header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Circuit de Spa-Francorchamps to jeden z najpiękniejszych i najbardziej ekscytujących miejsc do ścigania na świecie. Tor zaprojektowany przez Jules’a de Thier miał swój początek w 1922 roku, kiedy na odbył się pierwszy wyścig motocyklowy. Dwa lata później pierwszy raz zorganizowano 24-godzinny wyścig na tym, który trwa do dziś. Pierwszy wyścig single-seaterów miał miejsce w 1925, kiedy to zwycięstwo odniósł kierowca Alfy Romeo, Antonio Ascari, ojciec słynnego mistrza świata Formuły 1 – Alberto. Początkowo nitka toru liczyła sobie niespełna 15 kilometrów, jednak co kilka lat tor ulegał minimalnym zmianom, np. wzbogacono go tuż przed wojną w słynny Radillon. Po II Wojnie Światowej wyścigi powróciły na Spa. Utworzono Formułę 1 i nie mogło zabraknąć w kalendarzu tego toru. Wraz z postępem technologicznym w dyscyplinie, Spa stawało się coraz bardziej niebezpieczne, aż w 1960 zginęło 2 kierowców w Wielkiej Brytanii: Chris Bristow i Alan Stacey oraz 2 zostało poważnie rannych: Sterling Moss i Michael Taylor. Królowa motorsportu opuściła to legendarne miejsce pod koniec lat 60. GP Belgii wtedy odbywało się na takich torach jak Zolder i Nivelles.

Potrzebowano kilku dobrych lat, aby zdano sobie sprawę, że tor trzeba gruntownie przebudować. Pomysłodawcy nowego projektu chcieli przynajmniej częściowo zachować dotychczasowy charakter toru w Spa – zdecydowali się na zastąpienie najbardziej niebezpiecznego odcinka pomiędzy Les Combes i Blanchimont nową, znacznie krótszą sekcją – reszta toru pozostała natomiast w zasadzie bez zmian. Inauguracja nowej wersji Spa-Francorchamps nastąpiła w 1979 roku, ale na powrót Formuły 1 trzeba było czekać aż do 1983 roku. Od tamtej pory wyścigi odbywały się tu co rok, z małymi wyjątkami. W 2003 roku wyścig nie odbył się, ponieważ wprowadzony został zakaż reklamowanie wyrobów tytoniowych. Natomiast w 2006 zabrakło GP Belgii w kalendarzu, ponieważ rok wcześniej Didier Defourney, który miał kontrakt do 2010 roku ogłosił bankructwo. Nie wpłacono kwoty licencyjnej i wyścig nie mógł się odbyć. Podjęto lokalne próby ratowania, jednak bezskutecznie. Sama nitka zmieniała się kosmetycznie dodając Bus Stop pod koniec okrążenia, a w 2007 został zastąpiony szykaną.

Circuit de Spa-Francorchamps to tor położony w miejscowości Stavelot, w Belgii. Liczy sobie 7.004 km i jest najdłuższym torem w naszym kalendarzu. Okrążenie zaczynamy krótką prostą startową, a kończymy ją mocnym hamowaniem do La Source. Rozpędzamy się na kolejnej prostej, aby za chwile wjechać w, jak uważa spora część kibiców i kierowców najbardziej ekscytującą kombinacje zakrętów, gdzie różnica poziomów to prawie 20 metrów. Delikatny zakręt w lewo zmienia się w podjazd skierowany w prawą stroną(Eau Rouge), aby z ogromną szybkością wyjechać w lewo. Następnie prosta Kemmel, która kończy pierwszy sektor. Dość mocne hamowanie do słynnych Les Combes i Malmedy, czyli zakrętów prawo-lewo-prawo. Następnie mamy stromy zjazd w dół i jeden z wolniejszych zakrętów, nawrót Bruxelles w prawą stronę. Za nim dość trudny zakręt w lewo, gdzie trzeba uważać, żeby nie przywalić w ścianę przy zbyt dużej prędkości. Potem czeka nas bardzo szybki podwójny lewy, aby przejść do Los Fanges(długie zakręty prawo-lewo) i Campus (wolniejszy 90-stopniowy). 3 sektor zaczynamy zakrętem szybkim w prawo- Stavelot i prujemy przez Blanchmont do najmocniejszego hamowania do szykany, trzeba uważać, żeby nie przestrzelić i pilnować wyjścia z niej. Wyjazd na prostą startową i koniec okrążenia.

Belgia w ExtremeF1 po raz siódmy. Tylko w sezonie drugim nie było GP Belgii. Natomiast piąty raz zagościmy na Spa. W pierwszym sezonie w deszczu zwycięstwo zdobył ówczesny kierowca Ferrari – Kubusa96, dla którego było to pierwsze i jak na razie ostatnie zwycięstwo w ExtremeF1. Na następne GP Belgii na Spa czekaliśmy do 3 sezonu, gdzie swoją serie śrubował Markovsky, ale na podium towarzyszyli mu Kubusa96 i Kamilo99. Sezon 4 nie przyniósł nam nic nowego. Wygrał Marek, a za nim Szymusso i znów Kubusa96. Na dwa kolejne sezony przenieśliśmy się na Zolder, żeby w V kampanii podczas deszczowego wyścigu wygrał tarask przed Markovskym. Pierwszy raz na podium GP Belgii nie stanął wtedy Kubusa, który zajął 5 miejsce. W VI sezonie już na sucho, czołowa trójka sprzed sezonu w takiej samej kolejności dojechali do mety, czyli: tarask, Markovsky, Patrique2001. W sezonie VII wyścig wrócił na Spa-Francorchamps, aby świętować wyścig nr 100 w ExtremeF1. Wyścigu wtedy nie ukończył tarask. Zwyciężył duet ówczesnego McLarena z Markovskym na czele, a podium dopełnił ponownie Patrique2001.

Rzućmy teraz okiem na przegląd faworytów. Z pewnością Tarask chciałby po raz pierwszy wygrać wyścig na tym torze i ma największe szanse, żeby tego dokonać. Z pewnością nie będzie chciał na to pozwolić Kamilo, który zawsze dobrze czuł się tutaj. O podium zawalczą Norbi, Szymusso oraz Williamsy. Z tyłu za nimi czyhający na błędy innych, które świetnie potrafi wykorzystywać będzie Kubusa96, który ma świetną historię na tym miejscu. Powracający po wakacjach After będzie chciał zaznaczyć swoją obecność i pokazać dobrą formę, nie należy go skreślać. O jakieś solidniejsze punkty będzie chciał powalczyć Mikrus i Dodo. Brdą chcieli zmazać plamy po słabym wyścig na Mondello Park. Zagrozić mogą im Adve, Wujek, czy Kamilr2000. Do tego grona chcieliby dołączyć Karlique i Ostachim, a na nieoczekiwane zwroty akcji czyhać będą Shadowowski i Kiroshima. Wciąż nie wiadomo co z Matifem. Kierowca Racing Point nie daje znaku życia i wątpimy, czy pojawi się podczas zmagać w Belgii.

Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Circuit de Spa-Francorchamps
Lokalizacja: Stavelot, Belgia
Liczba okrążeń: 22
Ligowy rekord toru: Tarask, 1:44.721, Sauber, 27.06.2017 (III sezon)
Dystans okrążenia: 7,004 km
Dystans wyścigu: 154,088 km

Program GP:
Trening: 05.08.2019r. (poniedziałek), godz. 22:30
Kwalifikacje: 06.08.2019r. (wtorek), godz. 22:00
Wyścig: 06.08.2019r. (wtorek), godz. 22:45

Prognoza pogody:
Cały dzień ma być pochmurno, jednak możliwe są opady deszczu. Jest na to spora szansa, więc trzeba być przygotowanym na wszystko.

Ciekawostki:

- 125. wyścig Szymussa w lidze. Nie wystąpił tylko w jednym wyścigu o mistrzostwo ExtremeF1.

- 40. wyścig w karierze Karliqua.

- 10. wyścig w karierze Ostachima

8 wyścigów do końca i wszystko wydaje się zmierzać w stronę mistrzostwa Taraska i McLarena. Pozostaje jeszcze kwestia drugiego miejsca, na które chętnych jest bardzo dużo. Uzyskanie dobrego wyniku na tak legendarnym torze to świetne uczucie, a takowe przybliży ich do celu. Niepewne warunki atmosferyczne mogą pokrzyżować plany dosłownie wszystkich. Jeden drobny błąd może zawadzić o wycofaniu się z wyścigu. Liczę, że kierowcy pojadą wyśmienicie i pokażą fantastyczne show. Ode mnie to tyle. Do zobaczenia na torze. Pozdrawiam. MikruseK
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430