header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Sepang rozpoczyna się w listopadzie 1998 roku - wtedy to zostały ukończone wszelkie prace budowlane na terenie obiektu zaprojektowanego przez Hermanna Tilke, zaś pierwszy wyścig w tym miejscu odbył się w lutym 1999 roku, na miesiąc przed oficjalnym otwarciem. Tor od początku robił duże wrażenie na wszystkich - był on bardzo szeroki, co pozwalało na walkę koło w koło, a ponadto otaczające tor trybuny mogące pomieścić nawet 130 tysięcy kibiców zabierały dech w piersiach. Od "klasycznych" torów spod ręki Tilke wyróżnia go charakter - jest to bardzo płynny obiekt, na którym każda sekcja do siebie pasuje, a ilość 90-stopniowych zakrętów ograniczona jest do minimum. Pierwszy wyścig F1 na tym torze odbył się 17 października 1999 roku - była to przedostatnia runda mistrzostw świata w tamtym sezonie, a także był to pierwszy wyścig dla Michaela Schumachera po wyleczeniu złamania nogi (urazu doznał w trakcie GP Wielkiej Brytanii). Niemiec zdobył Pole Position z prawie sekundową przewagą nad drugim najszybszym kierowcą sesji, a zarazem swoim zespołowym kolegą - Eddie Irvine'm, który walczył o mistrzowski tytuł. Ostatecznie Irvine wygrał wyścig, zwiększając swoje szanse na końcowy sukces, zaś Schumacher pełniący rolę "wingmana" dojechał drugi, przed rywalem Irvine'a w walce o mistrzostwo - Miką Hakkinenem. Po wyścigu obaj kierowcy Ferrari zostali zdyskwalifikowani za nieregulaminowe lotki przy sekcjach bocznych, ale ostatecznie karę anulowano. Do historii przeszedł też wyścig w 2001 roku, kiedy to po starcie nad torem rozpętała się potężna ulewa, która spowodowała kompletny chaos. Jak to jednak w Malezji bywa, jak ulewa nagle przyszła, tak nagle przeszła. W 2009 roku jednak tak kolorowo nie było, gdyż wyścig trzeba było przerwać - sytuacja była jeszcze poważniejsza, gdyż w pewnym momencie piorun przerwał transmisję z wyścigu zarówno w telewizji, jak i w kabinach komentatorskich. Wtedy to Kimi Raikkonen poszedł zjeść loda, a Felipe Massa błagał o inny wizjer w kasku - został on uspokojony słowami z tytułu newsa. Wyścig nie został jednak wznowiony i zwycięstwo odniósł Jenson Button. W 2012 roku tor ponownie nawiedziła ulewa, nie tak groźna jak w 2009 roku, ale wyścig również trzeba było przerwać. Na szczęście jednak rywalizację wznowiono, a górą z niej wyszedł Fernando Alonso. W 2016 roku zmodernizowano tor poprzez przebudowę kilku poboczy, wymianę asfaltu, poprawki w systemie odprowadzania wody a także przeprofilowanie ostatniego zakrętu - został on pochylony pod negatywnym kątem (wierzchołek zakrętu znajdował się wyżej niż krawędź toru po zewnętrznej) - ta ostatnia zmiana miała w zamyśle sprawić że kierowcy będą obierali inne linie jazdy, celem większej ilości manewrów wyprzedzania. Wtedy to Lewis Hamilton ostatecznie przegrał mistrzowski tytuł, gdyż silnik w jego samochodzie odmówił dalszej współpracy. W 2017 roku F1 gościła po raz ostatni w Malezji, a zwycięstwo wówczas zgarnął Max Verstappen. Na okrążeniu zjazdowym z kolei Lance Stroll miał kolizję z Sebastianem Vettelem, przez co Ferrari Niemca zostało rozbite, a sam kierowca wrócił do padoku dzięki temu, że Pascal Wehrlein podwiózł go swoim Sauberem. ExtremeF1 ścigała się na Sepang tylko w V sezonie, kiedy to zwycięstwo odniósł Markovsky, zaś podium uzupełnili Barti i Cze$iO. W połowie wyścigu trzeba było przerwać rywalizację z powodu nagłej utraty połączenia z serwerem u wszystkich kierowców. Po kilku minutach poświęconych na wyeliminowanie problemów rywalizację wznowiono za Safety Carem. Po wznowieniu rywalizacji Szymusso i Patrique2001 walczyli tak ostro, że pierwszy z nich został obrócony przez swojego rywala. Ten z kolei chciał na niego poczekać stojąc przez kilka sekund na poboczu - to spowodowało kolejną, bardzo absurdalną neutralizację. Wówczas szanse na dobry wynik stracił Tarask, który dostał najbardziej absurdalną karę w historii ligi - otóż Kiroshima postanowił wykorzystać neutralizację do odwiedzenia swoich mechaników, podczas gdy Tarask jechał za kierowcą HRT. Sędziowie jednak uznali, nie wiedzieć czemu, że kierowca Ferrari wyprzedził swojego rywala i wlepili mu karę stop&go!

Okrążenie zaczyna całkiem długa prosta startowa, która prowadzi do sekwencji dwóch wolnych nawrotów - pierwszy z nich prowadzi w prawo i przechodzi w drugi, prowadzący w lewo. Wyjście z tej sekcji prowadzi do bardzo długiego i szybkiego łuku w prawo, który zakończony jest prostą. Ta prowadzi pod górę do wolnego, 90-stopniowego zakrętu w prawo, który wyprowadza kierowców na krótką prostą, zwieńczoną sekcją dwóch szybkich łuków lewo-prawo. Kluczowy tam jest dobry rytm, gdyż każdy minimalny błąd powoduje spadek prędkości z jaką pokonuje się tą sekcję, a nawet wyjazd na pobocze. Po pokonaniu tej sekcji mamy krótką prostą, która przechodzi w dwa ostre zakręty w prawo - przed pierwszym z nich należy hamować do 180-190 km/h, zaś drugi można spokojnie przejechać na pełnym gazie. Dalej mamy kolejną prostą, która zwieńczona jest prowadzącym pod górę nawrotem w lewo. Ten przechodzi w bardzo długi łuk w prawo, zakończony ostrym hamowaniem do 90-stopniowego zakrętu w prawo. Następnie mamy kolejną prostą, która zakończona jest ostrym łukiem w lewo. Ten przechodzi z kolei w długi łuk w prawo - w trakcie jego pokonywania trzeba zacząć hamować, gdyż przechodzi on w 90-stopniowy zakręt w prawo. Ten prowadzi z kolei na bardzo długą prostą równoległą do prostej startowej - oba odcinki łączy wolny nawrót w lewo, kończący okrążenie. Układ toru jest bardzo wymagający dla opon, zatem strategia dwóch postojów będzie tu optymalna.

Faworytami do triumfu niezmiennie są Tarask i Markovsky - pierwsze informacje z padoku mówią o tym, że ich przewaga nad resztą stawki będzie ogromna. Walka o trzecie miejsce powinna rozegrać się między Afterem, Norbim, Mikrusem, duetem McLarena i kierowcami zespołu BAR, który po GP Turcji nie zmienił swojego składu. Mówi się też o dobrej dyspozycji Dodo (a raczej to Dodo mówi tak o swoim tempie na pojedynczym okrążeniu), ale raczej skończy się tylko na walce w środku stawki z kierowcami Prosta, Jordana oraz Karlikiem. Za tą grupą swoją własną walkę stoczą kierowcy Benettona i Kiroshima - jednak ta rywalizacja może być bardzo zacięta, gdyż kierowca Saubera koniecznie chce pokonać Shadowowskiego, zaś kierowca Benettona wraz z zespołowym kolegą, Ostachimem, chcą zdobyć cenne punkty dla swojego zespołu. Z kronikarskiego obowiązku jedynie dodam, że między GP Turcji a GP Malezji otwarte było okno transferowe, jednakże nikt nie zmienił swoich "barw klubowych", ani nikt nie "zrobił Magika" (nie wyskoczył z okna - przyp. red.).

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Sepang International Circuit
Lokalizacja: Sepang, Malezja
Długość: 5,543 km
Ligowy rekord okrążenia: Markovsky - 1:35.426 (18.02.2018, McLaren)
Ilość okrążeń: 28
Dystans wyścigu: 155,204 km

Program GP:
trening: 25.01.2020 (sobota), godz. 21:30
kwalifikacje: 26.01.2019 (niedziela), godz. 21:00
wyścig: 26.01.2019 (niedziela), godz. 21:45

Prognoza pogody: w trakcie sesji treningowej szansa na opady deszczu wynosi 4%, zaś w czasie kwalifikacji i wyścigu wartość ta wzrośnie do 20%. Temperatura powietrza będzie oscylowała w granicach 25-27 stopni Celsjusza.

Zapowiada się więc bardzo emocjonujący wyścig. Tor jest bardzo szeroki i posiada mnóstwo miejsc do wyprzedzania, co może dać sporo walki o każdą pozycję. Do tego swoje trzy grosze może wtrącić pogoda. Kto jednak wyjdzie z tego boju zwycięsko? Czy tym razem po wyścigu będzie panował względny spokój w szeregach zespołów? Czy Tarask i Markovsky rzeczywiście będą poza zasięgiem reszty stawki? Tego dowiecie się w relacjach z GP Malezji, na które już dziś serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430