· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Kamil, gratuluję wygranej, świetna jazda i choć szczęśliwe, to zasłużone zwycięstwo. Jak skrótowo opiszesz ten wyścig w Twoim wykonaniu?
Kamilo: Dzięki. To był bardzo solidny wyścig w moim wykonaniu. W poprzednim sezonie też byłem szybki w Singapurze, jednak przez duże problemy z oponami nie mogłem powalczyć o podium. Teraz degradacja opon nie była tak duża, a nawet mniejsza niż u rywali i bardzo się cieszę, że mogłem pojechać na 2 pit stopy.
Czy rozłączenie taraska z serwerem nałożyło na Ciebie jakąś presję związaną z wielką szansą na zwycięstwo?
Przez moment trochę się zdekoncentrowałem, kiedy zobaczyłem, że tarask nie jedzie dalej. Nie czułem jednak dużej presji. Tym bardziej, że najgroźniejsi rywale jechali na 3 pity.
Wydaje się, że razem z Adve tworzycie naprawdę mocny duet i gdy tylko wyścig układa się po Waszej myśli, to osiągacie bardzo dobre rezultaty. Czy liczysz na jakieś wybitne osiągnięcia w klasyfikacji konstruktorów jak i kierowców, gdzie masz szansę na zrobienie tego, czego nie udało się w piątym sezonie?
Nie myślę o tym w ten sposób. Chce żeby jak najwięcej wyścigów wyglądało tak jak ten, w Singapurze. Wtedy wszystko będzie ok.
Kamil, po wczorajszym treningu chyba miałeś nadzieję na lepszy rezultat, ale 8 miejsce nie wydaje się być złe. Jakie są Twoje odczucia po tym wyścigu?
Kamilr2000: Szczerze mówiąc nie liczyłem aż na tak dobry rezultat. Po treningu nie wiedziałem jaką formę mają inni. Czy nie ukrywają dobrej dyspozycji. Sam start z alei kosztował mnie 30 sekund straty już na starcie. Jednak szybko się okazało że jadę tempem nie tak złym gdyż startą do lidera- taraska - nie rosła jakoś specjalnie szybko. Szybko dogoniłem "ogon" stawki. Miałem też dużo szczescia które pozwoliło na zdobycie punktów. Wypadek Norbiego, potem Matifa tuż za moimi plecami. Dosyć długo utrzymywałem się również przed kubusą który miał przygodę na starcie i myślę że w równej walce stworzyłem mu mimo wszystko lekkie problemy pomimo bardziej zużytych opon. Potem miałem kilka zdarzeń które ciężko mi wyjaśnić. Obrót pandodo tuż przede mną podczas dublowania był jednym z nich. Straciłem tam kilka sekund i dogonił mnie wyprzedzony podczas pitstopu adve. Potem górę wzięły nerwy. Po ostatnim pitstopie miałem przewagę 5 sekund nad Adve lecz nagle dały mi znać moje słabe nerwy. Urwane skrzydło, kara przejazdu przez aleje za przekroczenie prędkości w niej oraz niezrozumiała dla mnie kolizja z Karliqiem. Wszystko to było pokłosiem nerwów jakie wytworzyły się we mnie po tym jak wiedziałem że jadę po 6 miejsce oraz kolizji z pandodo. No cóż szczęście w nieszczęściu że są jakiekolwiek punkty.
Jak myślisz, na jakie miejsce byłoby Cię stać gdyby nie kara z poprzedniego wyścigu?
Patrząc na to jak powoli powiększała się moja strata do lidera myślę że przy dozie szczęścia i braku błędów mógłbym być na poziomie kubusy więc 4-5 miejsce mogłoby być w zasięgu. Ale nie ma co gdybać trzeba się skupić na kolejnych wyścigach.
Mówiłeś przed wyścigiem, że Singapur to jeden z Twoich ulubionych torów. Czy na innych torach będziesz w stanie pokazać równie dobrą jazdę, jak w Singapurze?
Singapur zawsze był dla mnie torem do którego z chęcią wracałem. To tutaj także debiutowałem podczas oficjalnej sesji w sezonie VII. Jak widać poczyniłem mimo wszystko postęp w niektórych aspektach. Ale wracając, wydaje mi się że mam słabość do torów ulicznych. Nie wiem co jest tego przyczyną ale im wężej tym pewniej czuję się za kierownicą.
Norbi, rozczarowujący wyścig dla McLarena. Co możesz powiedzieć o kolizji na starcie, która wyeliminowała Ciebie z wyścigu?
Norbi: Wyścig mój na dobre się praktycznie nie zaczął, skończyłem go w drugim zakręcie po nie rozważnej jeździe Matifa, cóż, nie było tam miejsca dla dwóch aut, jestem wściekły bo zapowiadało się dobrze, start miałem bardzo dobry, szkoda tego wyścigu jeśli mam to podsumować tak
Na jaką pozycję byłoby Cię stać, gdybyś nie odpadł z wyścigu?
Myślę, że na podium, tempo miałem bardzo dobre, strategia była zaplanowana tuż przed startem, patrząc też na odpadnięcie mojego teammate może bym się pokusił nawet o zwycięstwo gdyby nie ta kolizja, ale teraz to można sobie gdybać, co się stało to się nie odstanie.
Odpadnięcie obu McLarenów nie wpłynęło bardzo mocno na sytuację w klasyfikacji konstruktorów, ale pogorszyło Twoją sytuację w klasyfikacji kierowców. Czy szczególnie się tym przejmujesz?
Oczywiście, że się przejmuje, trudno bym się nie martwił spadnięciem w generalce kierowców ale jestem pewny, że nadrobię stracone punkty i wrócę na drugie miejsce w klasyfikacji, wiem na co mnie stać i mam nadzieję, że czekają mnie teraz znakomite wyścigi
Za nami wyścigi w Australii, Nowej Zelandii, Japonii i Singapurze, a na dwa następne przenosimy się do Europy. Co możecie powiedzieć o pierwszych czterech wyścigach sezonu w Waszym wykonaniu?
Kamilo: Poza Suzuką to jestem zadowolony z dotychczasowych wyścigów. Tempo jest i trzeba je wykorzystywać, tak jak w Singapurze. Strategia też jak na razie okazuje się być moim sprzymierzeńcem. Oby tak dalej.
Kamilr2000: Był to zdecydowanie niecodzienny początek mojego pierwszego pełnego sezonu. Najlepiej może go zobrazować stwierdzenie "z piekła do nieba". Po poprawnym wyścigu w Australii, pomimo kary przejazdu, Nowa Zelandia i Japonia to zdecydowanie wyścigi o których pragnę jak najszybciej zapomnieć. Brak czasu na przygotowanie spowodowany sprawami osobistymi wykluczył mnie z jakiejkolwiek walki w tamtych Grand Prix. Byłem tam głównie niebezpiecznym maruderem niż kandydatem do walki o punkty. Po blamażu z Suzuki skwitowanym wyrzuceniem z serwera podczas wyscigu postanowiłem sobie że albo w Singapurze albo już nie w tym sezonie. I jak widać tak naprawdę to było najlepsze GP w mojej krótkiej historii naszej ligi. Jednak niepokojące jest to że jeszcze w żadnym GP nie ustrzegłem się błędu, ale patrzę w przyszłośc pozytywnie nastawiony. Mam nadzieję że Singapur to miejsce gdzie w końcu szczęście i koncentracja do mnie powrócą i już zostaną do końca.
Norbi: Pierwsze trzy wyścigi były na prawdę bardzo dobre w moim wykonaniu, już w Australii zająłem swoje najlepsze miejsce na mecie czyli drugie, powtórzyłem to w Taupo, osiągnęiśmy z Taraskiem rekordowy dublet, mocne rozpoczęcie sezonu przez Mclarena i bardzo dobre prze ze mnie, ale tak jak mówiłem, szkoda Singapuru, cóż, trzeba tą formę utrzymać do końca sezonu
Następne GP odbędzie się we Francji na torze Paul Ricard. Czy jest to obiekt, na którym dobrze się czujecie i możecie walczyć o dobre wyniki?
Kamilo: Jak najbardziej. Lubię ten tor i bardzo fajnie, że teraz będzie zaktualizowana wersja. Jest to obiekt, na którym opony ponownie dostaną mocno w kość.
Kamilr2000: Jeśli mam być szczery to będzie to moje pierwsze zetknięcie z tym obiektem. Jednak z tego co słyszałem od innych kierowców jest to obiekt przyjemny.. co jeszcze bardziej sprawiło że czuję się niepewnie. Tak naprawde wszystko zależy od tego czy dobrze przepracuje okres treningów na tym torze. Miejmy nadzieję, że Francja mnie nie zawiedzie i będe w stanie nawiązać walke o jeden a może i przy bezbłędnym wyścigu więcej punktów.
Norbi: Nie lubię tego obiektu jeśli mam być szczery ale jak zawsze będę przygotowywał się by wyciągnąć z toru ile się da i odjechać z niego z podniesioną głową, Tor ten ma specyficzną pętle, która średnio mi odpowiada, trzeba będzie też uważać na spowalniające tarki ale jestem dobrej myśli co do tego Grand Prix
To wszystko na dziś, dziękuję za poświęcony czas.
Kamilo: Dzięki
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum