header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia toru Marina Bay Street Circuit w Singapurze sięga 2008 roku, kiedy to obiekt ten zadebiutował w kalendarzu Formuly 1. Wyścig ten przeszedł do historii jako pierwszy przy sztucznym oświetleniu. Zapamiętany również z przygód pewnego Brazylijczyka, który celowo wywołał samochód bezpieczeństwa, dzięki czemu zwycięstwo w wyścigu odniósł jego team-mate, Fernando Alonso z Renault. Runda w tym małym państwie uchodzi za jedną z najtrudniejszych i najniebezpieczniejszych w całym sezonie. Singapur położony jest w takiej strefie klimatycznej, że zawsze jest wilgotno i w każdej chwili może spaść deszcz. Jeżeli o deszczu mówimy, to w 2017 roku odbył się jeden z najbardziej ekscytujących startów w erze hybrydowej. Pierwszy deszczowy wyścig w Singapurze. Dwa bolidy Ferrari, Alonso i Verstappen odpadli po kolizjach. Tor jednak potem przeschnął i wielkie emocje się skończyły.

Tor bardzo trudny. Dużo zakrętów, otoczonych betonowymi ścianami. Kierowcy będą musieli się bardzo napocić, żeby nie pocałować żadnej z nich. W sumie zakrętów jest aż 23, a do tego dochodzi fakt, że nie ma gdzie wyprzedzać. Aktualna wersja ma 5,063 km długości i nie jest zbyt szybka, co przekłada się na liczbę okrążeń, co z kolei powoduje, że wyścig ten będzie jednym z najdłuższych w sezonie. Skupmy się może jeszcze na samej nitce toru. Pierwszy sektor nie jest bardzo wymagający. Zakręty 1. i 2. to swego rodzaju szykana przechodząca jeszcze w wolny 3. zakręt, gdzie trzeba uważać by nie wpaść w ścianę. Dalej szybka czwórka i wolniejsza piątka, z której wychodzimy na najdłuższą z prostych. Tu kierowcy mogą trochę odpsapnąć. Drugi sektor jest nieco trudniejszy, zaczyna się dohamowaniem do 7. zakrętu które zaczyna sekwencje 90-stopniowych zakrętów. Następnie ciasne zakręty 11. i 12., po czym dojeżdża się przez do most do najwolniejszego zakrętu oznaczonego numerem 13. Trzeci sektor to już swoista składanka zakrętów, w których technika będzie najważniejsza. Wolny 14. zakręt i dojazd do „szesnastki przez długi T15, gdzie długo nie widzimy zakrętu. Trzeba uważać. Następnie bardzo ciasne „90” i dwa szybkie zakręty do mety, jednak trzeba dobrze się wstrzelić, bo można bardzo łatwo je poszerzyć. Zwrócić uwagę może też trudny wjazd do alei serwisowej, gdzie także łatwo można wypaść i wjechać komuś pod koła. Sama aleja jest bardzo długa i będzie miała kluczowe znaczenie podczas wyścigu.

W ExtremeF1, GP Singapuru odbywało się 4-krotnie. Pierwszy raz w pierwszym sezonie jeszcze na F1 Challange. Ten wyścig wygrał późniejszy zdobywca tytułu – Szymusso. W 3. sezonie do mety dojechało zaledwie sześciu kierowców, a swoje pierwsze podium wtedy zdobył barti. Sezon później w Singapurze pewne zwycięstwo dowiózł Markovsky. Ostatnie zawody w Singapurze pod banderą naszej ligi odbył w 7 sezonie. Z pierwszego pola do wyścigu ruszał Patrique, lecz żadnych szans nie zostawił mu nasz emerytowany mistrz, który drugi raz wygrał na tym ulicznym torze. Tamtem weekend był dla naszej ligi bardzo szczęśliwy, ponieważ po jego zakończeniu oficjalnie ogłoszone, że aktualny 8 sezon na pewno się odbędzie.

Faworyt do zwycięstwa jest jeden i jest nim Tarask. Kierowca McLarena jak na razie demoluje stawkę i nie widać, żeby miało to ulec jakiejś zmianie. Być może fakt, że będzie to wyścig właśnie na Marina Bay, który rządzi się własnymi prawami jakoś wpłynie. O podium naturalnie walczyć będzie zespołowy kolega Taraska, czyli Norbi, który w tym sezonie jest jak do tej pory w świetnej formie. Zarówno sportowo, jak i strategicznie, czego dowodem są dwa dublety McLarena w pierwszych dwóch wyścigach, a gdyby nie kary w Japonii to byłyby trzy. Z Norbim powalczą bracia z Alfy Romeo. Świetny wynik w Japonii, jednak odebrali z niedosytem, no bo po karach dla rywali. Na pewno będą mocni, szczególnie tutaj, gdzie Kubusa czuje się jak w domu. Na jakąś formę odkupienia czeka Williams. Patryk po dyskwalifikacji będzie chciał pokazać lepszą stronę swoich umiejętności. Chciałby na pewno powtórzyć wyczyn sprzed sezonu i zająć miejsce na podium. Szprycek miał szansę w Japonii na podium, ale jej nie wykorzystał. Jeśli tutaj też będzie się tak dobrze czuł to i w tym wyścigu może namieszać w czołówcę. Lekceważyć nie można także Toro Rosso i Ferrari. Toro Rosso bo świetnym wejściu w sezon nieco spuścili z obrotów, natomiast Ferrari jest szybkie tylko brakuje im skuteczności. Idealne miejsce, żeby potwierdzić wysoką formę. O punkty powalczą kierowcy Renault. Mikrus przechodzi ciężki okres. Nic mu nie pasuje. Karlik nadal stara się poprawić coś w swojej jeździe, żeby dorównać swojemu koledze z zespołu. W „10” mogą znaleźć się Matif, którego szczęście w najważniejszych momentach opuszcza i będący w świetnej formie Pandodo. Chyba tylko o przejechanie całego dystansu wyścigu mogą myśleć kierowcy Mercedesa, Kiroshima oraz Shadowowski, chociaż do końca też nie można ich skreślać. Konsekwenta jazda bez błędów może przynieść im w tym wyścigu coś „extra”.

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Marina Bay Street Circuit
Lokalizacja: Singapur, Singapur
Liczba okrążeń: 31
Ligowy rekord toru: Szymusso, 1:37.942, III sezon
Długość toru: 5,063 km
Dystans wyścigu: 157,015 km

Program GP:
Trening: 02.05.2019 (niedziela), godz. 20:00
Kwalifikacje: 03.05.2019 (poniedziałek), godz. 19:45
Wyścig: 03.05.2019 (poniedziałek), godz. 20:30

Prognoza pogody:
Całkowite zachmurzenie i bardzo duża wilgotność, ale dosyć mała szansa na deszcz. Raczej nie powinien nam zagrażać.

Czeka nas nie lada wyzwanie. Kierowcy staną na wysokości zadania, aby zmazać plamy powstałe po Grand Prix Japonii. To będzie ekscytujący wyścig, lecz nadal musimy pamiętać, że to trudny tor i nikt nie chcę nikomu zepsuć wyścigu. Tyle ode mnie.
Pozdrawiam.

MikruseK
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430