header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Norisring zaczyna się w 1947 roku, kiedy to na ulicach Norymbergii postanowiono zorganizować wyścigi motocyklowe. Układ toru już wtedy przypominał obecną pętlę. W latach 60. XX wieku dominującą pozycję na torze przejęły wyścigi samochodowe - czy to wyścigi aut turystycznych, czy długodystansowe. W 1973 roku na Norisring zawitała Formuła 2, ale był to jednorazowy występ. Od 1974 roku tor ten znajduje stałe miejsce w kalendarzu serii DTM (oraz jej poprzedników) - jest on dla tej serii tak samo ważny jak tor w Monako dla F1. Tor sam w sobie jest dosyć specyficzny - jest on bardzo krótki (długość okrążenia to 2300 metrów), przez co czasy okrążenia powinny znajdować się na poziomie 42 sekund, a różnice między kierowcami będą naprawdę znikome. Pomimo posiadania zaledwie czterech zakrętów, są one dosyć trudne. Pierwszy zakręt to nawrót w lewo - hamujemy do niego po bardzo długiej prostej startowej, a strefa hamowania jest bardzo nierówna. Na starcie możliwy jest niemały karambol, o czym przekonali się kiedyś kierowcy pewnej ligi, w której startował Tarask (widoczny na zdjęciu w samochodzie unoszącym się w powietrzu). Nawrót ten wyprowadza kierowców na krótką prostą, zakończoną wolną szykaną prawo-lewo, złożoną z dwóch zakrętów pod kątem 90 stopni. Wyjście z szykany prowadzi na kolejną prostą, tym razem nieco dłuższą. Do dyspozycji kierowców jest chodnik, który pełni funkcję krawężnika. Ta prosta, przełamana lekkim łukiem w prawo, przechodzi w ostry nawrót w lewo. Ten z kolei spina całą pętlę toru, gdyż wyjście z zakrętu prowadzi na prostą startową. Nieco więcej zabawy daje aleja serwisowa - wjazd do niej jest mocno zakamuflowany, więc żeby go odnaleźć wymagany jest sokoli wzrok. Wyjazd z kolei prowadzi wprost na linię wyścigową i dojazd do pierwszego zakrętu, przez co kierowca włączający się do ruchu oraz kierowca znajdujący się już na torze muszą wzajemnie na siebie uważać. W ramach ciekawostki dodam, że pomiędzy prostą startową a prostą prowadzącą do ostatniego zakrętu znajduje się pewien budynek - jest to trybuna, która należała do terenu zjazdów partii nazistowskiej. Niedaleko toru znajduje się także "Große Straße", czyli planowany plac defilad armii III Rzeszy.

Jak wygląda sytuacja w stawce po pierwszych testach? Na czele stawki należy spodziewać się samochodu Williamsa, konkretnie tego z numerem 13 - Tarask na razie wydaje się być po raz kolejny poza zasięgiem rywali. Za jego plecami Należy spodziewać się kolejnej odsłony walki o wicemistrzostwo pomiędzy Norbim i duetem McLarena - w tym zestawieniu nie zostali zawarci kierowcy BAR-a oraz Ferrari, gdyż w bolidzie ekipy z Brackley kilometry w Soczi nabijał Szprycek, który - jak sam deklaruje uparcie od VII sezonu - zamierza skupiać się na pomocy Patrique'owi w walce o indywidualne podium kierowcy z Radlina oraz zespołowe na koniec sezonu, zaś bolid stajni z Maranello pojawił się na torze dosłownie na chwilę za sprawą Kamila - i była to jedynie wizyta kontrolna, gdyż jego czas w porównaniu do czasów czołówki pozostawiał wiele do życzenia. Po pierwszej turze testów można także zauważyć, że środek stawki znacznie się zbliżył do czołówki - pierwsze skrzypce w walce o nieoficjalny tytuł mistrza "ExtremeF1.5" na pewno będzie grał Mikrus, a tym razem jego rywalami mogą być odpowiednio Yodson z Prosta oraz Pandodo z Saubera. Walka między tą trójką będzie bardzo wyrównana, bowiem Mikrus jest wyraźnie szybszy od Karlique'a, Yodson od Graczka a Pandodo od Kiroshimy - także walka w tej części stawki odbędzie się bez żadnych zespołowych zagrywek. Tercet Karlique-Yodson-Kiroshima będzie mógł zatem skupić się na własnej walce z duetem Benettona - różnice między poszczególnymi kierowcami tej grupki były naprawdę znikome, co może być zwiastunem bardzo dużych emocji nawet w walce o drobne punkciki. O tym, czy taki układ sił zostanie utrzymany na Norisringu zadecydują ułamki sekund - jak już wcześniej wspominałem, ten tor jest specyficzny i ciężko brać wyniki z drugiej tury za pewnik, jeśli o czasie okrążenia decyduje punkt hamowania do zakrętu.

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Norisring
Lokalizacja: Norymberga, Niemcy
Długość: 2,300 km
Ligowy rekord okrążenia: brak

Program testów:
1. dzień: 29.10.2019 (wtorek), godz. 20:30 - 60 minut, sucho
2. dzień: 30.10.2019 (środa), godz. 20:30 - symulacja kwalifikacji i wyścigu (48 okrążeń + okrążenie formujące i zjazdowe), sucho

A więc stało się - ligowa karawana oficjalnie ruszyła i czeka na pierwszy start do wyścigu. Nie będzie to jeszcze oficjalny wyścig, ale to nie zwalnia kierowców od obowiązku zachowania bezpieczeństwa na torze i szacunku do siebie i rywali. Testy na Norisringu mają wdrożyć całą stawkę do wyścigowego rytmu, a wejście w ten rytm będzie bardzo kluczowe - pierwsza runda IX sezonu odbędzie się bowiem na ulicach Monako, a ten tor nie wybacza błędów. W imieniu Rady FIA proszę o jak największą frekwencję przez oba dni i ostrożność w trakcie wyścigu. Z mojej strony to na tyle. Do zobaczenia na torze! Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430