header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Circuit Zandnvoort jest jednym z dwóch torów wyścigowych na terenie Holandii - pierwszy z nich, Assen, był gospodarzem GP Holandii ExtremeF1 w V sezonie. Historia toru Zandvoort zaczyna się w 1948 roku, kiedy to po zakończeniu II wojny światowej przystąpiono do odbudowy miasta. W sierpniu 1948 roku częściowo uliczny tor zainaugurował swoją działalność. Obiekt był bardzo lubiany wśród kierowców i zespołów i często odbywały się na nim testy oraz wyścigi. Formuła 1 pojawiła się na nim już w 1950 roku, ale był to wyścig niezaliczany do oficjalnego kalendarza. Rok później sytuacja się powtórzyła. Przyczyną tego stanu rzeczy były zbyt duże prędkości rozwijane przez bolidy. W 1952 roku wyścig trafił już do kalendarza i z krótkimi przerwami pozostał w nim do 1985 roku - wtedy to właściciel toru zbankrutował i poza brakiem GP Holandii, z toru "zniknęła" połowa pętli. Powodem było sprzedanie gruntów deweloperom, którzy chcieli wybudować ośrodek wypoczynkowy - nie była to przypadkowa lokalizacja, ponieważ tor leży przysłowiowy rzut beretem od Morza Północnego:



Na przełomie lat 60. i 70. zadbano o bezpieczeństwo kierowców poprzez wybudowanie pit-wall oraz ogrodzenie toru barierami Armco, lecz to nie wystarczyło - w 1970 po pożarze spowodowanym wypadkiem zginął Piers Courage, a w 1973 roku również po pożarze zginął Roger Williamson. W przypadku tego drugiego, tragedii można było zapobiec - bariera, w którą uderzył Williamson, była źle zabezpieczona. Dodatkowo, służby ratunkowe które stały poza torem, nie spieszyły na ratunek - próbę uratowania kolegi podjął David Purley, który zatrzymał swój samochód i własnymi rękoma próbował wydobyć Williamsona z kokpitu. Co w tym czasie robiły służby? Biernie się przyglądały. Co ciekawe, zarówno Courage jak i Williamson zginęli w tym samym zakręcie - bardzo szybkiej sekcji łuków prawo-lewo. Po tych incydentach w tym miejscu powstały dwa wolniejsze zakręty w tych samych kierunkach. W 1979 postawiono tymczasową szykanę w miejscu, gdzie tor przestawał pokrywać się z obecnym układem - ta została jednak skrytykowana przez m.in. Nikiego Laudę, dlatego rok później zmieniono jej profil. W tym układzie tor pozostał to 1989 roku, kiedy to w miejscu połowy toru powstał kurort wypoczynkowy. W międzyczasie, poza problemami finansowymi, samorząd skarżył się na zbyt duży hałas generowany przez samochody korzystające z toru. Ostatecznie tor wyszedł na prostą i w 1990 roku otwarto zalążek obecnej konfiguracji toru - Po wyjściu z krętej początkowej partii toru, kierowcy odbijali w prawo, gdzie po wyjściu z nawrotu czekała na nich szykana prawo-lewo, lekko prowadząca w dół. Dalej kierowcy mieli do pokonania ostry zakręt w prawo, przechodzący w łagodniejszy łuk - ten zaś wyprowadzał na prostą startową. W 1999 roku przebudowano pozostałą część toru, tworząc obecny układ. Obecnie tor gości różnego rodzaju wyścigi aut turystycznych i dawnej Formuły 3. Przy okazji wyścigu Pucharu Świata Aut Turystycznych (WTCR) pojawia się zespół Red Bull Racing ze swoim pokazowym bolidem, za kierownicą którego siedzi Max Verstappen - swego czasu równolegle z Maxem po torze jeździł jego ojciec, Jos, za kierownicą bolidu Minardi z 2003 roku. Obecność Verstappena przyciąga rzesze holendrów na trybuny, co poskutkowało powrotem tego toru do kalendarza Formuły 1 na przyszły sezon. Niewielka odległość od morza skutkuje charakterystyczną rzeźbą terenu - wokół toru znajdują się wydmy, stanowiące naturalne trybuny.

Okrążenie rozpoczyna wolny nawrót w prawo o dość dużym nachyleniu - jego nazwa, a więc Tarzanbocht (zakręt Tarzana) wg legendy wzięła się od tego, że pewien mieszkaniec o takim właśnie pseudonimie nie chciał sprzedać swojej działki pod budowę toru; ostatecznie jednak zgodził się, pod warunkiem nazwania zakrętu jego pseudonimem. Nawrót prowadzi nas do dość trudnej sekcji lewo-prawo, gdyż żeby dobrze wejść w prawy zakręt należy hamować w środku poprzedniego zakrętu. Ważne jest dobre wyjście z tej sekcji, gdyż prowadzi ona do nawrotu w lewo, lekko pochylonego i wiodącego pod górę. Pierwszy sektor kończą bardzo szybkie eski. Drugi sektor jest z kolei bardzo wymagający dla opon, a konkretnie dla lewej przedniej opony. Męczarnię rozpoczyna bardzo szybki i długi zakręt w prawo, pokonywany bez odjęcia gazu. Ten przechodzi z kolei w ostry łuk, a całość dopełnia ostry nawrót - wszystko to w prawą stronę. Bardzo ważne jest dobre wyjście z nawrotu, gdyż prowadzi on do kolejnego nawrotu, tym razem w lewo. Wyjście z tego zakrętu jest dosyć szerokie i prowadzi na średniej długości prostą wieńczącą drugi sektor. Trzeci sektor zaczynamy ostrym hamowaniem do szykany prawo-lewo, która prowadzi w dół. Jest to taka mniejsza wersja "Korkociągu" z toru Laguna Seca. Ta szykana wyprowadza na bardzo krótką prostą, która zakończona jest ostrym zakrętem w prawo. Ten zakręt przechodzi a bardzo długi łuk, przypominający nieco końcówkę okrążenia na torze Interlagos w Brazylii. Łuk ten wyprowadza na prostą startową, kończąc tym samym jedno z 36 wyścigowych okrążeń.

Przejdźmy do przeglądu faworytów. Murowanym faworytem do zwycięstwa jest Tarask, lecz na pewno zagrozić mu będzie chciał Kamilo. Do walki będzie chciał też się włączyć Williams, ale tylko strona garażu Szprycka - strona Patrique'a ma przeżywać poważne problemy z ustawieniem samochodu i utrzymaniem opon w optymalnej temperaturze, więc kierowca z Radlina nie jest nastawiony na rywalizację o podium, a sam dojazd do mety będzie dla niego ważny - potrzebuje punktów w kontekście walki o podium na koniec sezonu oraz czystego wyścigu na odzyskanie swojej dyspozycji z wcześniejszych wyścigów. A co słychać u reszty? Norbi, After oraz duet Alfy Romeo również liczą przede wszystkim na bezproblemowy wyścig. Adve na pewno chciałby powtórzyć swój wynik ze Spa, ale w normalnych warunkach nie jest to raczej wykonalne, więc kierowca Ferrari powinien zadowolić się walką o punkty w środku stawki. To samo można powiedzieć o kierowcach Renault, którzy mieli powody do radości w Belgii, lecz w Holandii powinien ich czekać powrót do rzeczywistości. W środku stawki mogą zamieszać Pandodo, Wujek, Graczek i Kamilr2000. Walkę o przetrwanie i dojechanie do mety powinni stoczyć ze sobą Ostachim, Shadowowski i Kiroshima. Pewnym jest też to, że After, Dodo i Patrique będą mogli przeżywać w padoku flashbacki z ostatniego konkursu piosenki Eurowizji, ale niestety nie będzie im dane widzieć się z Duncanem Lawrencem (zwycięzcą rywalizacji z 2019 roku, przez co przyszłoroczny konkurs odbędzie się w Holandii - przyp. red.) - na pocieszenie będą mogli puszczać jego zwycięski utwór z przenośnego JBLa, który jest w posiadaniu kogoś z tej trójki.

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Circuit Zandvoort
Lokalizacja: Zandvoort, Holandia
Długość: 4,307 km
Rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 36
Dystans wyścigu: 155,052 km

Program GP:
Trening: 9.08.2019 (piątek), godz. 21:00
Kwalifikacje: 10.08.2019 (sobota), godz. 20:30
Wyścig: 10.08.2019 (sobota), godz. 21:15

Prognoza pogody: W piątek jest dosyć duża szansa na deszcz, temperatura powietrza nie powinna przekraczać 20 stopni Celsjusza. W sobotę temperatura powietrza również nie powinna przekraczać 20 stopni, ale za to szanse na deszcz są zerowe - kierowców czeka rywalizacja przy bezchmurnym niebie.

Charakterystyka toru jest podobna do Hungaroringu, a więc nie sprzyja on wyprzedzaniu. Kierowców czeka wyzwanie związane nie tylko z wyprzedzaniem, ale też z dbaniem o opony. Kto więc wyjdzie z tego boju zwycięsko? Czy będzie to Tarask? Czy może jednak Szprycek doczeka się drugiego podium? Czy wszystkich kierowców ominą problemy techniczne? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Holandii, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430