header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Przed sesją pojawiały się dość niepokojące informacje na temat możliwej frekwencji podczas tego dnia testów. Dość spora część kierowców sygnalizowała nieobecność, ale też nie było innego terminu na testy, stąd nie było ich jak przełożyć. Ostatecznie sesję rozpoczęło dziewięciu kierowców - duety Alfy Romeo i Williamsa, Tarask, Shadowowski, Kiroshima, Karlique i gościnnie w bolidzie Haasa Markovsky. Trochę szkoda, że nie było żadnego kierowcy spoza ligi, a te testy też miały być po to, by ich ewentualnie sprawdzić. Być może odstraszyła ich informacja, że stawka na kolejny sezon jest już znana. Wprawdzie po dziesięciu minutach na torze pojawił się Yodson, ale on jest już pewny miejsca w stawce na przyszłą kampanię i miał tylko potwierdzić, że na to miejsce zasługuje. Przed zawodnikami było 60 minut jazdy i korzystania z dwóch typów opon - miękkich i twardych, które miały się nieco różnic od tych z ósmego sezonu. Podobnie nie było już dwóch boostów no i przede wszystkim była nowa fizyka jazdy. Nad torem było pochmurno, ale deszcz, jeśli miał spaść, to jeszcze mniejszy, niż podczas ostatniego GP Polski. Z drobnym opóźnieniem zapaliły się zielone światła i zawodnicy ruszyli na tor.

A wyjechali niemal natychmiast wszyscy, jakby chcąc od razu wiedzieć, z czym mają do czynienia. Trudno się dziwić, gdyż była to kompletnie odmienna jazda, niż w ósmym sezonie, bolidy nie były tak przyczepne. Kilku kierowców na początku nie mogło sobie z tym poradzić i wylatywało z toru. Prym w tej kategorii wiódł Karlique, który przez pierwszy kwadrans miał na koncie więcej pytań, co tu jest grane, niż przejechanych okrążeń. Prowadzenie jako pierwszy objął Kubusa96, który jako jedyny na początku ustanowił czas na poziomie 1:13. Za jego plecami znajdowali się Tarask, Markovsky, Szymusso i Patrique2001. Jednak wicemistrz ligi zdołał przejechać tylko kilka kółek. Za chwilę napotkał, wraz z Kiroshimą, problem techniczny, być może spowodowany tym, że mieliśmy serwer na Dedicated i tym samym Szymusso na tor już nie wrócił. Kiro z kolei po dziesięciu minutach był znów gotowy do jazdy. Uprzedzając fakty, były to jednak jedyny odnotowane problemy przez kierowców z serwerem. Jeździć zaczął natomiast Yodson, ale pierwszy jego kontakt z bolidem był bardzo trudny i notował wolne okrążenia. Swoją pracę wykonywał Shadowowski, któremu zależało na pokonywaniu kolejnych, cennych dla niego, kilometrów, za to słabe czasy notował Szprycek. Być może jednak miał zalane na pokład nieco więcej paliwa, ewentualnie na spokojnie testował nową fizykę. Kubusa w tym czasie, który co chwilę grzebał przy ustawieniach i wyjeżdżał na krótkie przejazdy, zszedł poniżej 1:13, co potem zrobił też Tarask. Wtedy o sobie postanowił przypomnieć Markovsky, wychodząc na prowadzenie, ale nacieszył się nim może minutę, bowiem znów do akcji wkroczył bolid Alfy Romeo, schodząc na 1:11 i ponownie obejmując prowadzenie.

Mniej więcej w połowie sesji na torze mieliśmy drugi bolid Racing Point, gdyż pojawił się Graczek. W tym czasie pierwszą pozycję zaatakował Tarask, ale wtedy znów szybką kontrę wyprowadził Kubusa, wychodząc ponownie na prowadzenie, wyprzedzając mistrza ligi o niecałą 0,1 sekundy. Swoje czasy stale poprawiali Yodson i Shadowowski, przy czym ten pierwszy prezentował się lepiej, aż w końcu ustanowił czas na poziomie 1:13 i wyprzedzał przez pewien czas Szprycka, który nie prezentował swojej najlepszej formy. Co ciekawe, dość małym powodzeniem cieszyły się opony twarde. Na początku jedynie jechali na nich Karlique i Kiroshima, ale szybko ten pomysł porzucili i jedynym, który na dłużej się z nimi zapoznał, był Patrique, testujący dłuższe przejazdy. Kiro, gdy już trochę lepiej poznał się z bolidem, zaczął prezentować się lepiej i znalazł się w tabeli przed Karlique, który dalej miał ogromne problemy z utrzymaniem właściwej linii jazdy, wypadał z toru i mocno narzekał. Nie udało się jednak kierowcy Red Bulla zdecydowanie zbliżyć do Shadowowskiego. Problemy miał także Graczek, który powoli się rozkręcał i dopiero pod koniec sesji pojechał szybciej od Karlique'a, który swojego wyniku nie poprawił. Chciał to zrobić Tarask, ale i jemu zdarzały się błędy, szczególnie nie mógł trafić w ostatni zakręt. Kubusa za to na koniec pojechał jeszcze lepiej i ostatecznie wykręcił 1:11.289, wygrywając sesję. Na koniec przyspieszyły także Williamsy. Szprycek zszedł nieznacznie poniżej 1:13, lepiej poszło Patrique'owi, który nieznacznie przegrał z Markovskym, który chyba niespecjalnie się starał o czasy.

Jak wiadomo, wyniki testów, a już zwłaszcza takich jak te, kompletnie nic nie mówią i nie dają żadnego obrazu, którym warto się sugerować. Jak już jednak wspomniałem, zawsze to jakaś ciekawostka i na pewno ich wyniki są interesujące. Kubusa był nie tylko najszybszy, ale też najbardziej pracowity, gdyż przejechał 50 okrążeń. Pozostali też jednak nie próżnowali, przejeżdżając od 40, do 45 kółek, z wyjątkiem oczywiście Kiroshimy, Graczka i Szymussa, którzy mieli swoje problemy, aczkolwiek ten pierwszy zdołał przejechać i tak całkiem dobrą liczbę, bo 35 kółek. Co najistotniejsze, to dość pozytywne opinie na temat fizyki, która rzeczywiście jest dość interesująca. Wolniejsza, nieco może trudniejsza, ale przez to także ciekawsza. Na pewno za to będziemy pracować nad oponami, gdyż jeszcze nie są idealne. Jeśli jeszcze ktoś chce się podzielić swoimi uwagami, gorąco zachęcam, im więcej opinii, tym łatwiej będzie przygotować ostatecznego moda. Szczególnie na dużo opinii liczymy po drugim dniu testowym, który już w czwartek na Torze Poznań. Będzie on o tyle istotny, że sprawdzimy także to wszystko w warunkach wyścigowych. Dobrze by zatem było, aby pojawiło się na tych jazdach jak najwięcej ludzi, dlatego gorąco zapraszam i zachęcam do udziału w drugim dniu testowym, gdyż bardzo to pomoże wszystkim. A tym, którzy uczestniczyli w pierwszym dniu, serdecznie dziękuję. To wszystko na ten moment. Pozdrawiam, Kubusa96.

Pozycja Kierowca ZespółCzasStrata
1. Kubusa96Alfa Romeo1:11.289-
2. TaraskMclaren1:11.6170:00.328
3. MarkovskyHaas1:12.3420:01.053
4. Patrique2001Williams1:12.4030:01.114
5. SzprycekWilliams1:12.9640:01.675
6. YodsonFerrari1:13.4140:02.125
7. ShadowowskiRacing Point1:14.3450:03.056
8. SzymussoAlfa Romeo1:14.7580:03.469
9. KiroshimaRed Bull1:14.8350:03.546
10. GraczekRacing Point1:15.2290:03.940
11. KarliqueRenault1:15.4150:04.126
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430