· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Trzask, gratuluję wygranej. Wszystko, począwszy od kwalifikacji, do ostatniego okrążenia wyglądało jak spacerek. Tak faktycznie było?
Tarask: Dziękuję. Spacerek to na pewno nie był, bo chyba musiałem coś włożyć w tą jazdę, by tak to wyglądało. Pojechałem naprawdę świetnie i jestem z mojej jazdy niezwykle zadowolony. Nie z samego faktu, że wygrałem. Jeśli chodzi o regularność i szybkość był to jeden z najlepszych wyścigów w karierze i będę się starał, by w przyszłości również tak to wyglądało.
To Twój pierwszy dublet z Norbim. Jak oceniasz jego występ i jak wielkie ma to dla Ciebie znaczenie?
Jest to bardzo fajne osiągnięcie. Norbi pojechał na swoim najwyższym poziomie i pokonał strategicznie Aftera. Oczywiście, gdyby w lidze nadal jeździł Markovsky, osiągnięcie takiego rezultatu możliwe by nie było. Ale o tym chyba mówić nie trzeba. Były już wyścigi, gdzie Norbi dojeżdżał na podium za mną i Markiem. Dla mnie takie rozpoczęcie sezonu oznacza jedno - musimy zdobyć to mistrzostwo zespołowe.
Czyli rozumiem, że inne wyniki w waszym zespole nie są brane pod uwagę? Widzisz w ogóle możliwość, żeby ktoś mógł Wam zagrozić?
Jeżeli wyniki będą wystarczały na to, by utrzymać się na prowadzeniu, będzie bardzo dobrze. Nie oczekuję od Norbiego, że co wyścig będzie lepszy od każdego. Jest wielu kierowców, którzy mogą i będą z nim walczyć. Trudno określić jak będzie w moim wypadku, gdyż podczas tego GP miałem naprawdę dużą przewagę. Muszę zachować koncentrację i nie rozluźniać się, jeżeli tak będzie to myślę, że wszystko skończy się dla nas dobrze.
Norbi, gratuluję najlepszego wyniku w karierze i pierwszego dubletu. Jak się czujesz po tym występie?
Norbi: Czuję się świetnie, dublet Mclarena na początek sezonu to świetne rozpoczęcie zmagań, teraz to utrzymać w dalszej części sezonu i dążyć ku wyznaczonemu celowi, przy okazji gratuluje Taraskowi za zwycięstwo i Afterowi za trzecie miejsce i świetną walkę pod koniec wyścigu, jestem mega zadowolony.
No właśnie, zwycięstwo w tym pojedynku o drugą lokatę przesądziło się na ostatnich metrach. Jak byś opisał Wasz pojedynek i co Twoim zdaniem przesądziło o tym, że to Ty wyszedłeś z tego pojedynku jako triumfator?
Jechałem za Afterem praktycznie cały wyścig, na początku mi uciekł na pewny dystans, potem po pit-stopie ten dystans niwelowałem, po drugiej zmianie opon, byłem tuż tuż za kierowcą Toro Rosso, lecz nie mogłem się zbliżyć na tyle by go wyprzedzić, sam też pod koniec wyścigu popełniłem błąd, najechałem na policjanta i straciłem dwie sekundy ale na 28 okrążeniu załączyłem boost 2 i szybko nadrobiłem dystans, zbliżyłem się i na ostatnim kółku po błędzie Aftera, wyprzedziłem go i tak już zostało do mety.
Jak myślisz, uda Ci się utrzymać na tym poziomie w pozostałych wyścigach?
Myślę, że jest to możliwe, aczkolwiek muszę się wystrzegać niepotrzebnych błędów bo dzisiaj takowy się pojawił i przez niego prawie zamknąłem sobie drogę do zdobycia drugiego miejsca, sam jeszcze mam co poprawiać w kwestii tempa wyścigowego a w szczególności tempa kwalifikacyjnego, także myślę, że jest możliwe utrzymanie tego poziomu w pozostałych wyścigach.
Mikrus, zdobywasz na początek cztery punkty. Czy jesteś zadowolony z tego rezultatu?
MikruseK: Jak najbardziej tak. Tęskniłem za prawdziwym ściganiem o punkty. Dobrze się przygotowałem i chciałem pojechać jak najlepiej. Udało się nie popełniac błedów i jechac bardzo konsekwentnie. Bardzo dużą przyjemność sprawiły mi wyprzedzania. Na prawdę duża satysfakcja. Strategicznie też nie było problemów, ba nawet troche mi pomogła.
Ten wyścig jednak sugeruje, że na razie masz dość daleko do walki o czołową szóstkę. Czy może się to zmienić w najbliższym czasie?
Nie wiem, czas pokaże. Chcę aby ten sezon wynagrodził mi jako tako sezon 6 i troche 7. Rywale są bardzo mocni, więc motywacja, aby dalej się rozwijać jest. Mam uporządkowaną jazdę, teraz może być tylko lepiej, ale o ile? To nie mam pojęcia zobaczymy.
Choć wydawało się, że Karlique może jeździć na Twoim poziomie, tutaj tak kolorowo nie było i do punktów brakło mu dużo. Jakbyś skomentował jego postawę?
Myślę, że punktowanie przyjdzie nim się obejrzy. Wyścig miał bardzo solidny, a że rywalizacja bardzo mocna ciężej mu o punkty. Bardzo się stara i chce wypaść jak najlepiej, tylko potrzeba trochę czasu.
Wyścig ukończyło szesnastu kierowców - to absolutny rekord ligi. Co Waszym zdaniem może to oznaczać dla ligi w kolejnych wyścigach? Czy ten wynik mówi coś o tym, jak będzie wyglądał ten sezon?
Tarask: To zawsze miły widok, gdy prawie cała stawka dojeżdża do mety. Oznacza to, że kierowcy umieją pojechać czysty wyścig i nie poddają się, tylko walczą do końca. Pozostaje liczyć tylko, że w którymś wyścigu do mety dojedzie 18 kierowców.
Norbi: Tak, to tylko podkreśla jak poziom jazdy w naszej lidze poszedł w górę, stawka kierowców jest na prawdę mocna, coraz trudniej kogoś wyprzedzić, w zasadzie łatwiej się bronić przed kimś, a jeśli już w pierwszym wyścigu mamy rekord ligowy i to na dosyć ciasnym torze w Melbourne to potem może być tylko lepiej w sezonie czyli żeby każdy dojechał do mety.
MikruseK: Przede wszystkim będzie bardzo wyrównany. W każdym wyścigu będzie można zająć wysokie miejsce, ale w każdym też będzie można trochę stracić i ciężej będzie odrabiać. Nie wiemy dokładnie co nam przyniesie ten sezon. Osobiście liczę tylko na dużo czystej walki na torze i żeby nie było Dzban Mode.
Jak Waszym zdaniem na dzisiejszy wyścig wpłynęły zmiany w systemie kwalifikacji i w wyborze opon? Czy w dalszej perspektywie ta zmiany mogą się okazać dla ligi na plus?
Tarask: Jeżeli chodzi o opony, to trudno to na razie stwierdzić. Albert Park to tor, który nie zużywa za bardzo opon i twarde opony nie miały sensu, gdyż nie można było ich nawet rozgrzać do optymalnej temperatury. System kwalifikacji według mnie sprzyja tym, którzy chcą startować na twardszych oponach, gdyż nie traci się tak wiele po zsumowaniu czasów. Jak wiadomo, kierowcy prawie zawsze wybierali twardsze mieszanki na start i to raczej się nie zmieni.
Norbi: Kwalifikacje wyszły moim zdaniem na plus, trzeba się spieszyć z wyjazdami bo czasu jest naprawdę mało, to też wpływa na presję podczas pokonywania okrążenia pomiarowego, opony też na plus, dobrze się jak na razie dogaduje więc zmiany oceniam na plus, co do wpłynięcia na dzisiejszy wyścig, wpłynęły w znaczący sposób, mieliśmy różne strategie u niektórych zawodników więc zmiany jak najbardziej na plus.
MikruseK: Jest większą przewidywalność, mimo że nie mamy długich sesji tylko te 10-minutowe a to sprawia, ze i tak trzeba się zmobilizować. Wybór opon nie jest jakoś bardziej znaczący niż w poprzednim systemie, może nawet trochę mniej, bo to co się straci w Q2 na wolniejszych można wyciągnąć potem na miękkich. W skali sezonu myślę, ze to będzie zmiana na plus.
To tyle z mojej strony, dziękuję serdecznie.
Tarask: Również dziękuję.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum