· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Witaj Norbi. Po dwóch wyścigach, których nie ukończyłeś z przyczyn technicznych, wreszcie dojechałeś do mety w dobrych punktach. Czy poczułeś ulgę, gdy przekroczyłeś linię mety?
Norbi: Tak, i to bardzo dużą ulgę, bo powoli dostawałem nerwicy niczym Kubica w Williamsie, to nie był idealny wyścig, tempo było dobre, ale były momenty słabości i błędy, lecz czwarte miejsce na mecie mnie cieszy patrząc na ostatni czas w lidze
Strata do kierowców, którzy ukończyli wyścig przed Tobą była dosyć spora. Czy na tym torze nie potrafiłeś odnaleźć się tak, jak na innych?
Norbi: Ta strata w głównej części wyniknęła z kolizji na pierwszym zakręcie, potem próbowałem odrabiać straty, musiałem wyprzedzać słabszych rywali co nie zawsze dało się szybko i też traciłem czas a ogólnie moje tempo było dobre aczkolwiek nie takie jakie oczekiwałem, tor jak tor, trzeba było sobie poradzić, cóż wyścig dobry ale strata dała mi dużo do myślenia
Mimo wielu pechowych rozłączeń internetu nadal jesteś w walce o czwarte miejsce w klasyfikacji kierowców. Jak myślisz, czy gdyby nie one, to walczyłbyś o drugie miejsce?
Norbi: Myślę, że tak by było, straciłem wiele punktów i gdyby nie one to walczyłbym o P2 z Alfami, cóż, stało się inaczej, skupiam się teraz na walce o czwarte miejsce by jakoś solidnie ten sezon zakończyć
Witaj Patryk. Po pechowym starcie udało się nieznacznie zminimalizować straty i zdobyłeś 4 punkty. Jak z Twojej perspektywy wyglądał pierwszy zakręt? Czy uważasz, że popełniłeś tam jakiś błąd, dało się tam uniknąć kolizji?
Patrique2001: Pierwszy zakręt, ha... no co tu dużo mówić - nie mogłem nigdy przejechać tego zakrętu na 100% możliwości samochodu, bo przegrzałbym opony. Na starcie znowu opony są za zimne, ale nie można wtedy pojechać agresywniej tego zakrętu bo albo skończysz na poboczu, albo na czyimś tylnym skrzydle. Przeczuwałem, że wszyscy będą chcieli się zmieścić po wewnętrznej, dzięki czemu byłbym w stanie spróbować zyskać przynajmniej jedną pozycję jadąc po zewnętrznej. Niestety plan legł w gruzach po tym, jak zobaczyłem po prawej stronie lecącego bokiem Norbiego. Byłem tuż za nim więc wiedziałem, że już po mnie. Potem byłem już tylko pasażerem. Miałem kupę szczęścia, że bariera jedynie pozbawiła mnie przedniego skrzydła, bo przynajmniej mogłem dojechać do boksów... ale wracając - nie mogłem nic zrobić po zewnętrznej z lecącym bokiem Norbim. Nie mógłbym też raczej hamować, bo byliśmy już w środku bardzo szybkiego zakrętu, także hamowanie wywołałoby reakcję łańcuchową z tyłu. Po wyścigu obejrzałem ujęcia z helikoptera i widziałem całkiem pustą wewnętrzną, a na samym środku After został zamknięty przez agresywną obronę Mikrusa i standardową linię przejazdu Norbiego. Dalej historia jest już znana...
Czy w wyścigu miałeś problem z przebijaniem się na wyższe pozycje i czy zadowalało Cię prezentowane tempo?
Patrique2001: Po pierwszym okrążeniu nie miałem szans na nic innego poza jednym-dwoma punkcikami, także jechałem już ten wyścig na zasadzie "wszystko mi jedno". Fajnie, że udało mi się zniwelować w miarę szybko stratę do Kiro, zaś potem miałem fajną walkę z Ostachimem i po postojach wyprzedziłem Graczka. Przy Ostachimie musiałem się trochę namęczyć, co było ciekawym doświadczeniem, bo rzadko kiedy mam okazję walczyć w dole stawki. Tempo z kolei było takie, na ile mnie było stać na tym torze. Kompletnie nie mogłem się dogadać ani z torem, ani z samochodem - nie wiem czemu.
Czy można więc powiedzieć, że dobrze, że taki start zdarzył się dla Ciebie na tym torze, a nie innym?
Patrique2001: Wolałbym, żeby taki start nie zdarzył mi się na żadnym torze. Ale nie można mieć wszystkiego...
Kiro, gratuluję bardzo dobrego wyścigu w Twoim wykonaniu i drugiego punktu w tym sezonie. Jak z Twojej perspektywy wyglądał ten wyścig?
Kiroshima: Dziękuje, ciężko na to pracowałem żeby być konkurencyjny w tym wyścigu. Wyścig był bardzo ciekawy. na początku chciałem wyprzedzić Shadowa, ale on mi zrobił flashbacki Schumachera z Węgier 2k10. Nagle coś mnie odbiło, znalazłem się na poboczu, chciałem restartu ale szybko pojechałem dalej. Później trzymałem się na 12 miejscu aż do 22 okrążenia przed prostą startową Mikrus i Ostachim wyprzedzili mnie na prostej. Mikrus chyba złapał za mocnego drafta od Mercedesa i uderzył w bolid przeciwnika. Pierwsza myśl "no co za de**il" i pomyślałem, kuźwa, mam punkty, patrzę opony już nie trzymają, szybko do pitu po nowe mediumy i jazda do mety.
Czy spodziewałeś się przed wyścigiem, że pójdzie Ci tak dobrze na czeskim torze?
Kiroshima: Spodziewałem się, że będzie dobrze, bo sporo z Kubą i Szymkiem trenowałem i przyniosło to efekt, ale nigdy nie spodziewałem, że wywiozę punkty.
Okazuje się, że możesz skończyć sezon na 17., a przy odrobinie szczęścia nawet ma 16. miejscu w klasyfikacji kierowców, co w poprzednich sezonach mogło być nie do pomyślenia. Czy można powiedzieć, że zaliczyłeś postęp względem poprzednich sezonów?
Kiroshima: Myślę, że to zasługa wytrwałości i treningu z braćmi. Zawsze staram się dawać z siebie maksimum, ale można by powiedzieć, że postęp jest
Start do wyścigu okazał się być jednym z najbardziej chaotycznych w historii ligi. Czy spodziewaliście się takiego startu ze względu na charakterystykę pierwszego zakrętu i różnych sposobów przejeżdżania go przez kierowców? Czy tor położony nieopodal Brna, który przez wielu kierowców jest nazywany torem pod MotoGP, to dobry obiekt dla bolidów F1?
Norbi: Nie spodziewałem się takiego startu i pierwszego zakrętu, dużo osób ucierpiało na tej "inbie". Pierwszy zakręt jest szybki, dojeżdżając do niego, wcześniej zacząłem hamować i After nie mógł się tego spodziewać, a reszta już nie miała gdzie uciekać i również się wplątali w tą kolizję.
Patrique2001: W sumie to nie wiedziałem, czego można się spodziewać na tym pierwszym zakręcie. A czy to dobry tor dla bolidów F1? I tak i nie. Nie możemy oceniać tego przez pryzmat dwóch wyścigów w przeciągu ośmiu sezonów, albo trzech lat - jak kto woli. Jeszcze do tego dochodzą takie zmienne, że w pierwszym wyścigu jechało 11 osób, a w drugim mieliśmy ośmiu kierowców poza torem na pierwszym zakręcie... należy też uwzględnić poziom docisku obecnych samochodów i jego wpływ na opony - lewa przednia opona cierpiała na pierwszym zakręcie, przez co odpowiednie zadbanie o nią dawało możliwość przejechania jakiegoś sensownego okrążenia. A dbanie o tę oponę wymagało pokonywania pierwszego zakrętu tak, jakby się jechało co najmniej autem GT3. Więc odpowiadając w skrócie na drugą część pytania: i tak i nie.
Kiroshima: Też brałem udział w tym i chciałem restartu, bo myślałem, że ponad połowa stawki rozwaliła się, ale pojechałem dalej. Ostatecznie nie miałem urwanego skrzydła, co dało mi przewagę nad resztą, tylko miałem delikatnie uszkodzone boczną strefę po prawej. Nie spodziewałem się takiego startu, zawsze na T1 miałem osobistą taktykę przejechania. Wg mnie pasuje tutaj F1, nie jest ciasny, ale ma sporo zakrętów, które powodują, że trzeba być skupionym.
Przed nami ostatnie GP, tradycyjnie rozgrywane w Polsce. O torze Poznań nie trzeba wiele mówić, gdyż jest on lidze dobrze znany. Jak zamierzacie podejść do tego GP? Jakie emocje Wam przed nim towarzyszą?
Norbi: Do Poznania przyjeżdżam z celem wywalczenie czwartej pozycji w generalce i dania z siebie wszystko na koniec sezonu. To będzie mój cel na wyścig i oby został zrealizowany.
Patrique2001: Zamierzam podejść do tego wyścigu jak do każdego kolejnego - chcę osiągnąć najlepszy możliwy wynik. Mam jeszcze matematyczne szanse na P4 na koniec sezonu, ale matematyka - a w szczególności rachunek prawdopodobieństwa - to nie jest moja mocna strona. Nie towarzyszą mi jakieś wyjątkowe emocje, dla mnie jest to normalny tor i normalny wyścig tak, jak każdy inny.
Kiroshima: Poznań to jakby mój domowy wyścig, bo mieszkam około godzinę od Poznania. Chcę podejść do tego GP jak do każdego, skupienie i brak rozpraszania, jechać swoje i dojechać do mety. Nawet może znów się okaże, że w punktach. To wszystko zależy od skupienia i mam nadzieję, że będzie udane zakończenie sezonu 8. Towarzyszą mi emocje neutralne bo wiem że muszę pojechać swoje i dojechać.
To tyle na dzisiaj, dziękuję za konferencję.
Norbi: Też dziękuję
Patrique2001: Dzięki również.
Kiroshima: Dziękuje także pozdrawiam Kozoshima aka Kiroshima
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum