header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Regulamin i bolidy

Tak jak poprzednim razem, o wyborze bolidów zdecydowało głosowanie ligowe. Moim osobistym pomysłem było, aby wziąć auta z 1999 roku, gdyż przed nami akurat dziewiąty sezon i to uczyniłoby dziewiątkę motywem przewodnim. Do tego, uczcimy w ten sposób 20 lat od tego roku, który był pierwszym, jaki pojawił się w kultowej F1 Challenge, dzięki której nasza liga powstała. Jednakże nie chciałem się upierać, dla tego ligowicze mieli jeszcze do wyboru powrót do mieszanek z różnych lat, albo jakiś sezon, który miał miejsce stosunkowo niedawno. Społeczność zdecydowała, dosyć zdecydowanie, że będziemy jednak jechać na bolidach właśnie z roku 1999. Jeśli chodzi o samego moda, to będziemy się opierać na WCP 1999, ale będą trochę zmodyfikowane dźwięki, gdyż w oryginalnym modzie, są one nieco słabe. Przedsmak fizyki mogliście poznać podczas testów posezonowych, będzie ona tylko nieznacznie zmodyfikowana. Jeśli zaś chodzi o zmiany regulaminowe, to są dwie najistotniejsze. Po pierwsze - do wyboru podczas wyścigu będą już tylko dwa typy opon - miękkie, które będą oznaczone białym paskiem, i twarde, które nie będą oznaczone. Wynika to z analizy ostatnich sezonów, gdzie trzy typy mieszanek były używane rzadko, a w sezonach siódmym i ósmym praktycznie wcale. Nie ma więc chyba to najmniejszego sensu. Aby zachować nieco realizmu z roku 1999, nie będzie slicków. Będziemy dążyć także do tego, aby opony na suchy tor nie miały racji bytu na mokrym torze. Zmiana druga, to rezygnacja z dwóch boostów i powrót do jednego, gdyż dwa dawały niektórym przewagę, a potem brakowało paliwa na okrążeniu zjazdowym i było tłumaczenie, że takie było zużycie. Dlatego, dla czystości sytuacji, wracamy do jednego boosta. Pojemność baku zostanie powiększona do 120 litrów. Dojdzie także do drobnej zmiany w kwestii ustalania pogody - nadal będziemy opierać się na rzeczywistej prognozie, ale teraz skrypt będzie tworzył generator pogody. Ma to przynieść nieco więcej losowości w pogodzie. Pozostałe rzeczy się nie zmieniają, w tym najważniejsza - system kwalifikacji, który w ósmym sezonie wprowadził nieco zamieszania i warto, aby obowiązywał nadal.

Ligowa obsada

W lidze nie zmieni się także liczba miejsc - nadal mamy osiemnaście stanowisk dla kierowców etatowych w dziewięciu zespołach. W porównaniu z końcem sezonu ósmego, doszło tylko do jednej zmiany - z jazdy zrezygnował Adve, aby poświęcić się nauce. Jego miejsce zajmie Yodson, który przeczekał cały poprzedni sezon, pojawił się na kilku treningach, a także wziął udział w testach posezonowych, gdzie otrzymał naszą umowną licencję. Po tym, jak się dowiedzieliśmy, kto będzie jeździł, przyszedł czas na ustalenie, kto gdzie będzie jeździł. Tak, jak ostatnio, wybór teamów miał polegać na dogadaniu się między sobą, aby każdy mógł mniej więcej wybrać ten zespół, w którym chce się znaleźć. Obyło się bez kłótni, więc wygląda na to, że tak się stało. Przeanalizujmy więc, jak wygląda sytuacja. Mistrzowie, a więc Tarask i Norbi, powędrowali do Williamsa, gdzie do tej pory żaden z nich nie jeździł. Co ciekawe, Tarask jest w pierwszym w historii ligi mistrzem, który nie wybrał numeru 1, pozostając wiernym swojej szczęśliwej trzynastce. Po ich odejściu McLaren raczej nie będzie cierpiał, bo ich zespół zasilili Szymusso i Kubusa96, którzy jak do tej pory byli gwarancją miejsca w czołowej trójce klasyfikacji konstruktorów. Młodszy z braci w końcu dostał się do zespołu, w którym chciał pojechać, a dla starszego to powrót do ekipy, w której zaczął karierę simracera. Swoje marzenie spełnił też Patrique2001, który od zawsze chciał pojechać w zespole BAR z tego roku i miało do tego dojść w piątym sezonie, ale wiemy, jak się tamta historia potoczyła. Za sobą pociągnął oczywiście Szprycka, więc już nie możemy się doczekać uprzejmości, wymienianej przez tą dwójkę. Współpracę będą kontynuować także Karlique i MikruseK, którzy tym razem będą reprezentować barwy Arrowsa. Małą niespodzianką jest także dalsza wspólna jazda Pandodo i Kiroshimy, biorąc pod uwagę, że ten pierwszy długo w ósmym sezonie chciał zmiany. Widocznie mu się jednak odwidziało, wpływ ponoć miała też lepsza dyspozycja Kiro w drugiej części ostatniej kampanii. Teraz będą jeździć w Sauberze. Kamilo z kolei to jedyny zawodnik, który nie zmienił względem ósmego sezonu zespołu, decydując się na pozostanie w Ferrari. Biorąc pod uwagę historię jego poprzednich teamów, wcale to nie dziwi. Do współpracy zaprosił Aftera, co może być interesującym połączeniem. Pozostałe teamy tworzą kierowcy, którzy dołączali do ligi w ostatnim czasie i są z jednej branży, jednak będą teraz jechać w innych konfiguracjach, niż w ósmym sezonie. Kamilr2000 rozczarował się wspólną jazdą z Ostachimem i postanowił dołączyć do zespołu Jordana, gdzie trafił również Wujek. Wywołany do tablicy Ostachim z kolei zgarnął Shadowowskiego i obaj będą reprezentować barwy zespołu Benettona. Patrząc na poprzedni sezon, jest to dość osobliwy duet. Z kolei Graczek przygarnął Yodsona i obaj pojadą dla zespołu Prost GP.

Lista startowa na nadchodzący sezon prezentuje się więc następująco:
Winfield Williams, model: FW21
Numer Kierowca
13. Tarask (R. Schumacher)
98. Norbi (A. Zanardi)
West McLaren Mercedes, model: MP4/14
Numer Kierowca
10. Szymusso (M. Hakkinen)
11. Kubusa96 (D. Coulthard)
Scuderia Ferrari Marlboro, model: F399
Numer Kierowca
14. After (M. Schumacher)
46. Kamilo (E. Irvine)
British American Racing, model: BAR01
Numer Kierowca
4. Szprycek (R. Zonta)
21. Patrique2001 (J. Villeneuve)
Mild Seven Benetton Playlife, model: B199
Numer Kierowca
91. Ostachim (A. Wurz)
96. Shadowowski (G. Fisichella)
Red Bull Sauber Petronas, model: C18
Numer Kierowca
12. Kiroshima (J. Alesi)
94. Pandodo (P. Diniz)
Gauloises Prost Peugeot, model: AP02
Numer Kierowca
18. Graczek (J. Trulli)
77. Yodson (O. Panis)
Benson and Hedges Jordan, model: Jordan 199
Numer Kierowca
5. Wujek (H.-H. Frentzen)
88. Kamilr2000 (D. Hill)
Repsol Arrows, model: A20
Numer Kierowca
19. Karlique (T. Takagi)
45. MikruseK (P. de la Rosa)


Znana lokalizacja testów

Tradycyjnie, zanim zacznie się właściwa rywalizacja, należy przeprowadzić testy przedsezonowe w celu sprawdzenia działalności i stabilności moda. Pozostajemy wierni poprzednim zasadom i czekają nas cztery dni testów na dwóch torach. Na pierwszy ogień pójdzie tor w Sochi, który idealnie powinien pasować pod takie testy - są techniczne zakręty do sprawdzenia fizyki i proste, które pozwolą na sprawdzenie tunelu aerodynamicznego. To także dobre miejsce do sprawdzenia opon. Pierwszy dzień tradycyjnie będzie w deszczu i składać się będzie z 60 minut, a drugi to już suchy tor, 30 minut wolnej jazdy i wyścig na 10 okrążeń. Potem nastąpi dzień przerwy i przeniesiemy się na specyficzny obiekt Norisring. Najpierw spokojna, 60-minutowa jazda na suchym torze, a dzień później kwalifikacje sezonowe oraz wyścig na dystansie 48 okrążeń. Nie przerażajcie się liczbą - tor ma tylko 2,3 kilometra długości. Obowiązkowe będzie zastosowanie dwóch typów mieszanek, a pogoda będzie sucha. Jednak za każdym razem ustawimy stosowny skrypt, o szczegółach poinformujemy przed sesjami. Planowo testy odbędą się w dniach 26-27 (Sochi) i 29-30 października (Norisring). Potwierdzenie terminów nastąpi w okolicy dwudziestego października.

Kalendarz

Tradycyjnie duże emocje budzi kalendarz, który już od długiego czasu jest układany wyłącznie przeze mnie, aby nikt nikomu innemu nie zarzucił, że przeszła jego propozycja na dziwny tor. Ja sam, jak wiecie, wyznaję zasadę, że nie może być nudy i trzeba pojechać na tylu torach, ilu się tylko da. Dlatego też - nie ma żadnego toru, który był w ósmym sezonie. Do tego mamy aż dziesięć obiektów, na których pojawimy się pierwszy raz w tej lidze, w tym dwa kraje, w których nie było nas jeszcze w ogóle - Tajlandię i Słowację. Poza tym mamy kilka torów, które do kalendarza powracają po dłuższych przerwach, na czele z Monako, gdzie zainaugurujemy sezon - takiego początku w naszej lidze nie było i zapowiada się ekscytująco. Zawodnicy pojadą potem na skróconej wersji słynnego toru Le Mans, po czym pojadą za Ocean. Najpierw Montreal, potem znany niektórym z innej ligi Road Atlanta, a maraton zakończy wizyta w Meksyku, z którym mamy rachunki do wyrównania. Powracając na Stary Kontynent, zawitamy do Hiszpanii na tor w Aragonii, następnie Hungaroring i nieznany wielu obiekt we Włoszech - Vallelunga. Pierwszą połowę sezonu zamknie wyścigu w Turcji, po czym przeniesiemy się do Malezji, Tajlandii, Japonii, gdzie pojedziemy tym razem na torze Motegi, a podróż po tej części świata zamknie GP Australii na zakręconym torze w Canberze, którą pamiętają niektórzy z F1CH-world. Potem pozostaną tylko wyścigi europejskie - zaczniemy od Słowacji, po czym przeniesiemy do Austrii, ale na Salzburgring. Następnie obiekt Oscherschleiben w Niemczech, Silverstone, gdzie odbędzie się 150. wyścig w historii, a sezon zamknie GP Polski, tym razem na Torze Kielce.

Kalendarz prezentuje się więc następująco:
Numer Nazwa GP Kraj Tor
1. Grand Prix Monako Circuit de Monaco
2. Grand Prix Francji Bugatti Circuit
3. Grand Prix Kanady Circuit de Gilles Villeneuve
4. Grand Prix Stanów Zjednoczonych Michelin Raceway Road Atlanta
5. Grand Prix Meksyku Autódromo Hermanos Rodriguez
6. Grand Prix Hiszpanii Ciudad del Motor de Aragón
7. Grand Prix Węgier Hungaroring
8. Grand Prix Włoch ACI Vallelunga Circuit
9. Grand Prix Turcji Istanbul Park
10. Grand Prix Malezji Sepang Circuit
11. Grand Prix Tajlandii Chang International Circuit
12. Grand Prix Japonii Twin Ring Motegi
13. Grand Prix Australii Canberra Street Circuit
14. Grand Prix Słowacji Slovakiaring
15. Grand Prix Austrii Salzburgring
16. Grand Prix Niemiec Motorsport Arena Oschersleben
17. Grand Prix Wielkiej Brytanii Silverstone Circuit
18. Grand Prix Polski Tor Kielce


Tak oto wygląda plan na sezon dziewiąty, którego start nastąpi - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem - w okolicy piątego listopada. Sam mod w całej wersji na sezon dziewiąty ma być dostępny około 23 października. Mamy nadzieję, że uda się wyrobić z tymi wszystkimi terminami. Zapowiada się bardzo ciekawa i emocjonująca kampania, ale na razie - wciąż czas na odpoczynek. O kolejnych informacjach na temat nowego sezonu będziemy informować na bieżąco, a w razie pytań jestem do dyspozycji. To na ten moment wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430