header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Canberra Street Circuit jest tymczasowym torem ulicznym położonym w samym centrum stolicy państwa-kontynentu, czyli Australii. Nitka przechodzi przez kilka głównych punktów orientacyjnych w mieście. Obejmowało to zarówno obecny Parlament, jak i Stary Parlament, Bibliotekę Narodową Australii i Budynek Skarbu. Swój początek miał w roku 2000, kiedy to obiekt ten obecnie jest nie używany, a szerzej znany jest z organizowania wyścigu Canberra 400, gdzie z okazji urodzinowego weekendu Królowej Wielkiej Brytanii w czerwcu ścigała się australijska seria V8 Supercars. Wydarzenie to odbyło się w sumie trzy razy w latach 2000-2002, gdzie wygrywali odpowiednio: Steven Richards, Steven Johnson i projektant nitki tego toru - Mark Skaife. Prócz tego po stolicy kraju z Antypodów ścigały się bolidy mniejszych serii, takich jak Formula Ford czy Formula Holden.

Ulice Canberry przeznaczone do ścigania mają długość 3.9 kilometra oraz 15 zakrętów. 11 w prawo i cztery w lewo. Okrążenie zaczynamy na krótkiej prostej Langton Street, gdzie musimy dosyć wcześnie hamować do zdradliwego, ostrego pierwszego zakrętu w brawo, gdzie jak się delikatnie przestrzeli, to leci się w bandę. Zresztą jak wszędzie na tym torze. Potem jedziemy Tarasami Królowej Wiktorii obok starego budynku parlamentu w którym to znajdują się dwa szybsze łuki w lewo, a między nimi dwie wolne szykany. Po tej sekwencji dwa wolne zakręty w prawo zaraz po sobie. Następnie krótka prosta i kolejny zakręt w prawo, po którym to wjeżdżamy na najdłuższą prostą tego obiektu, która to de facto prostą nie jest, bo jest bardzo łagodnym łukiem w lewo, którego nie liczymy w numeracji. Kończy go kolejny zakręt w prawo i wjazd na Flynn Drive. Jest to kolejna prosta lecz pośrodku przedzielona przejazdem przez rondo z lewej strony. Wszędzie blisko bandy. Na końcu prostej kolejną szykaną wjeżdżamy na sekwencje końcową dwa następujące po sobie łuki w prawo, z czego pierwszy jest dosyć łagodny, ale do drugiego trzeba się już dobrze złożyć. Ciasny wyjazd na prostą startową i jesteśmy na mecie.

GP Australii odbywało się w ExtremeF1 7-krotnie. W sumie to wyścigu o Grand Prix tego kraju nie mieliśmy tylko podczas sezonu trzeciego. Pierwszy występ Australii w ExF1 był jednocześnie pierwszym wyścigiem ExF1 w ogóle. Runda ta odbyła się na znanym i powszechnie lubianym Albert Park. Jak większość z nas wie lub nie wie, zwycięzcą otwarcia pierwszego sezonu był Matif6124, którego wiktoria zaskoczyła wszystkich. Podium wtedy uzupełnili Luis Garcia i Markovsky. Tor położony w Parku Alberta w Melbourne inaugurował również drugi sezon. Wtedy dublet świętował Tarask, który znacznie pokonał Markovsky’ego i TiDiEja077. W czwartym sezonie po jednej kampanii nieobecności Extreme wróciło do kraju Kangura tym razem do Adelajdy. Wtedy to swoją serię zwycięstw kontynuował Markovsky. Na piąty sezon liga wróciła do korzeni otwierając sezon na torze w Melbourne. Zwyciężył drugi sezon z rzędu ówczesny kierowca McLarena. Sezon 6 to kolejna zmiana otoczenia. Znów kierowców gościł tor uliczny w Adelajdzie i znów wygrał tam Markovsky. Kolejna kampania dała nam nieco urozmaicenia w kontekście lokalizacji GP Australii. Ścigaliśmy się wtedy na Phillip Island GP Circuit. „Czwóreczkę” przy swoim nicku w rubryczce „Zwycięstwa w Australii” w Excelu LibreOffice Calc mógł dopisać Markovsky. Poprzedni sezon również dał nam odrobinę nostalgii, gdyż tamten zaczęliśmy znów tam, gdzie wszystko się zaczęło. Pierwszy wyścig pod nieobecność mistrza wygrał Tarask, ale show wtedy skradli After i Norbi. Ten drugi wykorzystał zaoszczędzone paliwo pod koniec i wyprzedził Aftera zdobywając wraz z Taraskiem pierwszy dublet.

Kto wygra w Cancerrze Canberrze? Faworytów jest oczywiście dwóch. Jednak wydaje się, że Australia to kraj stworzony pod Markovsky’ego. Wygrywał tam 4 razy z rzędu, a tory uliczne też bardzo lubi. Tarask też świetnie czuje się na tego typu torach. Przykładu daleko nie trzeba szukać. W Monako wręcz zmiażdżył przeciwników. Trzecie miejsce dla pozostałych kierowców jest traktowane niczym zwycięstwo, bo stawka jest niezwykle wyrównana. Pierwsi w kolejce po to osiągnięcie ustawia się Kubusa96. Na torach ulicznych czuje się jak ryba w wodzie. Z nim zapewne powalczą After, Norbi i naturalnie Patrique2001. Słabszą formę przed wyścigiem w Australii sygnalizuje Mikrus, któremu układ toru całkowicie przekroczył jego najśmielsze oczekiwania. Sam pewnie będzie chciał utrzymać się w ‘10’. Może mieć ciężko, gdyż plany będą chcieli mu pokrzyżować będący w wyższej formie Kamilr2000, który przecież w Monako zajął miejsce na podium, głodny sukcesów Szymusso, Pandodo, Yodson czy Szprycek. Wujek, Graczek, Karlique, Adve i Ostachim będą liczyć chyba na łut szczęścia i bezpieczną jazdę do mety, która to może przynieść same korzyści zważając na szerokość toru w Canberrze. Wciąż nie wiadomo, czy zielone światło od lekarzy na ten wyścig dostanie kierowca Saubera, czyli Kiroshima, który od kilku dni zmaga się z urazem.

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Canberra Street Circuit
Lokalizacja: Canberra, Australia
Długość: 3,9 km
Ilość okrążeń: 40
Dystans wyścigu: 156,0 km

Program GP:
trening: 19.02.2020 (środa), godz. 20:30
kwalifikacje: 20.02.2020 (czwartek), godz. 20:00
wyścig: 20.02.2020 (czwartek), godz. 20:45

Prognoza pogody: Podczas całej rundy opady są niemal niemożliwe. Wyścig będzie na suchym.

Zapowiada się ciekawa runda. Kierowcy muszą naprawdę wziąć się w garść, ponieważ czeka ich nie lada wyzwanie. Tor w Canberrze ma naprawdę mało miejsca i o wyprzedzanie może być naprawdę ciężko. Kluczową rolę odegra w tym wyścigu ilość błędów popełnianych przez kierowców oraz oczywiście strategia, których to odmienność nie raz w tym sezonie dawała nam sporo wrażeń. Ode mnie to już wszystko. Pozdrawiam. MikruseK
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430