie coraz lepiej.
Panuje opinia, że Tarask jest murowanym kandydatem do mistrzostwa ligi. Czy widzicie kogoś, kto mógłby mu zagrozić?
After: Według mnie nie warto przesądzać sezonu przed jego rozpoczęciem, to że Tarask będzie faworytem było wiadome od dawna, ale każdy kierowca może nas zaskoczyć i powalczyć być może nawet o mistrzostwo. Osobiście myślę że Patryk i Szymek mogą z nim powalczyć, ale nie wykluczam innych.
Matif6124: Wiadomo, że Tarask i Markovsky w poprzednim sezonie deklasowali wszystkich. Marka w tym sezonie nie ma, więc Tarask powinien bez problemu zdobyć mistrzostwo. Na ten moment szansę, żeby mu zagrozić, mają chyba tylko Szymek i After, ale szanse na to nie są duże.
Kamilr2000: Nie widzieliśmy go podczas testów, dlatego jego dyspozycja jest wielką zagadką. Jednak słyszałem, że na prywatnych testach kręci niesamowite czasy, więc pokonanie go zdaje się być niemożliwe. Podobną zasłonę dymną pokazał nam na testach Patrique2001, jednak wszyscy wiedzą, że jeżeli nie będzie popełniał rażących błędów jak np. w Kielcach, jest w stanie zgarnąć mistrzostwo. Nie zapominajmy także o Norbim i kolejnej niewiadomej - Kamilo. Byli mocni w zeszłym sezonie, będą mocniejsi w tym. A jeśli chodzi o dyspozycje z testów to oczywiście wybitne wyniki kręcił powracający do F1 After i myślę, że zasiał ziarno niepewności w Tarasku. Ponadto jak zawsze silny duet Alfy Romeo... Ach. Gdybym był kibicem już zacierałbym ręce na ten zapowiadający się piekielnie emocjonująco sezon!
To tyle z mojej strony, dziękuję serdecznie.
After: Dzięki.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum