· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów Grand Prix w Czechach rozpoczyna się już w latach 30. XX wieku. Pętla toru przebiegała wówczas przez zachodnią część Brna i okoliczne wioski. Prawie 14-kilometrowy obiekt utrzymywał swoją pętlę i długość aż do drugiej połowy lat 80. XX wieku - skrócono go do 5,4 kilometra i w takiej formie zostaje po dziś dzień. Obiekt ten nosi imię pierwszego prezydenta Czechosłowacji, Tomáša Masaryka. Tor w Brnie znany jest głównie z organizacji GP Czech MotoGP, więc fanom Motocyklowych Mistrzostw Świata obiekt ten jest bardzo dobrze znany. Czechy to kraj znanej bajki "Sąsiedzi" - zatem może przed wyścigiem widownia spotka Pata i Mata na torze, a nuż coś będą musieli naprawić...
Pętla toru charakteryzuje się dużymi różnicami poziomów i zróżnicowaniem sekcji - pierwsze 5 zakrętów to stosunkowo łatwe, szybkie zakręty, choć 4. i 5. zakręt mogą sprawić problemy. Od zakrętu nr 6 do zakrętu nr 10 mamy znowu techniczną, krętą partię, gdzie ważny jest dobry balans. Od 11. zakrętu do samej mety już jest z górki, choć do mety wspinamy się pod górę. Kluczowy tu będzie dobry balans oraz docisk. Ponadto, tor jest bardzo "oponożerny" - trzeba tu umieć się obchodzić z oponami.
Sytuacja w generalce jest w tej chwili taka, że Szymusso może już tutaj zapewnić sobie mistrzowski tytuł. Aby tak się stało, Markovsky nie może zdobyć od niego więcej niż 7 punktów. Zatem Szymek zostanie mistrzem na pewno, jeżeli zajmie w tym wyścigu 2 miejsce. jeżeli Marek wygra, a Szymek nie da rady być drugi, wtedy tytułu nie zdobędzie. Natomiast jeżeli Marek będzie drugi, tytuł Szymkowi da 4 miejsce, natomiast każde kolejne miejsce Marka sprawi, że Szymek może być aż trzy pozycje za nim, a i tak zostanie mistrzem. natomiast jeżeli Marek zajmie miejsce gorsze niż 6, to Szymek zostanie mistrzem bez względu na swój wynik. W klasyfikacji konstruktorów może mieć miejsce walka o 5. pozycję między Jordanem, BAR Hondą a Renault - Jordana i BAR-a dzieli zaledwie 8 punktów, a BAR-a i Renault zaledwie 10. Tu sprawa jest wciąż otwarta, wyżej hierarchię już mamy ustaloną - Ferrari z tytułem mistrzowskim, Toro Rosso przed swoim "starszym bratem" - Red Bullem, który jest niezagrożony na 4. pozycji.
Nazwa GP: Czech Grand Prix
Lokalizacja: Brno, Kraj południowomorawski, Czechy
Nazwa toru: Masaryk Circuit
Długość: 5,403 km
Liczba zakrętów 15
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Luca Filippi, 1:43.260, Auto GP, 2010
Liczba okrążeń (F1): 55
Liczba okrążeń (liga): 24
Dystans wyścigu (F1): 297,165 km
Dystans wyścigu (liga): 133,724 km
Program GP:
Trening: 09.09.2016 (piątek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 10.092016 (sobota), godz. 18:45
Wyścig: 10.09.2016 (sobota), godz. 19:30
Prognoza pogody: Przez cały weekend ma być słonecznie, nie ma szans na deszcz.
Mimo iż część kart została już rozdana, to możemy być pewni ciekawego wyścigu. Czy Szymusso zapewni sobie tytuł mistrza? Czy Marek wyjdzie z opresji i nadrobi straty? Na te i inne pytania poznacie odpowiedzi w relacjach z GP Czech, które zaczyna się już jutro. Do zobaczenia na torze! Pozdrawiam, TiDiEj.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum