header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Szymek, wreszcie skończyłeś wyścig w czołówce, choć to jeszcze nie podium, ale krok do przodu został wykonany. Jesteś zadowolony z tego wyścigu?
Szymusso: Tak, jestem zadowolony. Pojechałem na 3 pity i to trochę pogrzebalo moje szanse na podium ale lepszej strategii dla siebie nie wiedziałem w tym wyścigu. Więc myślę ze jak na jeden pit więcej od reszty czwarte miejsce jest bardzo dobrym wynikiem.

A czy z perspektywy czasu nie żałujesz, że nie zdecydowałeś się na dwa postoje z dwukrotnym użyciem twardego ogumienia? Tak pojechali choćby After, Norbi czy MikruseK. Może wtedy mógłbyś wycisnąć więcej, albo chociaż mieć większe szanse?
Nie wiem. Ciężko powiedzieć. Bałem się że nie będę miał dobrego tempa, a tak to przynajmniej miałem frajdę z jazdy.

Bardzo długo czekasz na swoje pierwsze podium w sezonie. Czy ten wyścig dał Ci optymizm i myśl, że to się stanie już wkrótce i będziesz jeździł na poziomie z poprzedniego sezonu?
Miałem wreszcie frajdę z jazdy i też żadnych przygód podczas wyścigu i też, mimo że na czwartym miejscu, to kończyłem wyścig z uśmiechem na twarzy. Więc mam nadzieję, że ten wyścig da mi tego pozytywnego kopa.

Arek, za Tobą bez wątpienia najlepszy wyścig w sezonie, gdzie mogliśmy zobaczyć część tego, co było w poprzednim sezonie. Szóste miejsce to satysfakcjonujący wynik?
Szprycek: Witam Cię Jakubie. No to P6 to nawet więcej niż chciałem osiągnąć. Celowałem w jakieś tam punkty, to fakt, ale nie spodziewałem się aż tak dobrego wyniku. Od pewnego czasu nieco kombinuje z ustawieniami, o czym nawet mówiłem publicznie (GP Meksyku) i na GP Hiszpanii miałem pewien zalążek tego, jak mniej więcej ustawić. I jechało się świetnie. Oczywiście poza Softami, z którymi od początku sezonu nie mogę się dogadać. Więc tak... P6 to na ten moment świetny rezultat.

A potrafisz wytłumaczyć, dlaczego nie pasują Ci opony i w ogóle cały mod, podczas gdy Patrique tak wystrzelił? Wasze pomysły na ustawienia setupu są tak różne?
Nie mówię, że opony są złe. Po prostu nie mogę się odnaleźć na Softach zwłaszcza pod kątem tempa wyścigowego. Zdecydowanie lepiej idzie mi na Hardach i sam nie wiem dlaczego. Może dlatego, iż zazwyczaj tempo wyścigowe ćwiczę na H przez większość czasu, a S to tak tylko ,,zobacz i je olej". Mod jest spoko, jeździ się gitesik cycus glancus, ale odzywają się moje demony z problemem ustawienia skrętu, przez który tracę większość czasu. Tak było w poprzednich sezonach (poza S8 i tym błędem w modzie, gdzie każdy miał praktycznie takie same ustawienia i pokazało to, że jak dostanę odpowiednie ustawienia albo sam się wstrzelę jestem w stanie jechać po czołowe lokaty). A odnośnie ustawień setupa... Mam problemy z ustawieniem skrzyni biegów i zazwyczaj Patryk mi daje ustawienia, zwłaszcza tej skrzyni. Więc setup mamy taki sam. Ale mój podstawowy problem jest opisany nieco wyżej. Jeszcze wspomnę o tej skrzyni. Mam już kilka setów zapisanych, więc niby problem mam ale aż tak źle to nie wygląda, bo większość setów nadaje się na wszelakie tory <śmiech>.

Patrząc na początek sezonu, o co jesteś w stanie walczyć? Pierwsza dziesiątka Cię zadowoli?
Zdecydowanie. Będzie ciężko, gdyż trochę zepsułem początek, ale jeszcze sporo wyścigów przed nami i takie dojeżdżanie w punktach zdecydowanie będzie mnie zadowalać. Ahh ta ironia losu... Tak to CL-E w zeszłym sezonie gdzie było dobrze a jak jest nieco kupka, to nagle brak Cl-ów. Przynajmniej jeden problem się rozwiązał <śmiech>.

Wujek, po serii niezbyt dobrych wyścigów, w końcu udało Ci się wywalczyć punkty. Jesteś zadowolony z tego występu?
Wujek: Zadowolony to mało powiedziane. Moje ostatnie wyścigi były mocno rozczarowujące i tu nie zapowiadało się, że będzie inaczej. Chwilę przed wyścigiem zacząłem znacznie poprawiać czasy co dało mi lekką nadzieję, ale w kwalifikacjach już "wróciłem do rzeczywistości". Niespodziewanie jednak w wyścigu jechało mi się świetnie i nie odstawałem tempem od reszty.

Z czego wynikało to, że Twoje czasy nie są jak na razie najlepsze? Wydawało się bowiem, że do pierwszej dziesiątki masz bliżej, niż dalej, a tymczasem ta odrobinę Ci odjechała. Jak widzisz swoją przyszłość?
Trudno znaleźć jednoznaczny powód. Być może są to problemy sprzętowe i to iż przekładam zakup nowej kierownicy z miesiąca na miesiąc. Możliwe też, że wpływ na to miało ogólne zmęczenie, bo przez cały grudzień miałem dość ciężko w pracy. Liczę na to to że w kolejnych wyścigach też uda się punktować i być może dogonić jeszcze kogoś w generalce.

Jakie są zatem Twoje cele? Stawka w tym sezonie jest dość wyrównana i co wyścig ktoś inny zajmuje poszczególne pozycje, a dostać się do dziesiątki jest bardzo trudno. Twoim zdaniem jest możliwe, by do tej grupy dobić?
Tak jak już wspominałem, cel to regularne punkty i jak najbardziej jest to możliwe. Może zbyt optymistycznie jest twierdzić iż uda mi się to co wyścig, ale na 100% jeszcze nie raz zapunktuje.

Ostachim, do mety dojechałeś, ale to jedyny pozytyw tego GP. Testy przedsezonowe i GP Monako kazały sądzić, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, a tymczasem jest coraz gorzej. Dlaczego?
Ostachim: Testy przedsezonowe i pierwszy wyścig sezonu odbywały się na torach, które należą do jednych z moich ulubionych. Być może stąd wynika ta lepsza dyspozycja w tamtym okresie. Niestety muszę też przyznać, że wtedy spędzałem więcej czasu na trenowaniu jazdy a ten aspekt ostatnio z powodu braku czasu zaniedbałem.

Czy w najbliższym czasie może się to zmienić? Nie da się ukryć, że sytuacja nie jest najlepsza, a czas ucieka.
Jeśli będę przygotowywał się lepiej do wyścigów niż przez ostatni czas to na pewno będę miał więcej pewności siebie i więcej wyczucia. Patrząc na kalendarz mam optymistyczne nastawienia, ponieważ czekają mnie tory, które zwyczajnie lubię. Takim torem jest np. tor Hungaroring.

A może Ty i Shadowowski powinniście poprosić kogoś o pomoc? Na ten moment macie tylko punkt, podczas gdy inne ekipy punktują praktycznie regularnie i istnieje poważne zagrożenie, że Benetton przebije ,,osiągnięcie" Jaguara z szóstego sezonu. Czy to powoduje jakąś presję?
Tak, myślałem ostatnio za rozejrzeniem się za jakąś ,,szkółką". Ostatnio jednak zaniedbałem te myśli ze względu na brak czasu. Jednak pewne jest to, że potrzebujemy pomocy z zewnątrz, żeby polepszyć swoje czasy i tempo. Co do presji, że przebijemy to osiągnięcie Jaguara to raczej jej nie czujemy. Damy z siebie wszystko ale nie patrzymy na takiego typu osiągnięcia.

Wyścig o GP Hiszpanii był kolejnym naprawdę interesującym wyścigiem, w którym działo się dużo. Początek sezonu był chyba jednym z bardziej ekscytujących i nieprzewidywalnych w całej historii ligi. Czy podzielacie tą opinię?
Szymusso: Tak, podzielam tę opinię. Stawka zrobiła się bardzo zbita i to chyba przesądziło o tym, że od początku sezonu mamy wyścigi w których dużo się dzieje.

Szprycek: Zdecydowanie tak. Choć zbyt wielu ich nie pamiętam haha. Ale z tych co pamiętam to racja, jeden z lepszych sezonów w jakich miałem okazję jechać. Spora liczba szokujących wyników, nowe osoby które 1. raz zasmakowały wizyty na podium na podium (taki mikrus po xx wyścigach w końcu osiągnął swój cel), ten pasztet Timmejt przypomniał sobie jak to jest jechać płynny wyścig i wygrał 1. raz od chyba S3 czy tam nie wiem ile jego przerwy było <śmiech>. #POWRUT dominatora Marka, którego nikt raczej się nie spodziewał, że dojdzie do skutku i wiele innych rzeczy. To zwiastuje naprawdę mega ekscytujący sezon aż do samego końca.

Wujek: Tor nieco przypominał mi Zhuhai na którym sezon temu też mieliśmy świetny wyścig, więc nie wydaje mi się, aby był to przypadek. Jestem fanem serii Superbike i z niecierpliwością czekam na GP Włoch na którym też powinno być ciekawie. Jeśli chodzi o początek sezonu to faktycznie jest on dość nieprzewidywalny. Uważam że to dobre dla całej ligi. Dodatkowo jestem dumny, bo jedną z tych niespodzianek jest mój kolega zespołowy, a do większości wyścigów razem przygotowywaliśmy ustawienia bolidu.

Ostachim: Na pewno wyścig o GP Hiszpanii był kolejnym ekscytującym wyścigiem. Świadczy o tym na pewno, że na początku wyścigu Tarask musiał mnie wyprzedzać, choć dużych problemów wcale nie miał. Było to jak szczepienie małego dziecka... nastawiasz się, myślisz jak się i kiedy obronić, mrugniesz a Tarask przed Tobą. Musiał gonić dużo pozycji, przez co już wyścig był ekscytujący. Kiedy byłem dublowany bylem świadkiem paru manewrów wyprzedzania. Na pewno GP Monako i Hiszpanii to póki co najlepsze wyścigi sezonu.

To GP zakończyło pierwszą tercję sezonu, gdyż za nami sześć wyścigów. Jak ocenicie ten czas i co Waszyn zdaniem może się wydarzyć w przyszłości?
Szymusso: Jeśli chodzi o moją jazdę to oceniam ją słabo i muszę ją poprawić. A co się wydarzy w przyszłości? Jestem pewny, że dalej będziemy mieli tak emocjonujące wyścigi jak te pierwsze sześć.

Szprycek: Były dobre i jak i złe momenty, dużo walki na torze i zaskakujące wyniki. A mówimy dopiero o 1. tercji sezonu... Strach pomyśleć co jeszcze wyjdzie w dalszej części, bo na ten moment wszystko jest możliwe. Więc krótko mówiąc... Wydarzyć się może absolutnie wszystko.

Wujek: Liczyłem na nieco więcej punktów, ale jak to mówią ,,step by step", liczę, że w następnej ,,tercji" zdobędę przynajmniej dwa razy tyle.

Ostachim: W następnej części sezonu będziemy oglądali fenomenalną walkę Taraska i Markovsky'ego. Dotychczas sezon był ciekawy dla nas wszystkich i jeszcze wiele przed nami. Według mnie jest to trudny sezon ze względu na trudne dla mnie tory oraz trudny mod.

To tyle ode mnie, dziękuję bardzo za poświęcony czas.
Szymusso: Dziękuje za zaproszenie.

Szprycek: Ja również dziękuję kierowniku. Oczywiście pozdrowienia tradycyjne na koniec.. Dziś pozdrowienia lecą do.. Adasia Aftera.

Ostachim: Dziękuję również i wszystkim życzę wesołych świąt.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430