header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Zhuhai International Circuit to pierwszy permanentny tor wyścigowy w Chinach, jednakże pierwsze wyścigi w Zhuhai odbywały się już w latach 90. na ulicach miasta. Były to bardzo popularne wyścigi - mówi się o 200 tysiącach widzów. Wkrótce władze miasta oraz kraju zwietrzyły okazję na globalną promocję swoich usług handlowych i inwestycyjnych, więc poczyniono starania aby wybudować permanentny tor wyścigowy. Pierwsze szkice powstały i zostały zaprezentowane już w 1993 roku, a odpowiadała za nie grupa, która zaprojektowała tor w Adelaide. Ostatecznie, po wielu zmianach w projekcie pętli, doprowadzono go do obecnego wyglądu... poza jedną zmianą - w miejscu obecnego zakrętu nr 7 planowano wybudować szykanę, ale FIM (Międzynarodowa Federacja Motocyklowa) nakazała ją usunąć. W listopadzie 1996 roku zakończono budowę toru i na dzień dobry zawitała tam seria BPR Global GT Series (przodek dzisiejszej Blancpain GT Series), aby rozegrać finałowy wyścig sezonu. W latach 1997 i 1998 mistrzostwa FIA GT omijały tor w Zhuhai, ale władze serii przypomniały sobie o nim w 1999 - ponownie był on miejscem zakończenia sezonu. W latach 2000-2003 mistrzostwa te znów omijały Zhuhai International Circuit, ale wróciły tam w 2004 roku, by ponownie rozegrać finał sezonu. W następnym sezonie wyścig przesunięto wgłąb kalendarza - był on 9 rundą z 11. Następny wyścig FIA GT w Zhuhai miał miejsce w 2007 roku - tym razem inaugorował on rywalizację. Po tym sezonie tor został nieco zapomniany, ale przypomniano sobie o nim w 2010 roku - Zhuhai gościło 1000-kilometrowy wyścig w ramach Intercontinental Le Mans Cup (dzisiejszego World Endurance Championship). Rok później wyścig ten, również w ramach ILMC, został rozegrany na dystansie 6 godzin. Po przemianowaniu serii na World Endurance Championship w 2012 roku, Zhuhai zostaje sukcesywnie pomijane w procesie tworzenia kalendarza na rzecz toru w Szanghaju. Obecnie Zhuhai International Circuit gości głównie lokalne serie wyścigów GT i aut turystycznych.

Okrążenie zaczyna dosyć długa prosta startowa, która jest zakończona wolnym nawrotem w prawo. Ten z kolei przechodzi w łagodny łuk w tę samą stronę - podobnie zaczynało się okrążenie na Fuji Speedway, ale na japońskim torze ta sekcja jest jeszcze wolniejsza. Pierwsze dwa zakręty wyprowadzają kierowcę na kolejną długą prostą, która jest przełamana lekkim łukiem w prawo. Pierwszy sektor kończy dość trudna sekcja - ciasny, wolny zakręt w lewo, który połączony jest z łukiem w prawo. Dodatkowe wyzwanie stanowią krawężniki, które wciągają samochód na pobocze, a także najnowszy system antyścinaczy w postaci stosów pancernych opon na wierzchołku każdego z zakrętów. Drugi sektor zaczyna kolejna długa prosta złamana łukiem w prawo. Ta prosta z kolei przechodzi w prowadzący pod górę nawrót w prawo. Bardzo łatwo o uślizg na wyjściu z niego - taki uślizg może zaważyć o czasie okrążenia. Nawrót ten wyprowadza na kolejną prostą przełamaną lekkim łukiem w prawo - tym razem zakończona ona jest prowadzącym w dół 90-stopniowym zakrętem w lewo. Wyjście z tego zakrętu prowadzi do długiego łuku w lewo - w kwalifikacjach będzie on pokonywany bez odjęcia gazu, ale będzie to bardzo ryzykowne, gdyż najdrobniejszy błąd na wyjściu spowoduje wylot na żwirowe pobocze. A żwir na tym torze bardzo spowalnia... Trzeci sektor zaczyna sekcja identyczna do pierwszych dwóch zakrętów, ale jest ona wolniejsza i prowadzi pod górę. Przedostatni zakręt to bardzo szybki łuk w lewo, a ten z kolei przechodzi w bardzo szybki zakręt w prawo - nawet najmniejsze zawahanie na wejściu może doprowadzić do wizyty na żwirowym poboczu, a w konsekwencji do zmarnowania sobie okrążenia. Potencjalne miejsca do wyprzedzania to dohamowania do zakrętów nr 1, 4, 7, 9 i 11, ale widmo starcia z pancernymi oponami może skutecznie odstraszać kierowców. Dane od Pirelli dotyczące zużycia opon mogą sugerować, że wśród zawodników najczęstszym wyborem będzie start na oponach pośrednich i jazda na jeden postój w boksach.

Wyścig o GP Chin do tej pory odbyło się w naszej lidze dwukrotnie - w V i VI sezonie. Za każdym razem kierowców gościł tor w Szanghaju. Pierwsze Pole Position w ligowej historii GP Chin zdobył... Kubusa96! W wyścigu kierowca Saubera tak dobrze się już jednak nie spisywał - skończył wyścig na 7. miejscu. Zwycięstwo odniósł Markovsky, zaś podium uzupełnił startujący z końca stawki Tarask (był to efekt jego problemów technicznych) oraz Szymusso. Czołową piątkę uzupełnili Patrique2001 oraz Kamilo. Najlepszych wspomnień z tym wyścigiem nie miał Norbi, który na pierwszym okrążeniu padł ofiarą kierowców Virgin Racing - Szprycka i Muerte19991 - kolizja skończyła się dachowaniem kierowcy Ferrari, który ostatecznie dojechał na 8. miejscu. W VI sezonie z Pole Position startował Tarask, przed Kubusą96 i Szymussem. Kierowcę Williamsa z numerem 10 pokonały jednak problemy natury technicznej, przez co nawet nie wystartował do wyścigu. Ostatecznie jednak zwycięstwo odniósł Markovsky. Drugie miejsce należało do Kubusy, a trzecie miejsce sensacyjnie zajął Yayo - startował on bowiem z dwunastego pola i przez długi czas toczył zaciętą batalię z Patrykiem Kręglem. Kierowca Force Indii pierwotnie dojechał na 3. miejscu, ale do jego wyniku doliczono 5 sekund za dosyć dziwną kolizję z Taraskiem - kierowca Benettona, będąc na wewnętrznej zakrętu nr 14, wylądował poza torem. Tym samym zdobywca Pole Position nie wywiózł z Szanghaju nawet punktu! Czołową piątkę uzupełnił wówczas Norbi, czym częściowo odbił sobie nieudany wyścig z poprzedniego sezonu.

Przejdźmy do przeglądu faworytów. Gdyby bukmacherzy prowadzili zakłady dla ExtremeF1, możnaby było postawić cały majątek na Taraska - świeżo upieczony mistrz ligi jest poza zasięgiem reszty stawki, co widać na każdym kroku. Za to walka o podium może zapowiadać się bardzo pasjonująco - poza Norbim, zamieszani w nią powinni być kierowcy Alfy Romeo i Williamsa, a szczególnie Szprycek, który - jeśli wierzyć plotkom z padoku - bardzo dobrze się czuje na tym torze. Tego samego nie można powiedzieć o Afterze i Kamilu, dla których ten wyścig może być męczarnią - nie można jednak całkowicie skreślać kierowcy Ferrari, gdyż jego sytuacja może się zmienić z dnia na dzień. Dobrą dyspozycję ponownie sygnalizuje Mikrus, który zgłasza gotowość do walki o podium - tym razem jego wypowiedzi można brać na poważnie, gdyż możliwości przekroczenia limitów toru są znikome. W środku stawki o emocje powinni zadbać Adve, Pandodo, Karlique, Kamilr2000 oraz Wujek. Za nimi ostry bój o potencjalne punkty powinni stoczyć kierowcy Racing Point, Kiroshima oraz Ostachim - o ile kierowca Mercedesa pojawi się na torze. Wyścig w Chinach może także zapewnić kolejny tytuł mistrza świata konstruktorów dla McLarena.

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Zhuhai International Circuit
Lokalizacja: Zhuhai, Chiny
Długość: 4,319 km
Rekord okrążenia: brak
Liczba okrążeń: 36
Dystans wyścigu: 155,484 km

Program GP:
Trening: 30.08.2019 (piątek), godz. 22:15
Kwalifikacje: 31.08.2019 (sobota), godz. 21:45
Wyścig: 31.08.2019 (sobota), godz. 22:30

Prognoza pogody: Prognozy pogody mówią o opadach deszczu w końcówce sesji treningowej, jednakże wyścig ma się odbyć na suchym torze. Istnieje jednak realne ryzyko drobnych opadów w trakcie wyścigu - prognozy podają 20% szans na opady.

Kolejny nowy dla ligi obiekt może dostarczyć zarówno wiele emocji, jak i może nie dostarczyć ich wcale. W padoku mówi się jednak o niewielkich różnicach między poszczególnymi grupami, co może być zwiastunem interesującego wyścigu. Czy tak jednak będzie? Kto odniesie zwycięstwo? Komu przypadnie miejsce na podium? Czy pancerne opony zbiorą swoje żniwo? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Chin, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430