header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia toru Suzuka rozpoczyna się w 1959 roku, kiedy to założyciel marki Honda chciał wybudować tor do testów i promocji samochodów i motocykli sygnowanych swoim nazwiskiem. Dwa lata później, po wielu dniach rozważań nad układem toru, szef Hondy wysłał telegram do Johna Hugenholtza, który stoi za projektem toru w Zandvoort. Dostał on wolną rękę w kwestii pętli toru - do tego stopnia, że rolnicy zajmujący się hodowlą ryżu na terenie pod budowę toru zostali opłaceni przez Hondę i przeniesieni w inne miejsca, a ich uprawy zostały zrównane z ziemią w kilka dni. Budowę toru ukończono ostatecznie w 1962 roku, a inauguracyjny wyścig wygrał Peter Warr w Lotusie. W trakcie jednego z wyścigów motocyklowych wypadek miał niemiecki kierowca Suzuki, Ernst Degner. W wyniku tego indycentu uległ silnym poparzeniom, z których na szczęście się wyleczył. W ramach uhonorowania życia kierowcy, zakręt w którym doszło do wypadku nazwano jego nazwiskiem.

W latach 80. celem dla toru stała się organizacja wyścigów Formuły 1. W tym celu znacznie przebudowano tor - zakręt Degner przeprofilowano z długiego nawrotu na dwa oddzielne zakręty, a zakręt pod koniec okrążenia stał się szykaną znaną dziś jako Casio Triangle. I cel został zrealizowany, bo pierwsze GP Japonii na torze Suzuka zorganizowano w 1987 roku, a wygrał je Gerhard Berger. W 1989 roku miała miejsce słynna kolizja Alaina Prosta z Ayrtonem Senną, która rozstrzygnęła kwestię mistrzowskiego tytułu na korzyść Francuza - Senna bowiem otrzymał dyskwalifikację za... powrót na tor. Szef FISA (obecnego FIA), który był w dobrych relacjach z Prostem, uznał że Senna zyskał czas poprzez ścięcie szykany. Zespół McLarena odwoływał się od wyroku, ale w zamian Senna dostał 100 tysięcy dolarów grzywny. Rok później, na wniosek Senny i Bergera o przeniesienie pierwszego pola startowego na "czystszą" stronę toru, FISA zareagowała negatywną decyzją. W efekcie startujący z Pole Position Senna przegrał start z Prostem. Aby nie przegrać mistrzostwa, Brazylijczyk... zrewanżował się swojemu rywalowi i wjechał w niego na 1. zakręcie, przypieczętowując tytuł. W 2000 roku na tym torze swój pierwszy mistrzowski tytuł z Ferrari świętował Michael Schumacher, kiedy to pokonał Mikę Hakkinena przy pomocy dobrej strategii zespołu - dzisiaj słowa "Ferrari" i "dobra strategia" to raczej antonimy. W 2005 roku byliśmy świadkami szarży Kimiego Raikkonena, który startował z 17. pola i mimo to zwyciężył. Triumf przypieczętował wyprzedzeniem Giancarlo Fisichelli po zewnętrznej pierwszego zakrętu, na ostatnim okrążeniu. Te wydarzenia zapewniły Suzuce status kultowego wyścigu, który rozstrzygał losy tytułu mistrzowskiego. W 2001 roku, ze względu na wymogi FIA, przeprofilowano eski, a w 2003 zmieniono profil zakrętu 130R - było to pokłosie wypadku Allana McNisha rok wcześniej. W tym samym roku szykanę po 130R przesunięto nieco do tyłu.

Okrążenie rozpoczyna podwójny zakręt w prawo - pierwszy z nich jest bardzo szybki, ale drugi już znacznie wolniejszy, dlatego hamowanie do niego jest bardzo trudne. Te dwa zakręty przechodzą w słynne eski - sekwencję zakrętów lewo-prawo, pokonywanych z prędkością ponad 200 km/h. Wyjście z nich jest bardzo trudne, ponieważ lekkie zahaczenie o pobocze skutkuje bezwładnym sunięciem po żwirze w stronę barier z opon. W trakcie deszczu jest to jeszcze gorszy problem, o czym niestety przekonał się Jules Bianchi w 2014 roku. Drugi sektor zaczynamy zakrętami Degner, oba w prawą stronę. Pierwszy z nich jest bardzo zdradliwy, bowiem trzeba idealnie trafić w wierzchołek. W przeciwnym razie ofiarę czeka uderzenie w bariery - wyzwanie jest o tyle większe, że jest to bardzo szybki zakręt. Druga część tej sekcji to wolniejszy zakręt w prawo, z którego wyjście znajduje się pod mostem. Dalej mamy lekki łuk w prawo i bardzo wolny nawrót w lewo - dobre miejsce do wyprzedzania. Następnie chwila przerwy, bo pokonujemy długi łuk w prawo. Ten wyprowadza nas do zakrętu Spoon. Pierwsza część to bardzo szybki zakręt w lewo, który przechodzi w znacznie wolniejszy zakręt. Nie jest to dobre miejsce do wyprzedzania, o czym w 2018 roku przekonał się Sebastian Vettel. Następna w kolejce jest długa prosta prowadząca do słynnego zakrętu 130R. Dojazd do niego znajduje się nad wyjściem z sekcji Degner. Sam zakręt 130R zawdzięcza nazwę od pierwotnego promienia, który wynosił właśnie 130 metrów. Wyjście z niego przechodzi w dość wolną szykanę prawo-lewo, która jest kolejnym dobrym miejscem do wyprzedzania. Wyjśnie z niej przechodzi w długi zakręt w prawo, który kończy okrążenie tego toru.

Rywalizacja o GP Japonii zadebiutowała w ligowym kalendarzu już w pierwszym sezonie. Był to pierwszy wyścig Taraska w tej lidze. Kierowca z Redy nie mógł go jednak uznać za udany, bowiem dojechał do mety dopiero na 10. miejscu. Od startu do mety o zwycięstwo walczył tercet Markovsky-Kubusa96-TiDiEj (vel Patrique2001), a nie przeszkodziły im w tym ich własne błędy pokroju obrotów na wjeździe do pit-lane (Markovsky) czy obrotów w zakręcie Degner (Kubusa96, TiDiEj). Rywalizacja rozstrzygnęła się na przedostatnim okrążeniu, kiedy to jadący w Red Bullu TiDiEj źle ocenił odległość od jadącego za nim Kubusy - chciał on wyprzedzić rywala po zewnętrznej zakrętu 130R, ale nadział się na jego przedni spojler i się obrócił. Wyścig wygrał Marek, a Kuba spadł za kierowcę Red Bulla w wyniku kary za tę kolizję - czy słuszną? Trudno stwierdzić, to były czasy F1 Challenge. W II sezonie nie udało nam się dotrzeć do Japonii, ale w III sezonie już tak. Gospodarzem wyścigu był tym razem tor Fuji Speedway. Pod nieobecność Marka, o zwycięstwo walczył Patryk Kręgiel i Tarask. W walkę zamieszany był też Szymusso, ale start z Pole Position zamienił na 5. miejsce. Wyścig wygrał Patryk, drugi dojechał Tarask - pomimo obrotu i spadku wgłąb stawki, a podium uzupełnił Kubusa96. W IV sezonie liga ponownie ominęła Japonię, by w V sezonie wrócić na Suzukę. O tym wyścigu było już mówione wiele, ale warto go wspominać. O zwycięstwo walczyła grupa Markovsky-Kamilo-Szymusso-Patrique2001, choć to głównie za sprawą problemów natury technicznej w bolidzie Marka. Tarask miał także spore szanse na triumf, ale pogrzebał je poprzez karę przejazdu przez pit-lane. Ostatecznie wyścig wygrał Kamilo, drugi dojechał Markovsky, a podium uzupełnił Szymusso. Patrique dojechał na 4. miejscu, chociaż miał spore szanse na triumf - pogrzebał je obracając Szymussa na wyjściu z sekcji Degner, przez co musiał oddać mu pozycję. Relację z tego wyścigu znajdziecie TUTAJ. W VI sezonie liga zawitała na tor Aida, gdzie bezkonkurencyjny był Markovsky. Podium, z ponad półminutową stratą, uzupełnili Szymusso i Kubusa96, którzy reprezentowali Williamsa. Wtedy to zakończyła się seria podiów zespołu Force India, gdyż Barti dojechał czwarty, a Patryk nie mógł się zjawić na tym wyścigu z powodu wyjazdu. W VII sezonie ponownie zawitaliśmy na tor Fuji, gdzie wygrał Markovsky. Drugi dojechał Tarask, a walka o trzecie miejsce rozstrzygnęła się w niezbyt ciekawy sposób - Kamilo i Szymusso tak zawzięcie walczyli ze sobą, że obaj się zderzyli. W efekcie na trzecie miejsce wskoczył Kubusa, Szymusso spadł na piąte, a Kamilo na siódme miejsce.

Jak wygląda sytuacja przed tym wyścigiem? Głównym faworytem do zwycięstwa jest bezapelacyjnie Tarask. O podium powinni walczyć Norbi, duet Toro Rosso, Alfy Romeo i Kamilo. Trudno ocenić położenie kierowców Williamsa - mówi się bowiem, że Szprycek jest bardzo zadowolony ze swojej formy na tym torze, a z kolei Patrique bardzo narzeka na swój bolid. Co ciekawe, to kierowca z Radlina jest wielkim fanem tego toru, a jego zespołowy kolega wprost przeciwnie. Jednego natomiast możemy być pewni już teraz - Patrique tego wyścigu nie wygra, bowiem ciąży na nim kara przejazdu przez pit-lane za kolizję z Kamilem w Nowej Zelandii. O kolejne punktowane miejsca powinni walczyć kierowcy Renault, Adve, Matif6124 oraz Pandodo. Chrapkę na punkty na pewno mają też Kamilr2000, Ostachim, Kiroshima i Shadowowski, ale w ich sytuacji maksimum może być walka o dojazd do mety i jak najmniejszą stratę do reszty stawki.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Suzuka International Racing Course
Lokalizacja: Suzuka, prefektura Mie, Japonia
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń (F1): 53
Liczba okrążeń (liga): 27
Dystans wyścigu: (F1): 307,771 km
Dystans wyścigu (liga): 156,789 km

Program GP:
Trening: 26.05.2019 (niedziela), godz. 20:00
Kwalifikacje: 27.05.2019 (poniedziałek), godz. 19:45
Wyścig: 27.05.2019 (poniedziałek), godz. 20:30
Prognoza pogody: Kierowców przywita bezchmurne niebo i dosyć wysokie temperatury, sięgające 20 stopni Celsjusza. Szansa na opad deszczu wynosi 0%.

Historia wyścigów o GP Japonii i wyścigów na Suzuce daje nadzieje na bardzo emocjonujący wyścig. Nowe samochody zapewnią kierowcom dużo zabawy na przestrzeni całego okrążenia, co dodatkowo podnosi poziom emocji. Kto więc zwycięży w kraju kwitnącej wiśni? Czy będzie to Tarask? Może pierwszego triumfu doczeka Norbi? Czy kierowcy Alfy Romeo ponownie będą walczyć o podium? Czy problemy techniczne ominą Mikrusa i Dodo? Czy Ferrari wypełni "Mission Spinnow"? Tego dowiecie się w relacjach z GP Japonii, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430