header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Kuba, gratuluję drugiego miejsca. Przez większą część wyścigu prowadziłeś, ale nie udało się wygrać. Czy był taki moment, w którym pomyślałeś, że jest szansa na zwycięstwo kogoś innego niż Tarask?
Kubusa96: Pozwolę sobie najpierw podziękować za gratulacje, zarówno w tym miejscu, jak i te, które otrzymałem od kierowców po wyścigu. Odpowiadając na pytanie - pomyślałem sobie o tym w trakcie kwalifikacji, że może, może się uda. Wiadomo, że start z końca stawki zawsze bywa obarczony ryzykiem, że nie wyjdzie się z tego cało. Do tego było dość ciasno. Pomyślałem, że mogę mieć szansę w tym wyścigu. W Q2 było bowiem dla mnie oczywiste, że After będzie miał Pole Position, dlatego postanowiłem zaryzykować tak jak on start na miękkich oponach. Wiedziałem bowiem, że mam lepsze starty od niego, więc plan, który powstał spontanicznie, był prosty - wyjść na prowadzenie po pierwszym zakręcie i robić co się da. Wprawdzie trochę mi Szprycek przeszkodził, zmianą decyzji o oponach i tym, że startował drugi, więc musiałem wyprzedzić jeszcze jego. Ale udało się. Miałem w tym wszystkim szczęście. Jak się okazało, After był niezwykle szybki, więc to, że spadł na koniec stawki, bardzo mi pomogło. A o przewagę nad Szpryckiem byłem spokojny, bo wiedziałem, że nie ma on takiego dobrego tempa wyścigowego, jak kwalifikacyjnego. Przez pierwsze okrążenia jarałem się prowadzeniem i naprawdę wierzyłem, że mogę nawet wygrać. Ale nadzieje prysły po dziesięciu okrążeniach, gdy zobaczyłem Taraska na trzecim miejscu. No ale nie załamałem się tym, bo nasz nowy mistrz to inna liga. Dlatego wyznaczyłem sobie cel - jadę równo i muszę dowieźć drugie miejsce. Oczywiście, chciałem Taraskowi poprzeszkadzać, gdy do mnie dojechał, ale no nie było na to za bardzo szans. Różnica jest po prostu za duża. Zatem - nie było to możliwe. Tarask jest za mocny w tej chwili i walka z nim nie jest realna, musiałby wyłapać karę za falstart, przekroczenie prędkości, urwać skrzydło. Inaczej i tak wygra. Nie przejmuję się tym. Szkoda mi tylko, że nie wiem, czy będę miał drugą taką szansę, ale jednak miałem frajdę, że widziałem siebie przy cyferce ,,jeden" przez większą część wyścigu. Ostatni raz tak długo prowadziłem chyba na Fuji w trzecim sezonie. Drugie miejsce to sukces, bo to nie był prosty tor. Łatwo było o błąd. Ale nie popełniłem go. Przez większą część wyścigu jechałem naprawdę bardzo równym tempem i to mnie bardzo cieszy. To był mój najlepszy występ w sezonie.

W drugiej połowie sezonu kierowcy zaczęli częściej zakładać miękkie opony w Q2 i tym samym na start wyścigu. Jak myślisz, z czego to wynika?
Kubusa96: Szczerze? Nie wiem. Mogę powiedzieć za siebie, jeśli chodzi o ten wyścig. Po pierwsze - chciałem być wyżej w kwalifikacjach, bowiem wyczułem szansę, że mogę objąć prowadzenie po starcie. Po drugie - stwierdziłem, że jestem w stanie wypracować sobie taką przewagę, by zostawić pośrednie opony na koniec i utrzymać się. Myślę, że na niektórych torach różnica między miękką mieszanką, a pośrednią nie jest aż tak duża, zwłaszcza przy małej ilości paliwa. Wiadomo, niektórzy kierowcy chcą jechać Q2 na miękkich, bo upatrują swoją szansę w tym, że wystartują z wyższej pozycji i uda im się zyskać. Ale kierowcy chyba też postanowili pójść śladem Taraska, który parę razy zastosował ten manewr, żeby mieć spokojny wyścig. To się całkiem sprawdziło, aczkolwiek w jego wypadku to tak naprawdę nie ma znaczenia - on i tak raczej wygra. Niemniej faktycznie, całkiem opłacalne czasem jest startować na miękkich oponach, choć nie jest to regułą. Fajnie jednak, że to wyszło, bo zrobiło się ciekawiej w kwestii strategii. Jednak co jest taką jedną, konkretną przyczyną, to wydaje mi się, że bardzo trudno to wskazać.

Poinformowałeś już oficjalnie ligowiczów, że odbędzie się następny, dziewiąty sezon ligi ExtremeF1. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy co jest w planach na przyszły sezon, czy ligę czekają jakieś zmiany i tym podobne?
Kubusa96: Na ten moment jeszcze jest odrobinę za wcześnie na konkrety. Mam parę planów, ale część należy omówić ze wszystkimi, a część z radą FIA. Na pewno jednak jakoś po zakończeniu sezonu odbędzie się takie samo zebranie, jak miało to miejsce po skończeniu sezonu siódmego. Czyli wszyscy idziemy na discorda i tam to przedstawię, także kalendarz, nad którym pracuję i myślę. Skoro już o tym mówię, to mogę na pewno zdradzić, że będę starał się wybrać możliwie najwięcej torów, na których jeszcze nie jechaliśmy. Uważam bowiem, że liga powoli zmierza ku końcowi i należy wypróbować wszystko, co się da. Zdradzę także, że prawdopodobnie zaraz po ostatnim wyścigu o GP Polski, na tym samym torze w Poznaniu odbędą się testy posezonowe, takie, jak miały miejsce po sezonie piątym. Różnica tylko będzie taka, że teraz mam w planach dwa dni takich testów, a nie jeden. Po co one? Po pierwsze, chciałbym na nich, a nie tych przedsezonowych, sprawdzić ewentualnych kandydatów do ligi. Po drugie - jest parę szczegółów, które chciałbym sprawdzić, czy miałaby w lidze rację bytu. Uważam, że to własnie posezonowe testy do tego się nadają. Jeśli idzie natomiast o pozostałe rzeczy, to tak jak powiedziałem - parę muszę jeszcze sobie przemyśleć, kilka umówić z innymi. Trzeba na przykład porozmawiać o tym, czy system kwalifikacji, który był w ósmym sezonie oryginalny, pozostawić, czy zostawić te różne boosty, które moim zdaniem nie do końca pełniły taką rolę, jaką zamierzaliśmy. Mam na pewno parę pomysłów, co jest dobrym znakiem, bo to znaczy, że liga będzie żyła. Czeka nas wiele minut debat i dyskusji, które - mam nadzieję - będą owocne. Najważniejsze, że ludzie chcą jeździć i że możemy ten dziewiąty sezon zrobić, bo to naprawdę jest coś, biorąc pod uwagę, że kiedyś marzyliśmy o tym, by rozegrać jeden.

Witaj After. Twój wyścig można chyba nazwać dobrym, ale na pewno liczyłeś na więcej po zdobyciu Pole Position. Co możesz powiedzieć o tym pechowym starcie i czy z perspektywy czasu opłacił się start na miękkich oponach?
After: Cześć, jeśli chodzi o wybór ogumienia na start, to chyba był to strzał w dziesiątkę, strategicznie ten wyścig dla mnie udany, co do reszty... Start z początku, a po pierwszym zakręcie już ostatni <śmiech>, dobrze że miałem akurat softy, bo na spokojnie nadgoniłem stawkę, trochę sobie powalczyłem, czasem aż za bardzo ( przepraszam Ostracyzmie :(( ). Wyścig mogę raczej zaliczyć do gatunku udanych, lecz nie spełnionych, w końcu udało się przerwać serię 6 miejsc, lecz lekki niedosyt też jest, szkoda.

Czy myślisz, że gdyby nie ta kolizja, to walczyłbyś o drugie miejsce, a może nawet o zwycięstwo, gdyż Tarask startował z końca, a nie miał bardzo wyraźnej przewagi w tempie?
After: Ahh, to jest właśnie to o czym myślałem, walka co najmniej o podium, a może nawet o zwycięstwo, po wyścigu ciężko było mi się z tym pogodzić, ale już jak emocje opadły to cóż, lepiej że jest to co jest niż nic.

Po tym wyścigu jesteś zdecydowanym faworytem do zajęcia 4. miejsca w klasyfikacji kierowców na koniec sezonu. Czy możesz teraz powiedzieć, że jesteś zadowolony z tego sezonu i osiągnąłeś to, co chciałeś?
After: Tego że jestem faworytem raczej bym nie powiedział, bardziej ten wyścig był krokiem do tego 4 miejsca, choć patrząc na to, że Kamil nie jechał z wiadomej niestety przyczyny, a Norbiego wyrzuciło podczas wyścigu to raczej jeszcze będzie trzeba powalczyć o tą pozycję. Fajnie by było ją zdobyć na koniec i uwieńczyć tak ten wspaniały dla mnie sezon, mogło być lepiej, mogło być gorzej, ale ciesze się z tego co mam.

Adve, porządny wyścig w Twoim wykonaniu i spokojne siódme miejsce. Czy jesteś zadowolony z zaprezentowanego tempa?
Adve: Tak. jestem zadowolony pomimo spinu pod koniec wyścigu. Nawet powiem, że byłem zaskoczony że byłem w wyścigu szybszy od Mikruska.

Dojechanie przed Mikrusem w wyścigu było ważne w kontekście walki o dziewiąte miejsce w klasyfikacji kierowców. Czy przewaga 7 punktów nad kierowcą Renault daje Ci jakiś margines przed dwoma ostatnimi wyścigami sezonu?
Adve: Nic nie jest pewne. W ciągu sezonu miałem wyższą przewagę nad Mikruskiem. Dzięki Tilke za danie zje******go toru w Baku. Jeżeli Mikrusek dobrze pojedzie ostatnie 2 wyścigi, to może mnie przebić. W poprzednim sezonie miałem farta, że byłem przed Mikrusem, ale łatwym przeciwnikiem dla mnie nie jest.

Jeżeli nie zmienisz swojej decyzji, to dwa następne wyścigi będą Twoimi ostatnimi w lidze. Czy zamierzasz się do nich mocniej przyłożyć, by lepiej zapamiętano Twoje występy w niej?
Adve: Jeżeli chodzi o zapamiętanie moich występów w lidze o i tak jest o wiele lepiej niż jak odpuściłem ligę po S5. Ja na dzień dzisiejszy nie zmieniam swojej decyzji choć się dowiedziałem że poziom egzaminów końcowych został obniżony z 75% do 50%. Bardzo możliwe że mogę pojawiać się od czasu do czasu na treningach ale to na razie tyle.

Tor Jarama był czwartym torem, na którym było rozgrywane GP Hiszpanii w lidze. Wcześniej wyścigi rozgrywały się na torach w Barcelonie, Walencji oraz na torze Ricardo Tormo. Jak w tym zestawieniu pod względem ciekawości wyścigów wypadł tor Jarama, który z tych torów najbardziej Wam pasował?

Kubusa96: Zawsze podobała mi się Walencja. Po pierwsze dlatego, że lubię uliczne tory. Po drugie - pasuje mi jego nitka, naprawdę fajnie się tam odnajdywałem. Jednak szczerze powiem, że Jarama nawet też przypadła mi do gustu. A na pewno znacznie bardziej niż Ricardo Tormo, a Barcelona to już zwłaszcza, która mnie denerwuje, a czasem wręcz nudzi. Jeśli idzie o Jaramę, to naprawdę interesujący tor, bo jest krótki, różnice są małe, ale też to obiekt, na którym jak się zagapisz, to masz ogromny problem. Nie ma za bardzo miejsca na błąd. Także myślę, że to była dobra decyzja, że wyścig o GP Hiszpanii rozegrany też został na Jaramie, bo mogliśmy zobaczyć coś nowego, a też sam wyścig był całkiem w porządku, choć oczywiście mógł być lepszy. Jeśli miałbym stworzyć moją osobistą klasyfikację tych czterech torów, to byłoby to tak: Walencja, Jarama, Ricardo Tormo, Barcelona.

After: Nie jechałem po Ricardo Tormo, ale z tamtych trzech najprzyjemniej mi się jeździło właśnie na Jaramie, która bardzo mi przypadła do gustu, na Walencji też nie było źle. Co ciekawe najgorzej jest z Barceloną, za której pętlą nie przepadam, a podium zdobyłem przez przypadek, gdzie większość stawki borykała się z zacinkami (w tym ja), więc jak widzisz, Hiszpania raczej będzie mi się dobrze kojarzyła heh

Adve: Jeżeli chodzi o tor Jarama to mogę umieścić na 2 pozycji w zestawieniu Torów w Hiszpanii w lidze. Uliczny tor w Walencji był najlepszym torem, Ricardo Tormo było średnie, a tor Catalunya powinna być dawno umieszczona na śmietnik, słaby tor, 95% wyścigów tam było inscenizacją bożego ciała.



Na ostatnie dwie rundy wracamy do bliskich nam terenów. GP Czech odbędzie się na torze Masaryk położonym nieopodal Brna, który gościł ligę w pierwszym jej sezonie. Jest to dosyć charakterystyczny tor i gości on regularnie serię MotoGP. Czy znasz/lubisz ten tor i masz jakiś cel na wyścig?

Kubusa96: Jak za pierwszym razem się na nim spotkaliśmy, to im dłużej po nim jeździłem, tym bardziej mi się nie podobał. Ale to może też dlatego, że byłem już zmęczony sezonem. No i to było trzy lata temu, od tamtego czasu wydarzyło się bardzo dużo. Samej nitki szczerze mówiąc nie pamiętam, tak więc będę się tak jakby uczył tego toru na nowo, ale to w sumie fajnie, bo to zawsze jest jakiś mały dreszczyk emocji. Cel na wyścig? Jak zawsze - pojechać bezbłędnie, żeby mieć takie poczucie, że zrobiłem wszystko, co mogłem. Tak było teraz w Hiszpanii i chcę tego samego dokonać podczas GP Czech. No i oczywiście dobra zabawa na pierwszym miejscu, bo to najważniejsze. Fajnie by jeszcze było, jakby były małe różnice. Powtórka z Zhuhai? Jak dla mnie byłoby super.

After: Toru nie znam, więc mam trochę utrudnione zadanie, muszę pooglądać onboardy i nauczyć się go. Jeśli chodzi o cel, to trzeba po prostu powalczyć o jak najlepszy możliwy wynik, żeby w razie co mieć bezpieczną przewagę przed ostatnim wyścigiem w sezonie.

Adve: Ostatni razem na Brnie jechałem w S1 czyli jakieś 3 lata temu. Moim celem na wyścig jest bycie przed mikruskiem jak najdalej aby odskoczyć w punktach. Jeżeli Mikrus nie zmieni swojego tempa wyścigowego to gdyby Kartomania robiła księgę bolców w ExF1 z tego sezonu to MikruseK tam byłby umieszczony.



To wszystko, dzięki za konferencję.

Kubusa96: Dzięki również.

After: Dzięki również

Adve: Także dziękuje i szczęśliwego nowego Brna



 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430