header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów na Węgrzech zaczyna się już w latach 30. XX wieku - ich gospodarzem był uliczny tor w Budapeszcie, który prowadził przez park Nepliget. W wyniku II wojny światowej zaprzestano ścigania się, ale po wojnie wyścigi wróciły do Nepliget. Na początku lat 80. komunistyczne władze kraju (Węgry, podobnie jak m.in. Polska, znalazły się w strefie wpływów ZSRR) podjęły próbę promocji Węgier poprzez turystykę, a pomóc w tym miała "jakaś zachodnia, burżuazyjna rozrywka". W tym samym czasie Bernie Ecclestone negocjował m.in. z Polską i ze Związkiem Radzieckim i był blisko podpisania umowy na organizację wyścigu na ulicach Moskwy (z obowiązkowym przejazdem przez Plac Czerwony), jednakże w ostatniej chwili został zaproszony do Budapesztu i zakochał się w Węgrzech. Efekt był natychmiastowy: plany GP Związku Radzieckiego zostały porzucone, a Węgry dostały wyścig F1 - to było dokładnie to, czego chciały władze kraju. Problem był jeden - tor, a raczej jego brak. Rozważano organizację wyścigu na torze ulicznym wykorzystującym park Nepliget, ale postawiono jednak na budowę permanentnego toru. Tak oto narodził się Hungaroring, który przywitał Formułę 1 w 1986 roku - i była to udana wizyta, dzięki czemu GP Węgier ma swoje miejsce w kalendarzu po dziś dzień.

Okrążenie zaczyna całkiem długa prosta startowa, zakończona mocnym hamowaniem do nawrotu w prawo - jest to najlepsze miejsce do wyprzedzania, ale nie jedyne. Wyjście z nawrotu prowadzi na krótszą prostą, zakończoną nieco dłuższym nawrotem - tym razem w lewo. Jest to zarazem drugie (i ostatnie) dobre miejsce do wyprzedzania, gdyż można wcisnąć się rywalowi od wewnętrznej lub objechać go po zewnętrznej. Wyjście z nawrotu prowadzi do szybkiego zakrętu w prawo, który wyprowadza na kolejną krótką prostą, kończącą pierwszy sektor. Drugi sektor zaczyna się szybkim, ale ostrym łukiem w lewo - kluczowa jest tu idealna linia, gdyż bardzo łatwo jest wypaść na pobocze lub obrócić się poprzez spotkanie pierwszego stopnia z wysokim krawężnikiem. Ten łuk przechodzi z kolei w długi nawrót w prawo, który zakończony jest kolejną krótką prostą. Ta z kolei prowadzi do ciasnej, wolnej szykany prawo-lewo. Jest to jedno z ulubionych miejsc dla kibiców, gdyż w transmisjach z wyścigów widać tam ogromne hordy Polaków, Finów, czy też Holendrów. Wyjście z szykany prowadzi z kolei do sekwencji czterech zakrętów lewo-prawo-lewo-prawo - bardzo dużą rolę odgrywa tutaj aerodynamika samochodu oraz skupienie kierowcy - jeden drobny błąd zaburza cały rytm przejazdu przez tą sekcję, przez co traci się cenny czas. Wyjście z tej sekcji kończy drugi sektor, a także zakończone jest wysokim krawężnikiem i poboczem, na które łatwo wypaść - jest to, podobnie jak zakręt nr 4, miejsce bardzo wrażliwe dla FIA, gdyż bardzo łatwo można tam poszerzyć tor i zyskać czas. Trzeci sektor zaczyna krótka prosta, zakończona 90-stopniowym zakrętem w prawo. Ten z kolei prowadzi do wolnego, ale długiego nawrotu w lewo. Na wyjściu korzystamy z całej szerokości toru, ale jednocześnie uważamy na zawodników zjeżdżających do alei serwisowej. Okrążenie kończy kolejny długi nawrót, tym razem w prawo. Jest zatem prawdziwym stwierdzenie, że Hungaroring to "Monako bez band i jachtów" - wyprzedzanie jest bardzo trudne, ale nie niemożliwe - wystarczy tylko dobrze przemyśleć swój manewr.

Hungaroring zadebiutował w ExtremeF1 w I sezonie jej istnienia. Pierwsze GP Węgier padło łupem Markovsky'ego (McLaren), który w pokonanym polu zostawił Kubusę96 i Szymussa (obaj Ferrari). Czołową piątkę uzupełnili wówczas Sorontar (Jordan) i Matif6125 (Toro Rosso). W walce o zwycięstwo liczył się również jadący agresywną strategią Gold (Jordan), ale na przestrzeni całego wyścigu nie działała ona tak dobrze jak "konserwatywna" strategia, przez co skończył wyścig na 6. miejscu. W II sezonie z kolei zwyciężył Patrique2001 (wtedy TiDiEj077), reprezentujący barwy Jordana, a podium uzupełnili Markovsky (Prost) oraz Kubusa96 (BMW Sauber). Czwarty linię mety przekroczył Sorontar (Jordan), zaś piąte miejsce należało do Szymussa (BMW Sauber). W walce o czołowe lokaty mógł liczyć się także Tarask (Prost), ale jego nadzieje zostały zniszczone już na 1. okrążeniu - jego katem został Adve (Mercedes), za co po wyścigu otrzymał "bardzo kulturalne" podziękowania od kierowcy z Redy. Następna konfrontacja ExtremeF1 z Hungaroringiem miała miejsce w IV sezonie, a zwycięsko z niej wyszedł Kamilo (McLaren), co zostało żartobliwie odebrane jako "największa ligowa tragedia". Drugie miejsce zajął jego zespołowy kolega, Markovsky, a trzecie miejsce - Szymusso (Mercedes). Czołową piątkę uzupełnili Kubusa96 (Mercedes) i Tarask (Lotus). Ostatnie ligowe spotkanie z węgierskim torem miało miejsce w VI sezonie - wtedy to zwycięstwo odniósł Tarask (Benetton), a podium uzupełnili Markovsky (Renault) i Szymusso (Williams). Czwarte miejsce zajął Patrique (tym razem startujący pod nazwiskiem), który reprezentował zespół Force India, a piąta pozycja należała do Kubusy96 (Williams).

Co można powiedzieć o faworytach do zwycięstwa? Jest ich dwóch - Markovsky i Tarask. Ich przewaga nad resztą stawki jest tak duża, że walka o triumf rozstrzygnie się między nimi - o ile kierowca Williamsa nie uwikła się w jakieś kłopoty na pierwszych okrążeniach. Walka o trzecie miejsce zapowiada się znacznie ciekawiej - chętni na 3. miejsce są na pewno kierowcy McLarena, a szczególnie Szymusso, któremu w Hiszpanii zabrakło bardzo niewiele. Dobry wynik chciałby też osiągnąć Norbi, ale na razie z jego ust słychać jedynie narzekanie na ten tor. After również ma ochotę na podium, gdyż przybycie Markovsky'ego do Ferrari sprawiło że odzyskał on swoją formę z VIII sezonu. Swoją dobrą dyspozycję chciałby po raz kolejny udowodnić MikruseK, i nie można go wykluczać z grona kandydatów do podium. Patrique z kolei po serii pięciu wyścigów z rzędu ukończonych w czołowej trójce przerwał swoją passę w Aragonii - na Węgrzech będzie na pewno chciał udowodnić, że nagły wzrost formy nie był u niego tymczasowy. Walka za tą grupą zapowiada się równie ciekawie, gdyż Szprycek, Pandodo, kierowcy Prosta oraz Jordana są zazwyczaj bardzo blisko siebie i przy dobrych okolicznościach mogą sporo namieszać nawet w czołówce. Ostatnia grupka to kierowcy Benettona, Karlique i Kiroshima - nie zawsze mają tempo na punkty, ale walka między nimi jest równie interesująca co walka o podium, czy inne punktowane pozycje. Jeśli okoliczności na to pozwalają, to są w stanie zdobyć wymarzony punkt.

nformacje o wyścigu:
Nazwa toru: Hungaroring
Lokalizacja: Mogyoród, Węgry
Długość: 4,381 km
Ligowy rekord okrążenia: Tarask - 1:17.434 (09.10.2018, Benetton)
Ilość okrążeń: 35
Dystans wyścigu: 153,335 km

Program GP:
trening: 29.12.2019 (niedziela), godz. 20:30
kwalifikacje: 30.12.2019 (poniedziałek), godz. 20:00
wyścig: 30.12.2019 (poniedziałek), godz. 20:45

Prognoza pogody: zarówno w niedzielę, jak i w poniedziałek opady deszczu nie nawiedzą Hungaroringu - kierowców przywita co najwyżej lekko zachmurzone niebo.

Zapowiada się kolejny fascynujący wyścig - nawet jeśli natura toru na to nie pozwala. Różnice pomiędzy grupami i wewnątrz grup są niewielkie, zatem jest duża szansa na jakieś niespodzianki. Kto więc zwycięży po raz ostatni w 2019 roku? Czy Tarask i Patrique pojadą dobry wyścig? Czy ktoś spoza czołówki zaskoczy dobrą formą? Tego dowiecie się w relacjach z GP Węgier, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430