header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Buriram United International Circuit, czy też po podpisaniu umowy sponsorskiej z pewnym browarem Chang International Circuit jest torem stworzonym, aby Tajlandia z dumą weszła w świat motorsportu. Inicjatorem projektu był zamożny tajski polityk Newin Chidchobe, który jest także właścicielem klubu piłkarskiego, którego stadion znajduje się nieopodal obiektu, na którym przyjdzie nam się ścigać. Budowa toru o wartości ponad 2 miliardów bahtów(ok. 38 milionów funtów) rozpoczęła się w marcu 2013 roku. Do zaprojektowania toru zaprojektowano najbardziej rozpoznawalnego architekta torów, czyli Hermanna Tilke. Stworzył on plan w założeniu, że większość toru ma być widoczna z głównej 50-tysięcznej trybuny. Dostępnych jest 6 wariantów toru, z czego aż trzy mogą być obsługiwane jednocześnie. Garaże w pit lane umiejscowione są pod główną trybuną, co nadaje temu miejscu charakter podobny do tego jaki mamy np. w Le Mans. Obiekt od samego początku zaprojektowany został z myślą o wyścigach w nocy, toteż na całym torze znajduje się oświetlenie, zgodne z wymogami FIA. Innym dziwactwem jest dodanie dwóch dużych stawów wewnątrz obwodu, zaprojektowanych w celu ułatwienia cyrkulacji powietrza wokół kompleksu, aby zmniejszyć wpływ wilgoci Tajlandii. Budowa została zakończona we wrześniu 2014r. I jeszcze pod koniec tego miesiąca FIA nadała obiektowi pierwszy stopień. Początkowo miał być tylko drugi, ale zwolennicy obiektu zdecydowali, aby przejść na wyższy poziom, co ma przyciągnąć potężniejsze serie. Tor został zainaugurowany 4 i 5 października 2014 r. Wraz z wizytą japońskiej serii Super GT. Silna promocja tego wydarzenia skłoniła 130 000 ciekawych kibiców do wzięcia udziału w weekend wyścigowy, w wielu przypadkach do zobaczenia pierwszego w historii wydarzenia sportowego na żywo. Przeciwstawili się pogodzie, by być świadkami zwycięstwa Kazuki Nakajimy i Jamesa Rossitera z RCF Petronas TOMS w kategorii GT500. Kazuki Hoshino i Hiszpan Lucas Ordonez z japońskiego zespołu NDDP Racing wygrali w klasie GT300. Niecały rok później na torze zadebiutowały takie serie jak World Superbike czy World Supersport. W 2017 roku potwierdzono, że na Chang International Circuit w 2018 roku odbędzie się jedna runda w najpopularniejszej serii wyścigów motocyklowych na świecie, czyli MotoGP. Tor ten w kalendarzu królewskiej serii motocyklowej znajduje się do dziś. Wcześniej na obiekcie mogliśmy ujrzeć wyścigi takich serii jak Asia Le Mans Series czy WTCC.

Chang International Circuit znajduje się tuż pod centrum prowincji Buri Ram na wschód od stolicy, czyli Bangkoku. Tajski tor posiada 12 zakrętów. 7 w prawo i 5 w lewo. Długość to 4.554 km. Okrążenie zaczyna się dość krótką prostą startową, następnie dość odważnie hamujemy do pierwszego zakrętu, który przez kierowców może być uznawany za nie wygodny. Wychodzimy z niego na 3. biegu i wyjeżdżamy na najdłuższą ponad kilometrową prostą przedzieloną szybkim, wręcz prawie niezauważalnym zakrętem nr 2. Po rozpędzeniu się do ok. 310 km/h mamy dohamowanie do długiego nawrotu w prawo. Kierowcy mogą tu obierać różne linie, dzięki czemu spodziewamy się w tym miejscu dużej ilości bardzo ciekawych potyczek między nimi. Wyjeżdżamy na kolejną prostą, która prowadzi nas do drugiego sektora. Zaczyna się on bardzo szybkim zakrętem w lewo, który można przejechać niemal na pełnym gazie, lecz trzeba uważać na „policjanta”, gdyż najechanie na niego może skutkować przekoziołkowaniem aż do bandy. Następnie wolny zakręt w lewo i tuż zanim kolejny. Drugi można przejechać nie odrywając gazu z podłogi, ale trzeba uważać na wyjściu, gdyż za nim znajduję się kolejny szybki zakręt nr 7, tym razem w prawo. Jego też można przejechać z pełnym gazem, lecz do tego potrzeba odpowiedniego wyjścia z szóstki. Za nim kolejny prawy, gdzie na wyjściu można przesadzić i poszerzyć. Dalej mamy długi zawężający się, dosyć wolny zakręt w prawo przechodzący od razu w szybki długi lewy. Po nim od razu szybki 11. zakręt w prawo i wyjście na przedostatnią prostą, która kończy najwolniejszy zakręt podczas okrążenia. Jest on także ostatnim, więc po ostrożnym przejechaniu go wyjeżdżamy na prostą startową i kończymy okrążenie.

Tor ten po raz pierwszy będzie gościł ExtremeF1, a kto będzie faworytem? Zaskoczenia nie ma, że głównymi kandydatami do zwycięstwa są znajdujący się w świetnej formie Tarask i chcący odgryźć się za niepowodzenie w Malezji Markovsky. Świetną formę na tym torze sygnalizuje kierowca Arrowsa – MikruseK. Jego zapędy po podium z pewnością zgasić będą chcieli Patrique2001, After, Norbi oraz duet McLarena. W szczególności młodszy z braci. Mówi się, że Szymusso jest tutaj bardzo szybki. W środku stawki zapewne ujrzymy walkę między Szpryckiem, Pandodo, Kamilemr2000 oraz Yodsonem. W to będą chcieli się wmieszać Wujek, Graczek, Karlique i Ostachim. O dobry występ niestety z tyłu stawki będą starać się Shadowowski i Kiroshima.

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Chang International Circuit
Lokalizacja: Buriram, Tajlandia
Długość: 4.554 km km
Ilość okrążeń: 34
Dystans wyścigu: 154,836 km

Program GP:
trening: 01.02.2020 (sobota), godz. 20:30
kwalifikacje: 02.02.2020 (niedziela), godz. 20:00
wyścig: 02.02.2020 (niedziela), godz. 20:45

Prognoza pogody: Podczas całego weekendu panować ma bardzo ciepła i sucha atmosfera.

Kto odniesie zwycięstwo? Czy Mikrus zdobędzie kolejne podium? Czy Pandodo w końcu pojedzie wyścig bez przygód? A może zaskoczy ktoś inny? Tego wszystkiego dowiecie się państwo w niedzielę, na którą wszystkich kierowców oczywiście serdecznie zapraszam. Ode mnie to tyle. Pozdrawiam. MikruseK
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430