header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Tor Mondello Park jest jedynym permanentnym torem wyścigowym na terenie Irlandii. Jego historia zaczyna się w 1968 roku, kiedy to zaczął gościć pierwsze lokalne serie wyścigowe. Rok później nastąpiła jego pierwsza przebudowa, która wydłużyła tor z niewiele ponad kilometra do prawie dwóch kilometrów. W takiej formie tor pozostał przez prawie 30 lat, do 1997 roku. W latach 80. XX wieku tor popadł w kłopoty finansowe. Został on jednak uratowany przez konsorcjum lokalnych automobilklubów i Królewski Automobilklub Irlandii. Kooperatywa przebiegała nieźle, ale na przełomie lat 80. i 90. obiekt zmienił właściciela - był nim Martin Birrane, biznesmen i były kierowca wyścigowy. Po dokonaniu transakcji, tor przejęła grupa firm franczyzowych pod władzą Birrane'a. Po odzyskaniu płynności finansowej poczyniono kroki w stronę organizacji międzynarodowych wyścigów - były nimi odpowiednio nowa aleja serwisowa i wydłużenie pętli toru do 3.6 kilometra. Były to opłacalne inwestycje - w 2001 roku tor odwiedziły m.in. mistrzostwa Wielkiej Brytanii aut turystycznych (i pozostały w kalendarzu tej serii do 2007 roku) oraz mistrzostwa świata aut sportowych (odpowiednik dzisiejszych Długodystansowych Mistrzostw Świata), a do 2007 roku tor gościł wyścigi brytyjskiej F3 i mistrzostw Wielkiej Brytanii aut GT. Od 2002 do 2008 roku Mondello Park był jedynym zagranicznym przystankiem mistrzostw Wielkiej Brytanii wyścigów Superbike'ów. Po kryzysie ekonomiczym w 2008 roku rząd przestał finansować resort turystyki, przez co wyścigi międzynarodowe opuściły Mondello Park, który ponownie został torem goszczącym lokalne wyścigi, czy nawet wyścigi kolarskie dla amatorów.

Okrążenie rozpoczyna nawrót w prawo, który jest lekko pochylony negatywnie - wierzchołek znajduje się wyżej niż zewnętrzna strona zakrętu. Nawrót ten przechodzi w krótki zakręt w lewo, bardzo trudny. Przy odrobinie odwagi można go pokonać na pełnym gazie, aczkolwiek istnieje ryzyko wyjazdu na trawę, obrotu i uderzenia w barierę. Po tej sekcji wyjeżdżamy na krótką prostą, pozwalającą na chwilę odpocząć od kręcenia kierownicą. "Na chwilę", ponieważ prosta przechodzi w lekki łuk w prawo, który przechodzi w pnący się pod górę nawrót - również negatywnie pochylony. Po wyjściu z niego następuje lekki spadek terenu i czeka nas długi, dwuwierzchołkowy nawrót w lewo. Wyjście z nawrotu kończy pierwszy sektor i prowadzi na kolejną prostą. Drugi sektor zaczyna trudny dwuwierzchołkowy łuk w prawo - wejście w łuk, czyli pierwszy wierzchołek, jest bardzo wolne, by druga część zakrętu była pokonywana na pełnym gazie. Następnie mamy kolejną krótką prostą, która zakończona jest dwuwierzchołkowym nawrotem w prawo - podobny nawrót mieliśmy na torze Mosport, lecz na Mondello nie zawiera on różnic wysokości. Po wyjściu z nawrotu nie mamy czasu na odpoczynek, bo pokonujemy dosyć wolną szykanę prawo-lewo, która kończy drugi sektor. Ostatni sektor zaczyna wolny nawrót w lewo, który prowadzi na krótką prostą. Ta z kolei zakończona jest ostrym łukiem w lewo, praktycznie niemożliwym do pokonania bez zdjęcia nogi z pedału gazu. Wyjście z niego prowadzi do alei serwisowej, a parę metrów dalej znajduje się hopa, która utrudnia dostrzeżenie wierzchołka ostatniego zakrętu - ostrego, wolnego nawrotu w prawo. Ten z kolei wyprowadza nas na prostą startową, która jest bardzo krótka. Pętla toru jest bardzo wąska, a do tego cierpi na brak chociaż jednej długiej prostej - wyprzedzanie będzie graniczyło z cudem, a duża ilość zakrętów mocno obciąża opony.

Pomiędzy GP Wielkiej Brytanii a GP Irlandii miało miejsce okno transferowe. Przed samym okresem transferów dużo mówiło się o tym, że Pandodo poszukuje nowego kierowcy w miejsce Kiroshimy. Był on już niemalże dogadany z Patrique2001, który miał zostawić Szprycka i Williamsa i powrócić do ligowych korzeni. Tak się jednak nie stało, bo kierowca z Radlina w ostatniej chwili zerwał negocjacje. Dużo mówiło się też o przejściu Aftera do Red Bulla, bądź Dodo do Toro Rosso - w drugim przypadku z fotelem miał się pożegnać Matiie, który już wcześniej zapowiedział opuszczenie ligowej stawki z przyczyn prywatnych. Do tej roszady również nie doszło - tu jednak przyczyny nie są znane. Po GP Wielkiej Brytanii dało się słyszeć głosy, że Kamilo nie jest zadowolony z podejścia Adve do jazdy i szuka zarówno sposobu na wyrzucenie Daniela ze stajni z Maranello oraz szuka nowego kierowcy. Adve jednak nie chciał komentować tych informacji, a każde pytanie o to, czy odejdzie z zespołu zbywał soczystą partykułą "nie" oraz używał języka, który może zostać uznany za wulgarny. W trakcie samego okna transferowego różne scenariusze snuł Shadowowski, który próbował za wszelką cenę przenieść gdzieś Matifa6124 i na jego miejsce zatrudnić nowego kierowcę w osobie Wujka, którego w imieniu rady FIA i ligowej społeczności serdecznie witam w naszych szeregach. Ten plan jednak się nie udał i Shadow musi przemęczyć się do końca sezonu z Matifem. Tuż przed zakończeniem okna transferowego pojawiła się sensacyjna informacja - Dodo rzeczywiście znalazł kogoś w miejsce Kiroshimy - i to nie byle kogo, bowiem był blisko zwerbowania z Ferrari Kamila! Kierowca z Nowego Tomyśla jeszcze podsycał te plotki poprzez informację, że ma coś ważnego do ogłoszenia. Ostatecznie ten sensacyjny transfer nie doszedł do skutku z przyczyn nikomu nie znanych, a szkoda. Mówiło się, że na przeszkodzie stał Adve, który nie chciał po raz kolejny jeździć z Kiro - kierowca Ferrari jednak zdementował te pogłoski mówiąc, że nawet nie wiedział o tym planie. Tak więc okno transferowe, mimo wielu plotek, zakończyło się w zasadzie bez żadnego transferu - jedynie ze względów formalnych do Toro Rosso trafił Wujek. Nie przeszkodziło to jednak w wykonaniu graficznego patcha, który znajduje się w pobieralni.

Przejdźmy do przeglądu faworytów. Głównych faworytów do triumfu można upatrywać w osobach Taraska i Kamila - ten drugi koniecznie będzie chciał odbić sobie nieudany (nie ze swojej winy) wyścig na Thruxton. O miejsce na podium powinna toczyć się walka między Norbim, Szpryckiem i kierowcami Alfy Romeo. W tym gronie tym razem brakuje Aftera, który wykorzystał okno transferowe aby udać się na wczasy. Nie ma w nim również Patrique'a, który przez swoje "wybryki" w poprzednim wyścigu został skazany na start z alei serwisowej - tym samym zawiedzie swoich kibiców z Irlandii, czyli niemalże całego kraju, gdyż osoba św. Patryka jest przedmiotem kultu w tym kraju. Co prawda umiejętności przebijania się przez stawkę w wykonaniu kierowcy Williamsa zostały już wielokrotnie udowadniane, tak tym razem jakiekolwiek punkty powinny być maksimum. O pozostałe punkty może toczyć się walka między kierowcami Renault, Mercedesa, Adve i Dodo. Sporo namieszać mogą również kierowcy Racing Point, a szczególnie będący na fali wznoszącej Shadowowski. Forma Matifa będzie zagadką, tak samo zagadką jest jego dalsza obecność w lidze - jeśli nie pojawi się w Irlandii, to straci swoje miejsce w zespole i ligowej stawce. Kiroshima z kolei powinien poczynić znaczne postępy w swojej jeździe aby móc marzyć o punktach, gdyż ostatni wyścig był dla kierowcy Red Bulla bardzo kiepski. Nie znamy z kolei pełni formy Wujka - co prawda gościł już na treningach i prezentował dosyć konkurencyjne osiągi pozwalające zaliczać go do środka stawki, ale czy tempo na jednym okrążeniu będzie potrafił przekuć w tempo na przestrzeni całego wyścigu?

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Mondello Park
Lokalizacja: Carragh, Irlandia
Długość: 3,503 km
Rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 44
Dystans wyścigu: 154,132 km

Program GP:
Trening: 23.07.2019 (wtorek), godz. 21:00
Kwalifikacje: 24.07.2019 (środa), godz. 20:30
Wyścig: 24.07.2019 (środa), godz. 21:15

Prognoza pogody: We wtorek nie są spodziewane opady deszczu - kierowcy zatem będą mogli w pełni skupiać się na swoich programach. W środę z kolei może popadać, ale dopiero po zakończeniu wyścigu.

Bardzo wąski i trudny tor nie sprzyja rywalizacji, lecz nasza liga niejednokrotnie ten mit obalała. Czy tak będzie i tym razem? Kto zwycięży na Mondello Park? Jak kierowcy podejdą do rywalizacji od strony strategii? Jak w swoim pierwszym ligowym wyścigu wypadnie Wujek? Czy wynik Shadowowskiego na Thruxton był dziełem przypadku? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Irlandii, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430