· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na torze stawiło się dziś 13 kierowców - nieobecny był duet Alfy Romeo, Mercedesa, Pandodo, Adve, Matiie, Karlique i Matif6124, a w zamian zjawiło się 4 kierowców Haasa. Brytyjska pogoda była łaskawa dla kierowców, więc o godzinie 21:00 sesja wystartowała i kierowcy od razu zabrali się za zbieranie danych.
Na czoło od razu wysunął się Patrique2001, który przeprowadzał symulację kwalifikacji. Reszta stawki miała sporą stratę do kierowcy Williamsa, lecz było to podytkowane przeprowadzaniem przez pozostałych kierowców symulacji wyścigu. Inną formę spędzania czasu preferował z kolei Kiroshima, który postanowił odwiedzić leżące nieopodal alei serwisowej muzeum lotnictwa kur*a jego mać. Po pewnym czasie różnice między Patrykiem a resztą zaczęły się zacierać, aż w końcu kierowcy zaczęli pokazywać, na co ich stać. Na czoło szybko wysunął się Kamilo, wykręcając czas 0:50.1, ale po chwili został on poprawiony przez Szprycka. Tuż za kierowcą Ferrari znajdował się z kolei Barti, który wyjątkowo dobrze "dogadał się" zarówno z samochodem Haasa, jak i torem - swój wynik tradycyjnie skwitował uwagą, że ma jeszcze 0.3 sekundy zapasu. Wśród ligowej społeczności ta wartość zaczęła już przybierać formę "1 barti". Zabawę innym "popsuł" jednak Tarask, który niemalże bez żadnego wysiłku zszedł poniżej pięćdziesięciu sekund, nie pozostawiając nikomu złudzeń co do tego, kto jest największym faworytem do zwycięstwa. Po niemrawym początku, na wysokie 5. miejsce awansował Norbi, który widocznie nie czuł się komfortowo za kierownicą swojego samochodu. Za kierowcą McLarena znajdował się After, którego można powoli określać jedynym żywym kierowcą Toro Rosso w tym sezonie - nie ujmując nic Matiie'emu, jego sytuacja jest znana przez resztę stawki - za plecami kierowcy z Odolanowa z kolei plasował się MikruseK - kierowca Renault czuł się na Thruxton jak ryba w wodzie i wykręcił czas 0:50.481. Tuż za nimi czaił się Mario96, który w spokoju kontynuował program testowy Haasa - jak widać po czasach, program przebiegał pomyślnie. Sekunda straty do Mario dzieliła z kolei Shadowowskiego, który może i nie wykręcał jakichś super czasów, ale udało mu się utrzymywać równe tempo, co może mieć kluczowe znaczenie w wyścigu. Pół sekundy za kierowcą Racing Point znalazł się Graczek, kolejny kierowca realizujący program testowy Haasa. Jemu się jednak nie poszczęściło i nie udało mu się zejść poniżej bariery 51 sekund. To samo można powiedzieć o Kiro, który myślami mógł być jeszcze w muzeum lotnictwa, a nie na torze. Czas 0:52.675 nie jest raczej szczytem możliwości kierowcy Red Bulla. Warto przypomnieć, że po tym wyścigu otwiera się nieco zapomniane przez kierowców okno transferowe, a w kuluarach mówi się o gorączkowych poszukiwaniach przez Pandodo nowego kierowcy... Tabelę z czasami zamykał Trinket9, który poszczycił się rekordem pierwszego sektora. Jak się okazało, był to mały "wypadek" w postaci przejechania prosto przez szykanę pod koniec tego sektora. Czasy w 2. i 3. sektorze dobitnie to pokazały - odpowiednio 1.8 i 2 sekundy straty w tych partiach toru już bardziej oddawały tempo kierowcy Haasa. Pod koniec sesji After przeskoczył na piąte miejsce, wykręcając czas 0:50.307, a na szóste miejsce wskoczył Patrique, który na poprawę czasu potrzebował prawie połowę czasu sesji.
Wyniki sesji treningowej mogą wskazywać na kolejne zwycięstwo Taraska. W tej chwili nie ma tak naprawdę kierowcy, który by mu zagroził. Opór stawiać chce Kamilo, ale strata czasowa na tak krótkim torze jest zbyt duża, więc kierowcy Ferrari najprawdopodobniej zostanie jedynie walka o drugie miejsce. Jego przeciwnikami powinni być kierowcy Williamsa - Szprycek i Patryk zgodnie spodziewają się trudnego wyścigu, a sam tor ich męczy... w padoku zresztą słychać głosy wielu kierowców, którzy narzekają na obiekt goszczący GP Wielkiej Brytanii, lecz kierowcy stajni z Grove zdają się wygłaszać swoje opinie najgłośniej. Męczarnia może również czekać Norbiego, gdyż czasy kierowcy z okolic Grodziska Wielkopolskiego także nie wyglądają dobrze. Do podium aspiruje także After, lecz nie wiadomo czy jego czasy są regularne, czy to był jednorazowy wyskok. Nie wolno także zapomnieć o nieobecnych kierowcach Alfy Romeo, którzy mogą mieć parę asów w rękawie. Walkę o wysokie miejsce zapowiadał Mikrus, ale prawdopodobnie kierowca Renault będzie zmuszony walczyć w środku stawki z nieobecnym zespołowym kolegą, Adve, Dodo, Matifem czy też kierowcami Mercedesa. Walka o ostatnie punktowane miejsca ponownie czeka Shadowowskiego i Kiroshimę - kierowca Racing Point ma w ręku dwie silne karty, czyli w miarę dobre oraz równe tempo, a kierowca Red Bulla z kolei potrafi zaskoczyć w najmniej spodziewanym momencie. Wszystko zatem będzie się rozbijało o detale. Cała stawka prawdopodobnie pojedzie na jeden postój, gdyż tor jest bardzo przyjazny dla opon. Jednakże na kierowców czeka cichy zabójca w postaci szykany w trzecim sektorze - jeden drobny błąd na wejściu bądź wyjściu może spowodować przestrzelenie wjazdu do alei serwisowej, a nawet rozbicie bolidu. Te czynniki, a także niewielkie różnice między poszczególnymi kierowcami zwiastują bardzo emocjonujący wyścig o GP Wielkiej Brytanii, na relację z którego serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum