· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Slovakiaring to obiekt położony w Orechovej Potoni, 30 km od lotniska w Bratysławie - stolicy Słowacji. Tor rozpoczął swój żywot w 2009 roku, zaś pierwsze międzynarodowe wyścigi rozegrano na nim w 2011 roku - odbyła się tam jedna z rund mistrzostw Europy serii GT3. W 2012 roku z kolei na Slovakiaring zawitały mistrzostwa świata GT1, które jednak wykorzystywało auta klasy GT3 - była ona protoplastą dzisiejszego GT World Challenge. W późniejszych latach obiekt trafiał do terminarzy ADAC GT Masters, World Touring Car Championship, a nawet doczekał się wyścigów długodystansowych - od 2017 roku rozgrywany jest tutaj wyścig motocyklowy o długości 8 godzin. Jest to jedna z rund FIM Endurance World Cahmpionship. W 2019 roku zarówno ta seria, jak i seria WTCR rozegrała tu pierwszą wspólną rundę. Od 2017 roku na Slovakiaringu rozgrywana jest także runda European Truck Racing Championship. Głównie jednak tor jest wykorzystywany jako obiekt, po którym zwykły szary obywatel może sobie pojeździć swoją Skodą Octavią czy innym BMW serii 3.
Okrążenie tego całkiem szerokiego toru rozpoczyna całkiem długa prosta startowa, która zakończona jest długim zakrętem w prawo, pokonywanym z prędkością około 150-160 km/h. Wejście w ten zakręt jest bardzo wolne, a wyjście z kolei jest bardzo szybkie. Dalej mamy krótką prostą prowadzącą pod górę a następnie w dół aż do wejścia w długi zakręt nr 2 - również w prawo. Pokonujemy go z gazem w podłodze, co jednak w wyścigu może być utrudnione. Pierwszy sektor kończy kolejna krótka prosta, która na początku prowadzi pod górę, by od połowy swojej długości prowadzić w dół. Z tym miejscem wiąże się ciekawa historia, bowiem gdy w 2012 roku ścigała się tu seria GT1, organizatorzy postawili przed nią szykanę z opon. Powodem były bardzo duże prędkości samochodów i niewielki docisk, który przyczyniał się do wielu wypadków w tym miejscu. Postanowiono więc postawić tymczasową szykanę w celu spowolnienia aut, a w późniejszych latach hopa została odrobinę wyrównana. Wracając, ta hopka utrudnia znalezienie dobrego punktu hamowania do wolnego nawrotu w prawo, który rozpoczyna drugi sektor. Wyjście z niego prowadzi do szybkiego łuku w lewo, który przechodzi w szybki łuk w prawo. Ten z kolei prowadzi do bardzo długiego nawrotu w prawo, gdzie również ciężko znaleźć odpowiedni punkt hamowania i linię przejazdu. Wychodząc z niego pokonujemy szybki łuk w lewo, który przechodzi w ostry, wolny nawrót w lewo. Ten prowadzi nas do długiego zakrętu w lewo, który przy odrobinie szczęścia można pokonać na pełnym gazie. Ten prowadzi nas na kolejną krótką prostą z hopą. Jest to specyficzna hopa, gdyż po pokonaniu podjazdu przód samochodu znajduje się nad ziemią - przy niewłaściwym jej pokonaniu można zostać zniesionym na pobocze, a jeśli jedziesz bez przedniego skrzydła to możliwy jest nawet lot w stylu Marka Webbera w Le Mans w 1999 roku. W trakcie lądowania należy zacząć hamować do ciasnego, wolnego nawrotu w lewo, który zaczyna trzeci sektor. Ten nawrót przechodzi w nieco dłuższy zakręt w prawo, przechodzący w szybki łuk w lewo. Ten prowadzi na dłuższą prostą, zwieńczoną bardzo długim, szybkim nawrotem w prawo. Zakończony jest on nieodczuwalnym wręcz łukiem w lewo, który kończy okrążenie tego wymagającego toru.
Kto może wygrać na Słowacji? Faworytami niezmiennie są Markovsky i Tarask, chociaż w padoku mówi się o ogromnej przewadze Taraska nad resztą stawki. Jednakże jego rywal z Ferrari zapewne wyciągnie jakiegoś asa z rękawa, choć on sam chce po prostu przejechać ten wyścig. Za tą dwójką powinni walczyć ze sobą kierowcy McLarena, Patrique, Mikrus, After i Norbi - tą grupę dzieli niewielka różnica punktowa, a także zazwyczaj czasowa. Mówi się także, że o dobry wynik powalczy Pandodo, ale musi wyeliminować błędy i zachować chłodną głowę. Kierowcy Saubera plany będą chcieli na pewno pokrzyżować kierowcy Jordana, Prosta, a także Szprycek. Za nimi zaś swoją wewnętrzną walkę rozegrać powinni kierowcy Benettona oraz Kiro, który - jeśli wierzyć informacjom wychodzącym z otoczenia kierowcy Saubera - niby nadal zmaga się z problemami z #renką, ale jest z nią coraz lepiej.
Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Automotodróm Slovakia Ring
Lokalizacja: Orechová Potôň, Słowacja
Długość: 5,922 km
Ilość okrążeń: 26
Dystans wyścigu: 153,972 km
Prognoza pogody: w trakcie treningu jest spora szansa na opady deszczu, co może spowodować nagłą zmianę planów we wszystkich zespołach. Zwłaszcza, że wyścig prawdopodobnie zostanie rozegrany na suchym torze.
Zapowiada się emocjonujący wyścig. Nieznany nikomu tor oraz niewielkie różnice między kierowcami to przepis na ciekawą rywalizację. Kto jednak wyjdzie z niej zwycięsko? Komu uda się sprawić niespodziankę? Czy hopy zbiorą swoje żniwo? Tego dowiecie się w relacjach z GP Słowacji, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum