· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na starcie pojawiło jedenastu kierowców. Duety Williamsa, Mclarena i RedBulla, Kubusa96, Yodson, Graczek, Mikrusek czy Kamilr2000. I tym razem brakowało gości z po za ligi by mogli pokazać swoje umiejętności. Warto zaznaczyć, że była to ostatnia okazja do pojechania bolidami z sezonu ósmego w oficjalnej sesji. Oczywiście jak to było za pierwszego dnia, zawodnicy mieli do dyspozycji softy i hardy. Do tego wolniejsza fizyka pod nowy sezon. Do wykorzystania 30 minut wolnej sesji testowej oraz potem 20 okrążeń rywalizacji. Pogoda na torze była słoneczna ale w raz czasem miały się pojawić chmury. Zapaliły się zielone światła i ruszyli do testowania. Większość zawodników wyjechała na miękkich oponach. Szybko jechał od razu Kubusa96, nie próżnując i kręcąc rezultaty w granicy 1:11. Również Tarask na początku niemrawo zaczął ale w raz z upływem czasu rozkręcał się i wyszedł na prowadzenie, mając minimalną przewagę nad zawodnikiem Alfy Romeo. Dane zbierał za to Patrique2001, to samo robił Szprycek, poprawiając też czasy. Norbi na początku jeździł z dużym pokładem paliwa, na softach. Dużo męczył się Mikrusek, coraz bardziej denerwując się na tor. Pandodo pokazywał, że nawet na innej fizyce się świetnie czuje na obiekcie w Poznaniu i kręcił konkurencyjne wyniki. Trochę z jazdą męczyli Yodson i Kamilr2000 powoli przyzwyczając się do fizyki. Zdecydowanie odstawał Kiroshima, kręcąc odległe czasy i zwiedzając pobocza toru. Sesja przebiegła spokojnie, było trochę narzekania ale też temu służą testy by wyłapywać czy to niedogodności w fizyce albo w ustawieniach bolidu i poprawiać je. Standardowo ostatnie przejazdy ustaliły wyniki sesji, notabene też kolejność startową które znajdują się poniżej i do przejechania został tylko wyścig.
Pozycja
Kierowca
Zespół
Czas
Strata
1.
Tarask
McLaren
1:11.010
-
2.
Kubusa96
Alfa Romeo
1:11.035
0:00.025
3.
Norbi
McLaren
1:11.434
0:00.423
4.
Szprycek
Williams
1:11.561
0:00.551
5.
Pandodo
Red Bull
1:11.578
0:00.568
6.
Patrique2001
Williams
1:11.802
0:00.791
7.
MikruseK
Renault
1:12.542
0:01.532
8.
Yodson
Ferrari
1:12.975
0:01.965
9.
Kamilr2000
Mercedes
1:13.088
0:02.077
10.
Kiroshima
Red Bull
1:14.089
0:03.079
11.
Graczek
Racing Point
-
-
Wyścig miał się rozpocząć w słonecznej pogodzie i tak się stało. Była dowolność wyboru mieszanki na start lecz był wymagany jeden pitstop tak by użyć softy i hardy. Co ciekawe kilka osób wybrało hardy, chociażby ruszający z PP Tarask, reszta już opony miękkie. Już same okrążenie formujące dostarczyło nieprzyjemne akcje, bowiem najpierw Kamilr2000 zahaczył o pancerną oponę ale zdołał się wyratować przed utratą opony czy skrzydła, ale chwilę potem Kiroshima popełnij, wręcz dwa głupie błędy i najpierw stracił skrzydło a potem oponę i jedynie co mu pozostało to start z alei serwisowej. Reszta zawodników przejechało spokojnie i mogliśmy obserwować start. Świetnie, mimo twardych opon, ruszył Tarask i od razu odstawił Norbiego, który już na pierwszych metrach musiał pojedynkować z dwójką Williamsa. Za nimi był Dodo, który niestety, nie wyhamować do pierwszego zakrętu i uderzył z tył bolidu Patrique2001, wysyłając go na bandę, kierowca Williamsa po tym zdarzeniu wycofał się ze złości z wyścigu. Również Kamilr2000 na T1 na trawę i sporo czasu stracił. Całe zamieszanie wykorzystał tercet Graczek, Mikrusek i Yodson, przebijając się na 4, 5 i 6 pozycję. Za nimi byli Pandodo i Kamilr2000. Fatalny start jak FL miał Kiro, już na T1 również uderzył w bandę i stracił skrzydło. Czołowa trójka, w kolejności Tarask, Norbi i Szprycek odjechali od reszty. Między nimi utrzymywała się różnica jednej sekundy, która potem się zwiększała. Pandodo od razu zabrał się za odrabianie strat, wyprzedził najpierw Yodsona gdy ten wyjechał na trawę i gonił Mikruska. Kolejny błąd popełnił Kamilr2000 spinując na wyjeździe z T1 i tracąc skrzydło. Tych błędów sporo się przydarzyło już zawodnikom. Już po kilku okrążeniach stawka się nam bardzo rozjechała. Przez kilka okrążeń nie działo się za wiele, zawodnicy popełniali drobne błędy. Tym czasem dodo zyskał pozycję, po błędzie Mikrusa. Powoli nastał czas na zjazdy do pitstopu, już na 8 okrążeniu zjechali Norbi i Szprycek. Potem kolejni zawodnicy. Długo na torze zostawał Dodo a Mikrus zjeżdżając wcześniej też od niego, próbował go podciąć lecz to się nie udało i kierowca RBR Racing wyjechał z zapasem przed bolidem Renault. Z kolei na czternastym okrążeniu Norbi popełnia błąd, wyjeżdża na trawę i traci pozycję na rzecz Szprycka, lecz zawodnik Williamsa kilka zakrętów dalej robi to samo i sytuacja wraca do normy, zabawna sytuacja można wręcz rzec. Niestety, na 16 kółku, problemy spowodowały, że o Norbi wycofał się z wyścigu co dawało Szpryckowi drugie miejsce a Dodo trzecie. I tak już pozostało do mety. Tarask wygywa z ogromną przewagą nad drugim Szpryckiem. Trzeci dojechał Dodo, mimo błędu i kolizji z Patrykiem, zdodał wykonać comeback na podium. Czwarty Mikrus nie może być zadowolony bo przez swój błąd stracił szansę na podium. Piąty Yodson i szósty na metę wjechał Graczek. Nie ukończyli wyścigu Norbi, Patrique2001, Kamilr2000 i Kiroshima.
Pozycja
Kierowca
Zespół
Czas/Strata
1.
Tarask
McLaren
0:24:53.181
2.
Szprycek
Williams
+ 00:20.197
3.
Pandodo
Red Bull
+ 00:34.202
4.
MikruseK
Renault
+ 00:57.143
5.
Yodson
Ferrari
+ 1 okr.
6.
Graczek
Racing Point
+ 1 okr.
7.
Norbi
McLaren
Nie ukończył
8.
Kamilr2000
Mercedes
Nie ukończył
9.
Patrique2001
Williams
Nie ukończył
10.
Kiroshima
Red Bull
Nie ukończył
I tak o to minęły testy, które dostarczyły zawodnikom wiele informacji jak wygląda obecna w przygotowaniu fizyka, ona się zmieni na pewno nieco ale jest to zbliżony prototyp do finalnej więc warto było się z nią zapoznać przez te dwa dni. Testy wypadły dobrze, nie było nagłych CL. Nowa fizyka, jest trudna co widać po wypowiedziach kierowców ale FIA będzie jeszcze nad nią pracowała i z pewnością każdy się do niej przyzwyczai. Prosimy też o rozważniejsze zachowywanie się na starcie, mając na względzie to, że jest obniżony właśnie docisk, tak by nie dochodziło w przyszłości do niepotrzebnych kolizji na pierwszych zakrętach. Administracja dziękuje wszystkim za testy i oficjalnie kończy sezon VIII i rozpoczyna sezon IX. Wkrótce o tym więcej informacji, dziękuje za uwagę.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum